1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Welke nextgen console ga je halen?

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 14 sep 2020.

?

Welke nextgen ga je halen?

  1. Xbox Series X

    51 stem(men)
    53,1%
  2. Xbox Series S

    4 stem(men)
    4,2%
  3. Playstation 5

    35 stem(men)
    36,5%
  4. Playstation 5 DE

    2 stem(men)
    2,1%
  5. Nintendo Switch (Lite)

    0 stem(men)
    0,0%
  6. PC masterrace

    4 stem(men)
    4,2%
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik heb sowieso geen tijd voor al die shit. Ik hoop stiekem dat ze het komende jaar buiten Cyberpunk en de nieuwe Zelda niets nieuws gaan uitbrengen. :+
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Als je uiteindelijk toch voor een Series X of PS5 wil gaan waarom zou je het niet meteen doen (als je er een kunt krijgen uiteraard)? Je kunt wel een jaar wachten om dan misschien €50 te besparen maar de snelheid van een SSD is het mij nu al meer dan dat waard
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja joh, mijn OG ps4 valt van ellende uit elkaar. Controllers op, stof en geluid over the place.

    Zodra ik zo'n ding kan bestellen koop ik een een 4k tv bij en maak ik gewoon alsnog een flinke stap
     
    Yi-Long, Cyndris en Jorrie vinden dit leuk.
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Game zelf ook steeds minder op pc. Straks met de PS5 zal dat nog minder worden, aangezien performance dan vergelijkbaar gaat zijn + raytracing als extraatje. Ik heb zelfs met de gamepass (pc versie) dat ik denk van ja wat moet ik nu, heb alleen even Astroneer in het begin gedaan. Ik haal nu ook bewust multiplats op playstation i.p.v. pc, zoals Valhalla bijvoorbeeld. Zelfs shooters heb ik de afgelopen jaren meer op console gedaan dan pc. Hoewel het af en toe wel lekker kan zijn op pc, wordt me dat dan toch al snel iets te zweterig. Ben dan denk ik wel meer van het casual gamen.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Jongens, Modder-Eter is even verdwaald. Help die gast even weer op het juiste pad willen jullie? ;)

    Hoezo is er nu ook een nieuwe Sackboy game dan? Niet dat ik die game ooit zou kopen. Met Ratchet en DS kom ik de komende maanden wel vooruit. Game ook op de pc, dus ik zoek niet elke week naar een nieuwe console game release. 8)

    Edit: ik vergeet Ghost of Huppeldepup nog. Ok nog spelen op de PS5. Anders word ik hier gestenigd door bepaalde gebruikers.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2020
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.956
    Waarom niet?
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421

    [​IMG]


    Die stilte, die eenvoud. Uitspraak van het jaar.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2020
  8. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik speel Sea of Thieves nu op de X, echt een verademing. Ik heb er al aardig wat uurtjes inzitten op de One X, maar op de X zie ik opeens details ingame, die ik nooit eerder had gezien. View distance is beter. En de laadtijden zijn zo kort, volgens mij soms een volle minuut korter.
    Echt heel blij met die X. Microsoft heeft echt stappen gemaakt. Grounded ziet er ook zo mooi uit. En zo heb ik nog wel een paar voorbeelden. Forza Horizon 4, was al mooi, nu nog mooier. En er zit nog veel meer moois aan te komen.

    De algehele beleving is gewoon veel beter. Je merkt aan heel dat ding dat de techniek niet stil is blijven staan. Als gamen je hobby is, niet twijfelen, maar gewoon voor de nieuwe consoles gaan.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Als je sowieso je PS Pro voor een mooie prijs kan verkopen dan begrijp ik dat je de overstap maakt. Dat is een flinke upgrade.

    Ik heb ook nog OG PS4, maakt nog wat lawaai af en toe, maar doet voorlopig nog wel even wat hij moet doen.

    Ik heb ook nog gewoon een 1080p Plasma, zonder HDR, dus voor mij is next-gen upgrade sowieso niet heel erg merkbaar meteen. Blijft 1080p. Vandaar dat ik even rustig afwacht. Maybe straks een mooie strakke witte Series X. Maybe straks een Playstation 5 met God of War bundle ofzo. Maybe straks consoles met wat grotere SSD, we zien het wel.

    Voor mij nog geen noodzaak om hem nu te halen, voor veel anderen natuurlijk wel.

    70-80 euro voor nieuwe games speelt ook mee btw.
     
  10. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    nope, dat is idd die andere guy
     
  11. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72

    Game pass !!!
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Quick Resume is toch wel een game changer. Hoe heerlijk is het dat ik kan stoppen wanneer ik wil en de volgende dag in no time op dat exacte moment in de game verder kan gaan. Je hoeft niet op zoek te gaan naar een save point of iets dergelijks. Dit zorgt er zeker voor dat korte sessies spelen mogelijk zijn in games waar je voorheen wellicht veel meer tijd moest uittrekken.

    Wel zonde voor de designer die zijn ziel en zaligheid in het hoofdmenu heeft gestoken. Ik ga dat menu op deze manier nooit meer zien. :+
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Moet de console in slaapstand staan voor die functie ?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Nee, het werkt zelfs als de console volledig uit is geweest. De "save state" wordt namelijk op de SSD opgeslagen.
     
    Gyrrack, Servantes en rubenpol007 vinden dit leuk.
  15. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72

    Klinkt heerlijk, heb je de S of X?
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.956
    Dit klinkt toch behoorlijk als een first world problem 8), vooral met de laadtijden van nu :+
     
  17. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Quick Resume werkt ook als je wisselt tussen profielen. Voor mij een grote plus omdat mijn zoontje ook op de XSX speelt.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Hoezo? Als jij in een game zit waar je niet direct kan saven (bijvoorbeeld een JRPG) of je speelt MGS en je zit in een cutscene van 3 uur, dan zet je de boel uit als je iets anders moet doen om op dat exacte punt verder te gaan wanneer je weer kunt. Veel succes datzelfde resultaat te krijgen met je snelle laadtijden. :+
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.956
    Maar tegenwoordig heb je om de 5 meter een checkpoint of kan je zelf nog saven, het is niet meer zoals 2010 dat je 3 kwartier teruggaat als je per ongeluk niet hebt gesaved :+

    En je hebt het over een gamechanger terwijl het gewoon een stukje gemak is :+
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2020
    Cyndris vindt dit leuk.
  20. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Overweeg nog steeds de S van Xbox. Ik ben bang dat een ps5 nog heel lang gaat duren omdat die niet beschikbaar gaat zijn. Dan is de S misschien toch een optie voor nu.
     

Deel Deze Pagina