Welke Processor en moederbord?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ak-47(P), 8 mrt 2004.

1. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Ja mense daar benk weer.. nog heel erg bedankt voor de adviezen van de videokaarten maar nu heb ik de vraag, je raad het al: welke processor en moederbord? ik heb gezocht of er niet al een andere thread was maar die was er niet..

over mn vraag.. ik zoek een processor die smaen met het moederbord ongeveer rond de 300 a 350€ zit.. hebben julluie een goed advies..

B.V.D.!!!

2. xforzz

xforzz Guest

Intel Pentium 4 2.80 GHz (800 MHz) € 176.12
    Asus P4P800 Deluxe € 120.00

Dat lijkt me de beste oplossing :)

3. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk naar upgradebaarheid. goedkoopste is om nu een athlon processor en moederbord te kopen. maar wil je upgraden later zul je weer een nieuw moederbord kopen. Je kan ook gaan voor socket 754 of pentium 4. kijk even naar de roadmaps op amd en pentium of op tweakers.net waar ze ook zijn te vinden,

4. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    ik zat zelf te denken aan een amd athlon 64 3000+ met een asus deluxe bord en dan ben ik wel bereid denk ik om wat meer te betalen... ik hoor overal dat de amd beter is dan de P4

5. xboxmaniaxx

xboxmaniaxx Loyal to the game

Leuk Bevonden:
    0
    Voor spellen is een AMD idd beter. Wil je zware programma's draaien en videoshit gaan gebruiken, dan moet je voor een P4 gaan.

Maar het verschil met spellen tussen deze 2 is eigenlijk nihil.
    Misschien is de AMD64 5 a 6% sneller.

6. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    en waar baseer jij dat op?

is echt de grootste onzin wat je zegt.
    Kijk maar op tweakers.net en kijk gewoon naar de cpu benchmarks..

En het is altijd een kat en muis spelletje geweest tussen INtel en AMd, welke sneller is? Voordat je dat kan zeggen is er wel weer een verbeterde..
    Tot nu toe verslaat Intel AMD, met zijn 3,4 GIG editie, maarja dara betaal je wel lam voor ;)

7. xforzz

xforzz Guest

ik weet niet hoor maar bij spellen scoort de p4 nog altijd beter dan de athlon, en de amd 64 heb je niet veel aan gezien alle programma's 32 bit zijn

8. Pussyfart

Pussyfart ''The black dots''

Leuk Bevonden:
    0
    De P4 scoort hoger bij games? Make me laugh!8) Waar baseer jij dat op?

9. xforzz

xforzz Guest

10. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net voor de lol een pceetje in elkaar gezet op internet en toen zag ik bij het asus k8v deluxe moederbord staan:

Audio: 6-kanaals
    LAN: 1 Gbps

betekent dit dat het moederbord daarvoor geschikt is of hoef ik met dit moederbord geen geluidskaart en netwerkkaart te kopen omdat het die in het moederbord inbegrepen zijn. (srry als dit een domme vraag is :{ )

bij voorbaat dank ppl

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Athlon 64 3000+ €235,-
    MSI K8T Neo-FSR €134,-
    of
    Asus K8V K8T800 €125,-

www.alternate.nl

12. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

betekent dat het er bij zit...

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Yup, dat is het beste dat je voor €350 kunt krijgen (tenzij je primair gebruik niet gamen is).

De Asus is het beste moederbord in vergelijking met de prijs (de Abit MAX3 is beter, maar ook iets duurder en heeft bepaalde aansluitingen niet)

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is idd perfect:9

Alternate is wel duur btw, bij Salland kost dat moederbord €114,- i.p.v. €134,- :eek:.
    En bij Salland heb je voor dezelfde €134,- de luxere uitvoering met extra aansluitingen en software:cool:

15. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Algemeen bekent

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ach beide ontlopen elkaar niet veel meer, niet in prestatie noch in prijs. Enige voordeel dat men kan ontdekken is dat voor zware multimedia toepassingen de Intel Pentium 4 eruit springt.
    En dat is ook voornamelijk te danken aan Intel's Hyper-Threading techniek. AMD is daarintegen weer wat sneller in een aantal games. Alhoewel de Pentium 4's en de AMD's elkaar voortdurend afwisselen. In game 1 is het AMD die sneller is en in game 2 Intel weer. En dan gaat het vaak om 5 a 10 frames.

Het is dus een afweging die men moet maken. Iig niet meer over de prijs, maar om het primaire gebruik.

17. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het weinig uitmaakt allemaal. Ga je zelf bouwen, pas dan op met de Athlon XP omdat de core erg makkelijk beschadigt.

Verder hoef je niet echt te kijken naar upgrade mogelijkheden, daarvoor gaat alles toch te snel tegenwoordig. CPU en moederbord koop je meestal in 1 keer.

64 bits toepassingen of games zijn er nog niet, dus de Athlon 64 lijkt me niet echt noodzakelijk.

In de betere computerzaak kun je je ook prima laten adviseren.

Ik heb zelf een P4 2,8Ghz op een Asus P4C800-E Deluxe moederbord en ben er erg tevreden mee. Hij draait nu stabiel op 3,08GHz. Het moederbord is erg uitgebreid en ook duurder dan de anderen, maar dat is een keuze die je zelf moet maken, noodzakelijk is al dat extra namelijk niet altijd.

Als je een processor wilt kiezen, bedenk dan dat je een verschil van 200MHz op 3Ghz niet echt gaat merken, de prijs merk je wel. Kijk dus welke processor het meeste MHz per euro geeft, binnen je budget natuurlijk. Meestal zie je dat een bepaald model ineens onevenredig veel duurder wordt.
    Het bespaarde geld kun je dan investeren in meer geheugen of een uitgebreider moederbord, als je dat nodig hebt natuurlijk.

Over het algemeen lees je vaak dat de Athlon beter scoort in games en de Pentium 4 beter in videobewerking etc. In de praktijk zul je er weinig van merken. Een gefragmenteerde harde schijf en verkeerde instellingen hebben meer invloed.
    Voor games is de videokaart veel belangrijker dan het type CPU.

Als ik zo even op internet kijk, dan denk ik dat je bv een Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8Ghz kunt kopen voor ongeveer 200 euro en dan een moederbord van 80 tot 150 euro afhankelijk van de chipset (865P of 875P) en de ingebouwde extra's.

Athlon XP komt wat goedkoper uit, Athlon 64 komt wat duurder uit. Neem wel een moederbord van een bekend merk zoals Asus bijvoorbeeld, dan zit je met BIOS updates wel goed.

Succes!

18. x-boxter2003

x-boxter2003 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de moederborden van MSI niks waard! Ik moet ze nooit meer hebben. Ik heb nu een Asus A7N8X-E Deluxe en ik vind het een heel goed moederbord.

19. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou ook eerder Asus kiezen dan MSI (of een ander merk).

20. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag? Ben gewoon benieuwd meer niet:).

Ik heb zelf altijd MSI gehad, is mij prima bevallen tot nu toe, alhoewel ik wel 1 probleem moederbord had, is 3x kapot uit de doos gekomen. Maar dat is niet te wijten aan MSI maar aan Alternate zelf:eek:.

Asus is idd ook erg goed :p

Deel Deze Pagina