Wie Kan Deze Game Gek Helpen??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ryan23, 26 jul 2005.

1. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Goedendag XboxWorld Leden, :)

Ik heb ff een vraagje over MB RAM('s).
    Ik heb 1x '256 DDR SDRAM' zitten in me computer,
    en een 'Gigabyte GA-8SIML' moerbord die weer de grafische kaart 'SIS 650 (64MB+ shared)' aan boord heeft.
    Maar die 64MB haald die van mijn interne geheugen (zie: 256MB RAM) weg, dus ik hou maar 192MB RAM over, en ik heb windows xp, en dat gaat dan wel langzaam. :{

vooral met opstarte moet ik echt zo'n 5 min. wachten totdat die goed is opgestart :confused:

Dus ik heb 'EVEREST' gedownload om te kijken welke MB RAM ik had, en er staat alleen maar '256MB (DDR SDRAM)', maar ik wil zien wat voor soort enz. (kingston, corsair enz.) en ik zie op internet (www.alternate.nl) staan bv. pc3200 en pc4200 enz., en dat kan ik niet terugvinden bij mijn MB RAM (via EVEREST)

Want ik wil me MB RAM upgraden zodat me pc wat sneller loopt :)

Hieronder zie je een paar screens zodat je kan zien wat ik bedoel:

op deze foto's kan je wel goed zien dat er niet staat wát voor een MB RAM ik heb (zie. kingston, corsair enz.)

Dan komt nu mijn vraag, weten jullie een prog. of site waar ik kan zien wát voor een MB RAM ik heb, of moet ik gewoon me pc ff openmaken en dat het er meschien opstaat?

En wat voor soort en welke hoeveelheid (265MB, 512MB, 1gig) kan ik dan heb beste nemen.

MvG, Ryan *)

[edit// sorry dat de foto's zo klein zijn :{ ]

Edit by Volkoren: Typfout in titel verbetert.

Laatst bewerkt: 27 jul 2005
  2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Kast losmaken :). Simpel en effectief.

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Goed programma om heel je pc mee te checken is sisoftsandra.

4. patje_1_1_2

patje_1_1_2 Westland uber alles

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook zijn dat je mb ram merkloos is. Je moet um der gewoon ff uithalen en kijke of ut daar op staat

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    512 mb PC 3200 ram van Kingston ofzo (€45,-) doet het altijd goed.

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    extra ram wil nog niet zeggen dat je een fatsoenlijk spel kan spelen... Je hebt namelijk nagenoeg GEEN videokaart aan boord.... Een onboard dingetje namelijk.

Ik zou 2x512mb pc3200 ram (dual channel) er in gooien als je MB dat ondersteunt.

7. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Hoe kan ik dan zien hoe ik 'dual channel' kan gebruiken dan?
    want ik heb nu 192MB RAM, is dan 1'tje van 512MB RAM niet genoeg om me pc snel (super snel) te worden

edit// Mijn PC spec. nu: 2,8 Ghz, 192MB RAM, 120 Gigabyte, video on board.

Als ik er nu eentje van 512MB RAM koop, kom het totaal op '704MB RAM', is dat snel?

8. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ram maakt je pc zelf niet sneller, het is gewoon geheugen waarmee je pc en spellen werkt.
    Met 512+ MB ram kun je prima uit de voeten.

9. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een 333Mhz (=PC2700) 256 MB RAM (DIMM, DDR SDRAM).

Gaat het dan goed werken als ik 'Kingston DIMM 400Mhz (=PC3200) 512 MB RAM' erbij zet.

Of kan ik beter een 'Kingston DIMM 333Mhz (=PC 2700) 512 MB RAM' erbij doen , aangezien die ook PC2700 is, of is het beter om die PC3200 erbij tedoen?

'Kingston DIMM 400Mhz (=PC3200) 512 MB RAM' = €55,-
    'Kingston DIMM 333Mhz (=PC 2700) 512 MB RAM'= €59,-

(bij deze winkel ga ik het kopen: http://www.alternate.nl/html/shop/p...SDRAM&#Kingston)

btw, ik d8 dat me pc sneller zou worden als ik meer MB RAM zou hebben :{

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    PC 2100 = 133 mhz
    PC 2700 = 166 mhz
    PC 3200 = 200 mhz

Jouw processor heeft een mulitplied bussnelheid van (waarschijnlijk) 533 mhz. Dit is een verviervoudigde snelheid, dus de 'standaard' bussnelheid van jouw processor is 133 mhz. Je kan er wel sneller geheugen inzetten, maar omdat het geheugen o.a. samenwerkt met je processor (CPU) heb je weinig aan die extra mhz. Maar toch zou ik het je aanbevelen, omdat het prijsverschil tussen PC 2700 en PC 3200 minimaal is, en als je in de toekomst ooit een keer een nieuwe processor koopt heb je toch PC 3200 nodig.

Overigens maakt meer ram je PC soms wél sneller. Windows neemt een bepaald geheugen in om te werken, net zoals andere programma's. Dit is vaak iets van 220 mb. Als Windows en andere programma's zoals een browser of MSN Messenger meer geheugen vereisen dan je in je PC hebt zitten, wordt er gebruikt gemaakt gemaakt van je harde schijf. Dit heet 'swappen'. Het swappen kan je PC soms erg sloom maken, vooral tijdens het opstarten van programma's of nadat je een zwaar spel hebt gespeeld. Echter, als je er al 1024 mb in hebt zitten, dan heb je weinig aan extra geheugen omdat 1024 mb genoeg is. Het geheugenverbruik zit namelijk zeer zelden boven de 1gb.

In jouw geval: jij hebt 192 mb 'vrij te besteden'. Dat is veel te weinig. Je PC zal dus vaak swappen en langzaam zijn. Als je er 512 mb bijzet heb je ruim voldoende geheugen (als je geen spelletjes speelt), en dit zal je PC een héél stuk soepeler laten lopen.

Als je spelletjes wilt spelen heb je wel een videokaart nodig trouwens.

11. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je snelle reactie, dus ik kan dan beter de 'PC3200' kopen :) (is ook ietsje goedkoper :p )

edit//

Moederbordeigenschappen
    Moederbord ID 62-1029-001199-00101111-040201-SiS650$NECC000_8SIMLNF V2.0a
    Moederbordnaam Gigabyte GA-8SIML

Front Side Bus Eigenschappen
    Bus Type Intel NetBurst
    Bus Breedte 64 bit
    Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)
    Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
    Bandbreedte 3200 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
    Bus Type SiS MuTIOL
    Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie
    CPU Sockets/Slots 1
    Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP, 1 CNR
    RAM Slots 2 DIMM
    Geïntegreerde apparaten Audio, Video, LAN
    Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
    Moederbordafmeting 230 mm x 240 mm
    Moederbord Chipset SiS650
    Extra functies EasyTune III

Moederbordfabrikant
    Firmanaam Gigabyte Technology Co., Ltd.
    Productinformatie http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_NewProduct_List.htm
    BIOS Download http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_List.htm

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, gewoon 512 mb PC 3200 en alles loopt perfect.

13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    maar wat kan ik beter doen, 1x 512MB RAM PC3200, of 2x 256MB RAM PC3200?

edit// ik heb een GIGABYTE GA-8SIML moederbord, ik weet niet of deze dual channel ondersteunt

Deel Deze Pagina