Beste race/game collega's,
Ik heb een oude botsauto omgebouwd tot een duo race sim voor de Xbox 360. Nu ik weer iets anders verzonnen heb zoek ik voor mijn Alfetta een koper. Ik zeg er eerlijk bij dat hij veel geld kost (voor het bedrag kan je ook een nieuwe auto kopen!), maar is er veel geld ingestoken en ik ben er een paar jaar mee bezig geweest om hem precies te krijgen zoals ik wou. Wie een koper weet (bijvb. door de link over de Alfetta door te sturen) kan 400 euro komen ophalen.
De Alfetta (Italiaans fabrikaat, 1971) is geheel gerestaureerd en als nieuw (o.a. professioneel gespoten). De botsauto is voorzien van 2 wireless MS racesturen en pedalen. En behalve de sturen is ook de Alfetta voorzien van Force Feedback, d.m.v. 2 ingebouwde zware versterkers, die 4 bas shakers (butt kickers) aansturen. Dit wireless signaal van de Xbox 360/versterker (LFE) is regelbaar in de auto. De gehele auto gaat trillen als je bijvoorbeeld over de rand van het racecircuit rijdt of botst. De auto staat op wieltjes zodat hij makkelijk te verplaatsen is en heeft (dimbare) voor- en achter verlichting.
De twin race sim is speciaal gemaakt voor splitscreen racing maar kan ook solo gebruikt worden. Ik (188 cm) heb er ook veel spannende uurtjes mee gereden, hoewel hij voor kids gemaakt is. Ik zoek een nieuwe eigenaar voor mijn Alfetta waar ik mijn hele ziel en zaligheid ingestopt heb. De Alfetta is als hij niet gebruikt wordt een echte blikvanger en kan bij wijze van spreken zo de showroom in (geen krasje geen deukje, niets)
Voor een idee van het restauratie en ombouw proces verwijs ik naar de link met een Youtube filmpje (3 min). De Alfetta heb ik in de verkoop voor 11.500 euro inclusief nieuwe Xbox console en Forza 4 en inclusief transport binnen Nederland en desgewenst laat ik de Alfetta in een andere kleur spuiten (geen meerkosten).
http://www.youtube.com/watch?v=XTf_ki8A834&feature=youtu.be
of Google anders: "bumper car as racesim for Xbox" dan komt het filmpje ook tevoorschijn.
Laatst bewerkt: 28 okt 2012