[XOne] welke providers met live

Discussie in 'Games' gestart door nelis1980, 20 feb 2003.

  1. nelis1980

    nelis1980 Active Member

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg me af of het al eens bekend was welke inernet providers xboxlive ondersteunen er staat wel over al dat het nog niet bekend is maar wanner dan wel!!!!!

    of is het zo dat als je verbinding kan maken via je dash board
    dat het dan straks ook werkt>???
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Er is nog niets bekend
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wel moet jouw provider aan de volgende eis voldoen:

    De minimale download, upload en ping snelheden zijn:

    Download snelheid: 32.0Kbyte/s (256.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)
    Ping: < 250 ms

    Dit kan je testen met www.speedtest.nl of na vragen bij jouw isp als je al een live enabled game hebt (welke je dashboard ge-update heeft)

    Alles wat hieronder zit word niet ondersteund!

    Als je vervolgens de onderstaande connectie test doet met je xbox en je krijgt Upload en Download waardes terug dan is jouw Xbox klaar voor Xbox Live

    De eerste stap is kijken of de computer, modem en/of router en Xbox goed aangesloten zijn.

    1)Ga naar de dashboard en start de troubleshooter van af het Network Settings menu (select Connect en vervolgens A ).
    Als het goed is zie je dan 4 groene circles, alle testen zijn succesvol (de 4de test "Connected to Xbox Live").
    2)Na dat de 4 tests klaar zijn kan je de diagnostic screen selecteren door op de Y knop te drukken.

    Maar als de diagnostic screen 0 upload speed, 0 download speed en 100% packet loss, dan kan er een probleem zijn met je ISP of router configuratie (dit ligt aan de Maximale Transferable Units welke verhoogt moet worden in je Router of door jouw ISP).

    Heb je geen router? Dan moet je waarschijnlijk wachten tot na 14 maart.
     
  4. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    download 79.5 KByte/sec
    upload 10.2 KByte/sec
    ping 29.0 ms

    is dat dus genoeg?
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, Fardo! Dit is geen goed advies.

    Mijn zwarte doos heeft allemaal nullen. DL 0, UL 0, 100% packet loss.

    Mijn groene doos doet het prima komt eerder bij de finish dan de jouwe (Je bent de enige die nog langzamer is dan ik). :p

    Reden: In een aantal Xboxen zit een configuratiefout (No shit!). Microsoft kan aan de X, Y en Z waarden zien wat er aan de hand is, maar weigert vooralsnog om er iets aan te doen want "Xbox Live bestaat nog niet in Nederland".

    Dit probleem is in Amerika al lang bekend. Inmiddels is dit probleem ook in Europa bekend. Mijn Xbox gaat maandag naar de service om het probleem op te lossen.

    Net terwijl ik weer eens in Halo Legendary zit te doen. <grmbl>
     
  6. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kan je nou weer 16 upload hebben als je 128 bit upload hebt, het is toch altijd maar 10%. ik vind dit weer behoorlijk vaag hoor.
     
  7. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou je moeten w8ten tot na 14 maart om te testen als je geen router hebt?
     
  8. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Download
    340.1 KByte/sec

    Upload
    12.9 KByte/sec

    Connection
    372.0 Conn/min

    Ping test Nederland
    25.0 ms


    dit zijn die van mij,maar normaal zou mijn adsl lijn 16 KByte/sec moeten geven!!! kan dit aan men modem liggen?
     
  9. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    nee je bedoelt upload???, nou die van mij is upload 12.7 volgens mij kan het niet veel horger. Als je 128 upload hebt kun je maximaal maar iets van 12.8 halen. dat is normaal want je kan altijd maar iets van 10% gebruiken volgens mij.
     
  10. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ja,sorry(ik ben niet zoveel van al dat kilo-mega-giga-fifa,whatever shit,)maar dit is goed voor xbox live?
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Omdat 128 / 8 = 16.

    Die 10% regel werkt wel bij asynchrone transmissie, maar synchrone transmissie werkt iets anders. Er worden wel wat lijnstatus toestanden over de lijn gestuurd, maar synchrone transmissie blijft veel efficienter dan gewone dialup-modempies.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2003
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    yo ik heb chello...en mn download is wel ok..boven de 100 kbyte...maar mn upload is maar 7...gaat dat nou werken of word er gekeken naar maximum upload want die ligt waarschijnlijk wel hoger
     
  13. Vivi Ornitier

    Vivi Ornitier Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ik snap al dat gedoe niet zo goed--> als je wilt connecten,kijken ze daar bij xbox live dan naar hoe snelle connectie je hebt ,en anders geraak je niet binnen??
     
  14. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat snap ik dus ook niet. maar volgens mij is het gewoon altijd goed als je een prvider hebt die je 512/128 levert, want je download en upload speed is toch niet altijd constant dus.
     
  15. toiletboy

    toiletboy Giggity, giggity!

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de mensen die aan die 16 upload-eis die fardo daar stelt op weinig handen te tellen zijn...
    Dus ik kan me niet voorstellen dat dat klopt...
    Als je trouwens echt een stuk lager hebt, zal het in ieder geval wel beter zijn om niets zelf te hosten, maar je kan wel alles joinen volgens mij!
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Op 14 maart (of misschien iets later) ontdek je vanzelf of je gelijk hebt.

    Fardo weet er niks van... Fardo is alleen maar betatester...

    Meer schrijf ik niet; trek zelf je conclusies.
     
  17. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    is leuk en aardig maar ik denk dat de meeste het toch liever voor 14 maart willen weten
     
  18. gaming4ever

    gaming4ever bla bla bla

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    2home zei tegen mij toen ik ze belde datze xbox live niet ondersteunen en dat ook niet van plan zijn
     
  19. EliminatorX

    EliminatorX Splinter-Cell Freak

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    lollig zeg, ik doe de test
    1é keer: 111 Kb/sec
    2é keer: 145 Kb/sec
    3é keer: 190 Kb/sec
    4é keer: 199 Kb/sec
    5é keer: 215 Kb/sec

    Ik heb namelijk breedband speciaal aangeschaft voor Live!
     
  20. nelis1980

    nelis1980 Active Member

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook niet echt bang dat mijn verbinding het niet aan kan eerder dat mijn provider het niet onderstuend ik heb namelijk
    kabelfoon en die is nog niet zo lang in harderwijk
    maar toen ik net de speedtest deed kwam dit eruit

    Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Fri Feb 21 2003 om 22:02:11 UTC+0100)

    Download : 469.5 KByte/sec
    Upload : 56.8 KByte/sec
    Connection : 900.0 Conn/min
    Ping test Nederland : 19.0 ms
    Kabelfoon Lokaal : 462.9 KByte/sec
     

Deel Deze Pagina