1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wetenschap] Tijdreizen mogelijk?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 10 apr 2003.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit las ik in een nieuwsbericht op hcc-net:

    Reizen in de tijd toch mogelijk?

    door de 404 redactie

    9 April 2003 - Science-Fiction boeken staan er vol van: reizen in de tijd via zwarte gaten en worm holes. Zwarte gaten zijn punten in het universum die alle materie opzuigen. De de dichtheid is er zo groot is dat zelfs de natuurkundige wetten zoals wij die kennen niet meer gelden en tijd en ruimte in elkaar overvloeien. Wetenschappers spreken in dit geval van een zogenaamde tijd-ruimte kromming. Wormgaten zijn zwarte gaten die een sluiproute vormen naar een plaats elders in het universum, of zelfs een geheel ander universum, zo meldt Wired.
    Om te reizen in de tijd zou een ruimteschip in een wormgat moeten duiken, om vervolgens elders in het universum weer op te duiken. Tot nu toe hebben wetenschappers altijd aangenomen dat dit onmogelijk is. Zodra een ruimteschip in een zwart gat terechtkomt, valt deze door de enorme krachten uiteen in subatomaire deeltjes.
    Toch is wetenschapper Lior Burko hier niet van overtuigd. Normaal gesproken gaan wetenschappers ervan uit dat een zwart gat één tijdruimtekromming vormt waarin het centrum de enorme krachten doorgang onmogelijk maken. Burko denkt dat er in een zwart gat twee tijdruimtekrommingen bestaan: een sterke en een zwakke. De sterke zou doorgang naar een ander universum onmogelijk maken, maar het zou wel mogelijk kunnen zijn om via de zwakke variant een doorgang te vinden en heelhuids elders op te duiken.
    Volgens Burko zou dit verre ruimtereizen en zelfs reizen in de tijd mogelijk maken. Toch ontkracht hij zijn eigen theorie door toe te geven dat zijn bedenkingen gebaseerd zijn op aannames die niet bewezen zijn. En tevens zou het kunnen zijn dat tot nu toe nog niet ontdekte natuurkundige wetten dergelijke reizen onmogelijk maken. En al zou het mogelijk zijn om te reizen via een zwart gat; het dichtstbijzijnde zwarte gat staat op 26.000 lichtjaren van ons vandaan. De reis daar naar toe zou dus wel enige tijd duren.



    Jullie mening: tijdreizen, wel of niet mogelijk?
     
  2. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me niet, ok ik geloof in alien, zelfs in maffe vliegende wormen in de lucht die de mens nog niet kent(was laatst op tv). maybe ben ik nog te overtuigen dat ik in reencarnatie ga geloven(kan best kloppen dat je weer levend word in nieuw lichaam) maar back to the future shit gaat me te ver


    edit: morgen ook vrij ofzo?
    edit: Er zijn op het moment 4 bikkels en 3 gasten op het forum. | Het record staat op 166, dat werd gevestigd op 12-03-2003 19:46.
    CyberLaui:cool: , DarkwingDuck, PerfectDark_007, timmio

    All times are GMT +1 hour. The time now is 03:00.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  3. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm het lijkt me zo verschrikkelijk vet om terug in de tijd te gaan... '50's anyone? :)

    Ga ik daar de Grease uithangen. :D
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk is tijdreizen mogelijk, we doen het op DIT moment. We worden ouder, tijd gaat voorbij, we reizen in de tijd. Stomme discussie! In de toekomst reizen doe je je hele leven tot je dood gaat.

    En in het verleden reizen is ook mogelijk. Kijk omhoog naar de sterren. Het licht dat je ziet is misschien al miljarden jaren geleden hiernaartie gestuurd, en komt nu pas aan. Dus je ziet...het verleden. Aanwezig zijn in het verleden wordt op die manier dus ook mogelijk (min of meer).

    Reizen naar het verlden met e op die manier die ik net uitlegen of andere maffe machine geloof ik verder niet in. Ja, misschien, maar dan kan je alleen het verleden dus ZIEN, niet beinvloeden.
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik geloof heilig dat tijdreizen mogelijk is. Of we het ook zullen kunnen is een andere discussie maar het kan echt wel. Je hebt alleen super veel engergie nogdig om dit te bereiken.
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar je geeft niet echt argumenten hoe het wel kan, en in welke vorm? :confused:
     
  7. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Heeft DwD The Time Machine laatst gezien ofzo??

    Is een rare FILM (fictie) maar in werkelijkheid zou het ook niet kunnen, althans je kan de geschiedenis niet veranderen!
     
  8. yony_the_gamer

    yony_the_gamer A.K.A -YonY-

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens de film ;)
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Tijdreizen is nu al mogelijk. Einstein gaf al aan dat de tijd in de ruimte langzamer gaat. Het is ook aangetoond dat astronauten die lange tijd in de ruimte hebben doorgebracht, minder "oud" aankomen gegeven de tijd die ze in de ruimte hebben doorgebracht.
     
  10. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan het niet hoor, tijdreizen. En het zal ook NIET moeten gebeuren. Dan weten ze meer over die dino's en romeinen enzow en dan moeten wij weer meer leren met geschiedenis :+

    Owjah, BtW; 10 April Kikker in Ya Bil :+ :+
     
  11. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dan spreek je jezelf tegen...

    Als de tijd langzamer gaat in de ruimte, gaat hij in verhoudeing voor die astronauten sneller hier. Dus hebben ze minder dagen om dingen te doen, dan ze volgens ons weggeweest zijn, dat klopt dus voor geen meter? Dan zouden ze volgens aparatuur aan boord, zoals klokjes en horloges, dus korter weggeweest zijn dan volgens onze horloges en klokjes?

    Klopt dus niet echt, verder weet ik niks van de stelling, maar ik ga er van uit dat het een theorie is, geen natuurkundig 'feit'.
     
  12. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Deze theorie vind ik een beetje vaag. Einstein's theorie was veel geloofwaardiger. Als je sneller gaat dan het licht, kun je in theorie terug in de tijd kijken.
    Maar ik heb nou niet echt zin om dat uit te gaan leggen.
     
  13. nickyb

    nickyb ...

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0


    ja maar als ze nou eens in de toekomst gingen dan weten we wat er allemaal gaat gebeuren en de erge dingen voorkomen.
     
  14. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan niet want anders waren er in de toekomst wel wat slimme mensen die hier al heen waren gereist dus. Onmogelijk.
     
  15. .: JP :.

    .: JP :. Shaken, not stirred!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdreizen lijkt me niet mogelijk, naar een andere plek gebeamed worden lijkt me daarentegen wel mogelijk. Hoe weet ik nog niet eigenlijk...
     
  16. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Slim opgemerkt hoor, zo had ik nog niet gedacht. Maar ik zeg dus al:
    Dus alleen kijken allowed, stel je voor sta je onder de douche... zit er zo'n vent die 300 jaar later als jij is geboren.... uhm... nou ja,.... laat maar|:-
     
  17. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zal het simpel proberen uit te leggen (het is al een tijd geleden).
    Als ik het zo vertel is het niet waterdicht maar het idee komt (half) over;

    We weten allemaal dat licht niet zomaar bij je komt als je de lamp aanzet. Licht heeft een bepaalde snelheid, maar die snelheid is superhoog. Haast niet voor te stellen.
    Maargoed, stel je staat voor een stoplicht te wachten. Het is rood. En ineens (spannen hè?!:p ) wordt het oranje, een halve seconde, dan groen.
    Afijn, nu stap je in je hypermoderne Terug-In-De-Tijd-Sneller-Als-Het-Licht-23000-Jet.... broem...broem...
    En met een snelheid die hoger is als het licht scheur je een eind terug. Je stapt uit, en kijkt weer in de richting waar het stoplicht stond (lol, waarschijnlijk nu een paarhonderduizend km ervandaan, maar het gaat om het idee). Je kijkt dus in de richting van het stoplicht, en jij ging net sneller als het licht (dus na een tijdje had je de oranje lichtflits ingehaald). Dus wat komt daar mooi aansuizen, de oranje lichtflits van een halve seconde die je een paar minuten geleden al hebt gezien. Het verleden!!!

    Maargoed, ga nou geen replys geven dat hier geen reet van klopt. Want dat is ook zo. Maar dit is een principe dat wel werkt.
    Einsteins principe wel te verstaan. Applaus voor Albert.
    *Klap Klap*

    Ik hoop dat jullie nu een beetje inzien dat je terug in de tijd kun kijken als je sneller als het licht kunt gaan.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  18. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    cool biscuitje het idee komt over
     
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben geen Einstein :D :D :D
    Maar het blijkt uit lichamelijk onderzoek dat lichaamscellen minder snel afbreken in de ruimte: je veroudert minder snel. In deze zin maakt je dus lichaam in zekere zin een tijdreis. Dus laat de nivea-cremes maar achterwege en maak maar ruimtereisjes, dat werkt veel beter tegen die rimpels...
     
  20. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    de uitleg van biscuitje is correct.
    Het probleem mijn inziens, als de snelheid van het licht al gehaald zou kunnen worden, dan verander je op dat moment in pure energie. E=MC2( 2 is in het kwadraat). Als je dan weer langzamer gaat, hoe krijg je dan je oorspronkelijke vorm weer terug??
    Ik weet dat volgens de quantumtheorie, deeltjes de neiging hebben weer in hun oorspronkelijke staat terug te vallen. Maar dit zal niet gelden als er zo'n snelheid bereikt is.
    Dus het is leuk en al, maar zo kom je nog nergens, of moet ik zeggen zo kom je overal?( door het hele heelal kleine ergiedeeltjes)
     

Deel Deze Pagina