Wie wil er nog een imitatiewapen kopen in 't Buitenland ?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 23 jun 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Strengere controle invoer nepwapens

Uitgegeven: 23 juni 2003 11:10

SCHIPHOL - De Koninklijke Marechaussee gaat komende weken op de Nederlandse luchthavens actief reizigers waarschuwen dat ze in het buitenland geen nepwapens mogen kopen en in Nederland mogen invoeren. De vakantiegangers krijgen een folder uitgereikt, waarin de regels over imitatiewapens staan.

Volgens de marechaussee kopen ieder jaar veel Nederlandse toeristen in het buitenland nepwapens voor kinderen. Maar deze goedlijkende imitaties zijn in Nederland verboden.

"Veel mensen beseffen niet hoe ernstig de gevolgen kunnen zijn als dit soort imitatiewapens in verkeerde handen vallen", legde een woordvoerster van de marechaussee maandag uit. "In 2001 nam de politie in Nederland ruim driehonderd nepwapens in beslag die bij misdrijven zijn gebruikt. Daarom gaan de marechaussee en de douane de zomermaanden op de vliegvelden ook extra controleren op het bezit van deze wapens."

Boete: 270 euro

Toeristen die toch worden betrapt met een namaakwapen staat een boete van maximaal 270 euro te wachten. Ook zal het verboden voorwerp in beslag worden genomen. In 2002 controleerde de marechaussee tijdens het zomerseizoen ook extra intensief. Toen werden er alleen al op Schiphol 42 imitatiewapens onderschept. Over heel 2002 waren dit er bijna driehonderd.

Nederlandse toeristen kopen veel nepwapens in Zuid-Europese landen zoals Spanje en Turkije. Deze wapens zijn daar gewoon in de winkel te koop, omdat de plaatselijke wapenwetten minder streng zijn dan in ons land. In Nederland zijn alle namaakvuurwapens verboden.

2. jerz

jerz JerZ

Leuk Bevonden:
    0
    En? Dus? is dit voorlichting voor de touristen onder ons? Wie wil er nou nog een nepwapen kopen? Wat is je doel?

3. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb jij ook een aantal threads gemist, er waren nogal wat mensen die zo'n imitatiewapen (met die gele balletjes) gingen kopen als ze op vakantie waren. Of ze bestelden van die game-guns die in 't buitenland wel mogen maar hier in NL dus niet mogen. Dus het is als informatief bedoeld voor die genen....

Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Uhum. Je bent sowieso dom als je dat via het vliegtuig wilt doen. Pak de auto richting Belgie en je kan ze daar ook zo uit de winkels plukken :)

5. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heh, wouter heeft gelijk, even naar belgie met de auto en je hebt t ook. :D

6. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een preventieve controle tegenkomt, waar er nu steeds meer van komen zit je zonder pardon op het politiebureau.
    M.A.W je wordt aangehouden en naargelang of je al voorkomt of welk wapen je op zak hebt wordt je gestraft.
    Als je puur ter zelfverdediging iets wilt meenemen is een bus deo of haarlak heel effectief.
    En het ruikt nog lekker ook.

7. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    ik wil nog steeds graag weten, zwaarden, is dat toegestaan?

Ik heb mijn oog nog steeds op een zwaard van www.swordsonline.com, ter decoratie (Anathros, sword of the earth btw). Maar ik weet niet hoe ze daar in NL mee omgaan.... iemand?

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

nee dat mag niet,
    maar het hangt ook af hoelang hij is
    en je mag het niet als handbag. meenemen

edit

wel vette spullen op de site

9. Fusion

Fusion Someone unfreeze me!

Leuk Bevonden:
    0
    "Volgens de marechaussee kopen ieder jaar veel Nederlandse toeristen in het buitenland nepwapens voor kinderen."

Pfff, belachelijk! Ik vraag me af wat voor ouders dat zijn.......
    Ik vraag me sowieso af wat je met zo'n nepwapen moet. :confused:

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag best een sierzwaard thuis hebben hangen, je mag alleen niet als the last ninja er mee over straat gaan lopen.

11. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Mja over de lengte: hijs best lang, beetje zoals ridders vroeger hadden he :)

tegen SHD: je mag em misschien wel thuis hangen, maar mag je em ook importeren? Ik heb er geen zin in dat ik dalijk word aangeklaagd omdat ik mooie muurdecoratie wil hebben...

12. Kevin15

Kevin15 Xbox lover!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan mag ik ook een nep wapen hebben als ik hem maar niet gebruik... denk neit dat dit klopt...

13. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Als het goed is kun je kijken op www.justitie.nl daar staat precies wat je wel en niet in mag voeren las ik gisteren op teletekst.

14. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    ik word echt schijtziek van Nederland met die domme regels hoor.
    Jezus je kan toch ook met een aardappel mes een bankoverval plegen, kan zelfs met je vinger onder je trui.

15. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag ze gewoon in bezit hebben maar je mag hier niet me over straat gaan.

En je kan ze ook in nederland koopen bij de large

16. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    duh, boeie, ik wil ook zon ding, eventueel 270 boete bij inbeslagname(wat me sterk lijkt aangezien ik het dan thuis gebruikt) is goed te doen, dacht eerst nl dat dat 4500 euro was.

17. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een nep vuurwapen is nooit toegestaan tenminste niet op echt gelijkend.
    Als het echtgelijkend is maar bijv roze van kleur dan mag dat tegenwoordig ook niet meer.
    Hebben we geloof ik te danken aan Amerika waar je tegenwoordig echte vuurwapens met verschillende kleurtjes hebt.
    Een vooroorlogs vuurwapen mag onder bepaalde omstandigheden wel als sier in huis gehouden worden mits het aan een aantal voorwaarden voldoet.
    Onder andere verwijdering van de slagpin.
    Een zwaard is daarentegen weer anders, een decoratiezwaard mag wel voor thuis.
    Neem je tegenwoordig echter je victorinoxzakmesje mee de straat op en kom je in een controle dan wordt het in beslag genomen en krijg je een bekeuring van tenminste 90 euro.
    De gradatie van het wapen bepaald de sanctie.

Ik vind het een beetje doorgeslagen dat je zelfs geen aardappelschilmesje meer op zak mag hebben maar goed het zij zo.
    Wijze heren hebben die beslissing genomen zal ik maar zeggen.

18. jerz

jerz JerZ

Leuk Bevonden:
    0
    O sorry, het kwam een beetje onduidelijk op mij over.
    Maar nu begrijp ik het:)

Deel Deze Pagina