What is next?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door AlphaZeL, 19 mrt 2002.

1. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    What is next...? we weten allemaal dat de XboX nu het hoogstandje is...de PS3 zal het wel porberen te overtreffen....maar what gaan ze er in duwen aan hardware en al die zooi....???

2. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die domme sony dan komt over 3 jaar de ps3 uit en dan twee jaar later komt de xbox 2 uit en dan lopen ze weer achter]:-

3. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    1 Ghzprocessor
    Gforce 7
    2048 mb
    memory-unit 128 mb
    +ab voor dvd/audiocd/minidisc/avi bestanden enz.
    ;)

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    1ghz? Veel te weinig man:)

5. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan de xdoos2 dan makkelijk overheen met 100ghz
    En zijn we weer winnaar;)

6. AlphaZeL

Leuk Bevonden:
    1
    theoretisch heel mooi..maar hoeveel mag de consumentw el niet dokken joh :D![​IMG]

7. Cra5hKrE8OR

Cra5hKrE8OR disconnected...

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb ik ook wel eens mensen op gewezen, de speculaties gaan nu namelijk dat de proc van de PS3 sneller moet zijn als een single processor super computer op dit moment. Is dat over twee jaar dan niet een beetje prijzig?

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De PS3 zou ehm stond laatst ergens.. (waren geruchten) iig uitgebracht worden in 2 versies, 1 voor alleen gamen, en 1 die sneller was en ook meteen een flinke DVD speler/opnemer was etc, (zoals de homestation zou zijn)

9. O.P.G-RAMIN

O.P.G-RAMIN Uber GeeK!!

Leuk Bevonden:
    0
    DENK DAT DAT BULL SHIT IS !
    om dat het meer erg duur wort om die te produuseeren en je weet niet of mensen wel of niet die duurderen versie willen koopen is alemaal nep!

10. AlphaZeL

Leuk Bevonden:
    1
    yah, als je dan toch een DVD versie wil kopen..kan je gewoon beter een echte DVD-player kopen denk ik dan...$$$$

11. swaquilino

swaquilino bok

Leuk Bevonden:
    0
    sowieso

sony wint sowieso, dat is alvast een feit

12. Highlander

Highlander Hete bliksem

Leuk Bevonden:
    33
    Sorry hoor maar je ligt te dag dromen!,

13. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja, hoeze een feit, dat is je mening man
    de ps2 ligt 1,5 jaar voor met de launch in europa, in 1,5 jaar zit xbox ook wel op dat pijl van de verkopen, maar sony is nu nog bekender

14. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    denk neit dat de xbox xoveel verkoopt.

Xbox is niet de enige, Playstation 2 was praktisch de enige console met nog support.

Xbox moet cuncureren waar Sony de markt onder eigen bewind had. met nintendo en sony

15. Rookstar

Rookstar X-perienced gamer

Leuk Bevonden:
    0
    [stupid mode]
    Microsoft heeft toch meer geld en koopt Sony wel een keer op. Microsoft will rule!!! :)
    [/stupid mode]

16. Rookstar

Rookstar X-perienced gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Even serieus:

Ik verwacht heel erg veel van de PS3. Waarom? Omdat de architectuur van de PS2 heel revolutionair is. Veel revolutionairder dan die van de XBOX (= gewoon pc hardware). De ps2 heeft een architectuur welke enorm veel potentieel heeft. Vooral de markt van grafische supercomputers heeft enorm veel interesse in de hardware achter de ps2 (Voor insiders: Dit alles heeft onder andere te maken met het feit dat de PS2 over een zooi vector units beschikt, welke eigenlijk kleine processoren op zicht zijn. De PS2 gebruikt een vorm van distributed computing die heel goedkoop is). De chip voor de PS3 wordt d8 ik met IBM samen ontwikkeld. Deze gasten weten dus echt wel heel erg veel van professionele processoren (meer dan intel. IBM heerst nog altijd als het om superprocessoren gaat).

Van de PS3 CPU wordt gezegd dat hij 1000 keer sneller is dan degene in de PS2. Ik denk dat dit in de praktijk niet zo zal zijn, maar theoretisch misschien wel. Ik verw8 in ieder geval wel een enorm snelle chip.

Voor degenen die nu meteen beginnen te zeiken dat ik de PS2 geweldig vind. De PS2 is wat dat betreft een flop dat er geen goede GPU in zit (remember: xbox heeft geforce 3 met extra render pipeline). Er zit te weinig geheugen in (texture memory vooral).
    Wat ik wil is een console die de CPU-architectuur bevat van de PS2 en de rest van de onderdelen (dus gpu, memory) van de xbox.

Microsoft moet dus heel goed gaan nadenken over wat zij met de xbox2 willen. Als sony idd de PS2 architectuur verbeterd en uitbreidt met een goede gpu en veel geheugen zou dat waarschijnlijk wel eens de beste 4de generatie console gaan worden.

Momenteel heerst xbox gewoon. punt. En remember dat ook Intel/AMD en de rest van de traditionele processorenbakkers niet stil zitten. En ik kan het me niet voorstellen dat Sony een betere GPU ontwikkeld dan Nvidia/ATi ooit zal doen.

17. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    microsoft reageert gewoon op z'n amerikaans groter beter duurder.

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mocht er een Xbox 2 komen (die gaat dan natuurlijk niet zo heten, maar een vervolg op de Xbox) dan wordt dat waarschijnlijk een AMD CPU met nVidia GPU. Ehm ik vind trouwens wel dat er minstens 128mb in de Xbox had mogen zitten..

Deel Deze Pagina