beter dan de fx 5700 met 2 56 mb geheugen.....??? edit: dan heb ik een vraagje ik heb in die ene pc dus die geforce zitten en in die andere de ati nou wou ik vragen of ik die dan gewoon kan verwisselen of hoe ik dat gedoe met de stuurprogrammas meot doen
Die 256MB maakt de 5700 alleen maar trager. Alleen bij de high-end modellen is 256MB sneller. Eerst en vooral de kaart verwijderen en natuurlijk ook de huidige driver er af gooien. Dit moet je alleen doen als je van ATi naar ATi gaat of van Nvidia naar Nvidia Als je van ATi naar Nvidia (of vice versa) en je wilt echt veilig spelen, dan kan je het best formateren. Anders kan het zijn dat je ATi/Nvidia kaart dan slecht(er) presteert doordat er nog bestanden opstaan van de vorige Nvidia/ATi kaart.
dus jij zegt dat ik zeg maar de cd van windows er in meot flikkeren om hem te gaan formateren??? dus niet zeg maar doen dat je je pc in de staat terug bent waar je hem in hebt gekocht?? wat de fabriek er in heeft gezet?? kan iemand mij dan even helpen met formateren want ik heb het wel eens eerder gedaan en toen wou me pc niet meer opstarten...
Je kan ook eerst proberen door je huidige kaart gewoon te uninstalleren (en ook de drivers er af gooien) en de nieuwe te installeren. Dan kan je zien (of vragen) of je kaart slechter presteert dan ie normaal zou moeten presteren. Als ze slechter presteert zal je je pc moeten formateren, wil je de goeie prestatie hebben.
Je kan een 3DMark 03 test doen en dan online vergelijken met mensen die ongeveer hetzelfde systeem hebben als jouw, maar aangezien de meeste kaarten daar overclocked zijn kan dat een verkeerd beeld geven. Je kan ook een review(s) zoeken van die kaart en kijken naar de benchmarks (en vergelijken met jouw prestaties). Je kan het ook vragen (moet je natuurlijk ook wel de rest van specs geven).
ok dan vraag ik het: ik heb een amd athlon 64 3000+ 1024 ddr ram en een geforce fx 5700 waar ik dus een ati 9500 van wil maken
Die Geforce 5700 256MB steekt al in je pc. Houd die kaart gewoon of koop tenminste een 9800 Pro. De 9500 is maar iets beter (en soms zelfs slechter) dan de 5700.
ik heb geen geld voor een nieuwe kaart..... maar weet iemand waar ik dat 3 d mark even kan downlaoden? zodat ik even kan vergelijken
weet jij dan een waar dat wel kan?? ps: waar was die 9800 pro 197 euro?? en nog een vraagje ik wou op de siter gaan kijken van ati voor een update dan kan ik kiezen tussen: radeon family rage 128 rage 128 pro welke moet ik hebbe?? als ik deze antwoorden heb kan hij wat mij betreft dicht
Omdat dit een videokaart topic is, vraag ik maar een kaart die het beste bij mij past. (Ik wil zeker jouw antwoord "The Answer" , jij geeft goede adviezen. ) Ik heb nu namelijk een zeer goed presterende Onboard grafische chip van Nforce. Hier speel ik games als Call of Duty op (bijna) volledige detail. Ik wil nu een andere kaart, omdat ik een TV kaart op USB heb (Hauppage PCTV Deluxe), maar die Video-geheugen nodig heeft. Mijn budget is 140 euro, (niet meer!) en daarvoor wil ik een kaart hebben, waarmee ik de nieuwste games, kan spelen, maar op bijvoorbeeld "medium" kwa detail. (Minimaal geheugen dat ik nodig heb is 128mb) Weet iemand een goede kaart? Het liefst een "stads"winkel, zoals Mycom (www.mycom.nl) Ik wil best bestellen op internet, maar dan mag de kaart niet meer dan 130 euro kosten (Rembours=10 euro)
Met €130/140 zijn de beste kaarten die je kan kopen de Radeon 9600 128MB of Geforce 5700 LE 128MB. Ik denk dat de Geforce 5700 LE iets beter is.