1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Had de tv de laatste 30 minuten aan moeten zetten aangezien in de 2 uur daarvoor echt niets noemenswaardigs gebeurde. En de Rabo's, tja, nu heb je dus ook niets.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Vond het wel geinig om te kijken eigenlijk.
    Ik val toch standaard wel in slaap maar heb de laatste 50 kilometer gezien.

    Die gekke Freire ook :D.
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Spannend op het einde. Goede keuze van Niki om op het einde weg te rijden, de enige manier om nog iets te bereiken. Rabo heeft gewoon de pech dat Mollema, Gesink en Kruijswijk nog niet oud genoeg zijn. Ze hebben nog te weinig inhoud om in zo'n koers wat over te hebben om op het laatst mee te kunnen.

    Ze zijn gewoon nog niet goed genoeg, dan kan je wel gaan proberen om de hele koers te domineren door lekker vooraan op kop te rijden (wat ze blijkbaar op tv verwachten), maar dan heb je uiteindelijk een nog minder resultaat omdat je je kopmannen ook sloopt.
     
  4. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Rabo zakt wel door het ijs vandaag, Vacansoleil maakt het zo mogelijk nog erger...
    Als je allebei 5 renners hebt die hier eventueel wel in de top 10 moeten kunnen eindigen en vervolgens eindigt alleen Mollema 10e, dan is dat gewoon droevig.
    Positievste Nederlands-technisch gezien is dat de comeback van T.Dekker serieuze vormen begint aan te nemen. 18e is best netjes na waar hij vandaan komt.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Bij een koers als dit moet je echt niet gaan kijken naar Gesink of Kruijswijk. Die gaan dit gewoon nooit winnen. Mollema heeft goed gereden.
    Maar Kruijswijk en Gesink hebben langere klimmen nodig om te execelleren, dit zal ze nooit lukken. Rabo komt ook naar AGR met Breschel bijv, maar die was compleet dramatisch (afgestapt geloof ik?).

    Wie zouden er volgens jouw top 10 moeten rijden dan thaan? Poels was duidelijk ziek oid, lag echt niet aan z'n conditie of vorm want dat zit gewoon goed.
     
  6. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij Rabobank kunnen Gesink, Mollema, Kruiswijk, Martens en misschien Breschel (Rabobank denkt het, ik zelf betwijfel het) top 10 rijden mits in goede vorm.
    Bij Vacansoleil, Hoogerland, Poels, Marcato, misschien Westra (zou met zijn P-N vorm toch een heel eind moeten kunnen komen. En de afwezige Leukemans normaal natuurlijk ook.

    Oke, dat zijn er niet van beiden 5, maar wel veel. Als er dan van al die renners maar 1 goed is, door wat voor reden dan ook, vind ik het wel heel erg matig.. En als je dat vantevoren weet moet je de koers maar op een andere manier proberen te kleuren, het is toch DE koers in eigen land.

    Vacansoleil rijdt normaal erg fris en aanvallend en boeken voor die ploeg gewoon goede resultaten, op de laatste klassiekers na, maar Leukemans die normaal garant staat voor goede resultaten was afwezig wat veel scheelt.

    Bij Rabobank is het falen inmiddels zo langdurig en collectief dat ik me afvraag of er niet wat moet veranderen binnen de ploegleiding.. Want alle Nederlandse renners die wel eens wat winnen zitten niet bij Rabobank, het lijkt wel alsof de juiste winaarsmentaliteit niet aanwezig is.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mja ik vind in een koers als dit het eigenlijk kwalijker dat kerels als Breschel en Martens al ergens op de Keutenberg moeten lossen. En dat terwijl de koers eigenlijk ook helemaal niet hard was.
    Kruiswijk en Gesink zie ik persoonlijker nog steeds als ronderenners.

    Dat Rabo een faalploeg is waar nodig wat moet gaan veranderen ben ik compleet met je eens.
     
  8. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk zijn Gesink en Kruiswijk meer ronderenners, maar Gesink heeft wel al meerdere keren top 10 in deze klassiekers gereden en Kruiswijk zou dat gezien zijn potentie ook moeten kunnen. Ze zullen allebei op 100% moeten zitten en dan nog geluk moeten hebben om te winnen, maar als Gesink op z'n 22e al 3e kon worden kan die m ook winnen als t allemaal meezit. Waalse Pijl al helemaal, daar winnen vaker klimmers a la Gesink.

    En natuurlijk zit het dit jaar allemaal niet mee bij Rabo, de kopmannen Breschel en Gesink hadden een verre van ideale voorbereiding, maar hebben ze vorig jaar wel wat gewonnen? Of het jaar ervoor?
    Dat is een beetje het punt waarop het misgaat bij rabo, ze zijn al een paar jaar aan het bouwen aan een team maar ze winnen daardoor geen reet, maar nu zijn die gasten allemaal op een leeftijd dat het toch echt is tijd wordt. Er moet dit jaar gewoon iets tastbaars komen voor de laatste paar jaar. Een rit in de tour voor een Nederlander zou al een mooi begin zijn, dat in combinatie met een top 5 klassering en je hebt een zeer geslaagde tour. Maar t wordt nu wel echt tijd, de tijden van excuses zijn voorbij.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ze moeten ook andere renners aantrekken zeg. En de programmering eens beter bekijken.
    Geloof dat ze dit jaar de Tour willen doen met Gesink, Mollema én Kruiswijk.. Wie verzint dat?!
    Ook had ik persoonlijk Tankink niet meegenomen naar AGR...


    Anyway:
    http://www.nusport.nl/boers/2787833/fuck-middenmoot.html

    Dit is helemaal een dramatisch stukje... 8)
     
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zie je zo'n Tankink nog rijden, wat voor beleid voer je dan? Daarnaast zitten er gewoon veel renners die het niveau niet aankunnen. Ben je al zolang actief in de wielersport en heb je eigenlijk nog weinig gerealiseerd.

    Ze willen graag Nederlandse renners zien winnen, maar als de meesten het volledig laten afweten, moet je toch je conclusies trekken. Op een aantal talentvolle gasten na, stelt het weinig voor.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ben ik niet met je eens. Tankink is gewoon nog een zeer goede knecht? Ideaal voor PR bijvoorbeeld. Alleen is die daar gevallen en was niet fit voor AGR. Had dan Matthews genomen!

    Daarnaast is het kwalitatief allemaal goed. Zo'n Renshaw is een super renner. Alleen niet voor Rabo. Snap niet dat ze die gehaald hebben. En LL Sanchez is al helemaal een echte winnaar. In 2010 wordt die 4e op de ranglijst, vorig jaar (Rabo) 122e ofzo. Gisteren weer de leiding weggeven in Castilla y Leon op de slotdag. Snap ik niet?

    Je kan echter niet zeggen dat ze het niveau niet aankunnen want dat is onzin. Maarja ik vraag me altijd af hoeveel wielrennen jij kijkt :p.
     
  12. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat vind jij onzin, maar ik ben niet de enige die er zo over denkt. Leuk om te weten ook, dat je interesse hebt in mijn kijkgedrag :D.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Vind jij LL een slechte renner dan? En Renshaw?

    Dit zijn 2 aankopen die op zich logisch lijken gezien hun prestaties, maar ik denk dat iedereen het ermee eens is dat ze niet bij Rabo uit de verf komen.





    Triest nieuws:
    Jammer, was een leuke sprinter.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2012
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Loser Lummel Sanches is bout ja. Breschel heeft de pech dat hij met de aard van die blesure die hij had misschien nooit meer op zijn oude niveau gaat komen.

    Maar net terug uit Limburg van een weekendje wielrennen. Zaterdag zelf de finale gefietst en hij blijft leuk om te fietsen. Wel flink kapot en op het eind helaas regen. En de dag erna een van de saaiste koersen die ik ooit gezien. Het enige leuke was dat T. Dekker weer beter wordt.

    Deze gold race krijg je dus als er geen topfavoriet is. Iedereen wacht veels te lang waardoor de koers niet hard wordt en er veels te veel mannen mee kunnen komen op het einde.

    Jammer
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vind LL uitermate geschikt voor wat voorjaarsklassiekers. Explosieve klimmer en fantastische spurt. Snap niet dat hij naar Spanje wordt gestuurd dan.
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Luis Leon is zwaar overschat. En rabo gebruikt hem totaal verkeerd. Hij zeker een goeie renner die iets af kan maken maar geen kopman ofzo. Hij is te beperkt als klimmer en sprinter. Tegen een Gilbert of Sagan is ie altijd kansloos. Als Gilbert goed is he.

    Maar wat de kracht van Luis Leon is, is zijn sluwheid en slimhied als hij in een ontsnapping zit. Als hij erbij zit wint hij hem dat weet je. Maar tegen favorieten opboxen als de kopman kan hij gewoon niet.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Bedoel je overschat anno 2012 of overschat als wielrenner? Want in zn Caisse tijd was het echt een sterke renner. Laatste 2 jaar totaal niks laten zien.
     
  18. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    In de tour nog een etappe gepakt toch? Uit idd een kopgroep
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat deed hij voor z'n Rabo tijd ook al dus dat is niet echt een graadmeter.
    Daarnaast was dat die etappe waar Vino en VDB vielen en het peloton stilviel, en Voeckler blind naar de finish racete voor het geel waardoor LL in een zetel zat.
    Hij wint wel ok, maar om puur daar naar te kijken..

    Hij heeft 4 overwinningen in 2 jaar geboekt, dat is niet best.
    Kijk naar wat hij in 2009/2010 deed en in 2011 deed en je ziet een enorme terugval. Precies het moment dat hij gekocht werd.

    Ik weet niet of dit dus aan LL ligt of aan Rabo btw.
     
  20. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Hij was bij caisse wel een stuk beter dan nu. Maar nog steeds geen kopman in een grote ronde. Hij moet een vrijbuiter zijn. En die kleinere rondes van een week kan hij proberen om voor een klassement tegaan.

    Als ie weer een beetje goed wordt.
     

Deel Deze Pagina