1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke muziek-cd van jou is het beste opgenomen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JKI, 9 apr 2005.

  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel cd's die nu uitkomen vind ik echt heel erg bagger opgenomen. Zo van: het gaat om de muziek, dus laten we de rest maar stikken. Het klinkt dan gewoon nergens naar. Dit vind ik persoonlijk niet heel erg leuk om naar te luisteren. Ik hou wel van leuke basjes :) .
    Daarom is de best opgenomen cd die ik in m'n bezit heb (nou ja, eigenlijk die ik thuis heb) de live cd van Evanescence: Anywhere but Home. Die is echt OMG opgenomen. Ik heb al heel wat cd's gehoord (ook live-cd's) maar dit is toch wel de beste. Prachtige diepe lage bassen en het klinkt heel mooi ruimtelijk. Niks op aan te merken.
    Ik heb ook een live-cd van Eric Clapton (ben de naam ff kwijt O-) ) die ook erg goed is opgenomen, nét niet zo goed als die van Evanescence.

    Nou was mijn vraag: welke cd die jij in je bezit hebt is het beste opgenomen? Ga niet een cd posten waarvan je vindt dat er leuke muziek op staat maar die goed is opgenomen, maar daar dus onderscheid tussen! Ookal is 't een cd van Chipz ( :+ ), we lachen je niet uit (hooguit een beetje gegijn :cool: .
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Canibus - Rip The Jacker.

    Bij dit hiphop album is de muziek wel op een heel speciale manier opgebouwd. Normaal heb je muziek/beat waarover dan iemand zingt of iets dergelijks, maar in dit geval is eerst de rap opgenomen op een bepaald ritme en heeft de producer daar de beat omheen gemaakt. Dit geeft een heel mooi en perfect afgewerkt effect.

    Edit: dit is dan niet echt de technische kant die jij bedoelt, maar het geeft toch een mooi effect
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2005
  3. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua live-cd's is Live in Texas van Linkin Park ook meesterlijk opgenomen. Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt me het best opgenomen. Bedoel je dan het best geproduceerd of een hoge kwaliteit van het geluid of iets anders?
     
  4. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut: Iron Maiden - Live after death opgenomen Live onder leiding van Martin Birch[producer] (voor de liefhebbers: hij nam ook Deep Purple's Made in Japan op wat nog steeds geldt als 1 van de beste live-cd's ooit), dat geluid: ONGELOOFELIJK als je niet beter wist zou je denken dat het een studioalbum was, als je publiek weg zou denken that is.
     
  5. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Linkin Park - Live in texas als je de dvd bekijk is het gewoon meesterlijk vind ik ook de cd er van is prachtig
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoge qualiteit van het geluid;).
     
  7. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Live in Hyde Park van de Red Hot Chili Peppers, lijkt net studiowerk... heerlijk :)
     
  8. twentysomething

    twentysomething Trainspotter

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    OK computer van RadioHead, omarm van Blof & Franz Ferdinand.
    nee kon geen keuze maken tussen deze drie, de details zijn zo ontzettend goed, niet dat ik fan ben (wel van de laatste!) maar de opname is zo duidelijk. die van Blof is ook een SACD (superaudio) dus fantastisch!

    goeie tip voor muziekliefhebbers:

    klik hier.

    je moet wel van de duitse taal houden, maar bij musik kan je wat fragmenten horen.
     
  9. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Radio JXL - A Broadcast From The Computer Hell Cabin, zowel 3PM als 3AM zijn heel goed, klinkt uitermate bevredigend ;)
     
  10. Stinky

    Stinky /?/?\?\

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de live-dvd's van The White Stripes - Under Blackpool Lights en Coldplay - Live 2003. Deze dvd's zijn echt super goed, in beide dvd's zit genoeg improvisatie en daar hou ik van, weer eens wat anders dan op de cd's
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Tegenwoordig wordt alles digitaal opgenomen en bewerkt met Pro Tools. Drummers die met click tracks werken. Het wordt allemaal erg kunstmatig. Nu hoeft dat niet zoveel uit te maken, maar alleen het feit al dat de meest waardeloze artiesten (bijvoorbeeld Kane) zo'n moddervette productie kunnen krijgen waardoor het ineens heel vet klinkt...? Britney Spears die niet kan zingen maar in de pc trekken ze foutjes eruit? Niet echt een fijne ontwikkeling.
    Mijn twee ultieme toppers blijven de Voodoo Glow Skulls met hun cd Firme en GWAR met hun cd America must be Destroyed. Niet de meest geweldige producties technisch gezien, maar gewoon een hele goeie productie die voor de muziek is en niet voor de techniek
     
  12. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    live at knebworth - robbie williams hoge geluidskwaliteit
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou het niet mogelijk zijn (of legaal;)) om hier kleine stukjes van een nummer te posten dat van een album komt die jullie het best opgenomen vinden? Bestaat daar een programmaatje voor en is dat legaal?
     

Deel Deze Pagina