1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Thomas wint proloog in Romandië, Mollema 7e, Clement 8e.
    Keurig dus van Mollema pakt (minimale) tijd op alle andere favorieten.
    Maarja, dit zegt nog niks, pas na vrijdag kunnen we zien of Bauke nog kracht over heeft. Maar aangezien dit rondje vrij weinig kansen bied om tijd te pakken is dit een goed begin.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zit ff de uitslag te bekijken maar Westra gewoon 153e van de 159...

    Dus tenzij hij gevallen is, is hij compleet opgerookt.


    Zeer netjes van de Rabo´s btw (mag wel eens gezegd worden). Benieuwd wie ze naar de Giro sturen.
     
  3. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar weer typisch Rabo, 5 man top 20 alleen niemand in de top 5.
    Al vind ik dat met deze proloog en deze renners ook niet raar, is niemand die zo maar even top 5 kan rijden.

    Theo Bos, Mark Renshaw, Tom Jelte Slagter, Stef Clement, Juan Manuel Garate, Tom Leezer, Grischa Niermann, Jos van Emden en Dennis van Winden. Edit; lees ergens anders Brown ipv Van winden. Nouja in ieder geval een redelijk beeld zo.

    Dit is de selectie als het goed is. Vol voor de sprints en Garate en Slagter vrije rol bergop. Clement misschien een keer goed in een tijdrit (al weet ik niet watvoor tijdritten erin zitten).
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Joseba Beloki_O_ als ie niet gevallen was de tour van 2003 gewonnen en wat een eindbaas was dat_O_ Helaas nooit meer op behoorlijk niveau geweest na de beruchte val.
    Roberto Heras_O_ Damn die rit toen die Menchov vernederde in de Vuelta staat in mij geheugen gegrift. Ik was toen nog rabo fanboy maar vond Heras al een baas sinds zijn kelme tijd. Ik was in 1 rit om. Wat een coupe was dat.

    En dan nog mensen als Scarponi, Gonzales de Goldeano, Nozal _O_ Helden
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Haha ja ik ben nog naar die bocht geweest in Gap. Dat Lance door dat veldje ging...
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Daar zou gewoon een monument neergezet moeten worden als eerbetoon aan die tour van 2003. Ik heb daarna nooit meer een tour gezien die ook maar in de buurt kwam.
     
  7. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Wel geweldige renners ja, alleen volgens mij dus allemaal wel eens betrapt op doping.
    Maarja, als je zo terugkijkt lijkt het wel alsof iedereen tm 2005 aan de doping zat.
    Al heb ik het idee alsof er nu nog steeds genoeg aan zitten, je zal altijd nieuwe middelen hebben waar nu nog niet op gezocht wordt. Ook zijn er maskeringsmiddelen, dus hoe schoon de sport nu werkelijk is is nog maar de vraag. Bij ploegen als Astana en Movistar heb ik toch altijd m'n twijfels..
     
  8. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    mwoah valt nu wel mee hoor. 1990-2006 was gewoon het dopingtijdperk. Al is het sinds 98 al iets minder geworden. Als je ook kijkt naar die krankzinnige tijden die ze bijvoorbeeld op klimmen naar boven reden toen. Onze Bjarne stond bekend als de man met een hermatocriet van 50%:lol: Die moest gewoon midden in de nacht een paar keer wakker gemaakt worden omdat ze dachten dat ie dood ging. Zijn bloed was zo dik en stroomde zo langzaam. Wat een tijden:lol:

    Maar toch vind ik de renners die tegen Armstrong reden stuk voor stuk bazen. Beloki, Heras, Mayo, Ullrich, Vino en Pantani:) Daardoor werd ik fan van wielrennen. Nu kijk je af en toe met weemoed terug op die tijden.

    Edit: en dan heb je het alleen maar over de ronderenners van die tijd
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik ben ook bang dat er nog redelijk wat zondaars rondrennen.
    Dat komt vooral omdat er nog grote namen uit de 'dopingtijd' nog steeds rondlopen in het peloton als ploegleider, dokter, fysio of adviseur.
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ach ik denk dat het wel meevalt. Bijvoorbeeld die heisa rond het nieuwe middel CERA. Daar zijn misschine 5 renners op betrapt.

    Je ziet het ook goed aan de nivelering aan de top. Die is ineens een stuk breder omdat de sport veel cleaner is. Gasten als Ricco zijn tegenwoordig een zeldzaamheid. En er zijn zoveel controles in het wielrennen. Dat vergeten mensen vaak. Veel meer dan in elke andere sport. Logisch dan dat er af en toe weer iemand gepakt wordt.

    Alleen zijn zaken als die tegen Contador gewoon niet goed voor het wielrennen. Die is puur geschorst nu omdat hij een wielrenner is. Voor mij is hij nog gewoon giro en tourwinnaar en niet Schleck en Scarponi.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Leuk dagje voor Rabo en LL Cool S!
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  13. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Lance is gepakt.
     
  14. Rebby

    Rebby Active Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    [​IMG]

    Phinney :lol:
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wat een mongool die Ferrari...

    Cav op zn smoel en Phinny naar ziekenhuis :mad:
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Pozzovivo is echt een baasje :D.
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    alleen jammer dat niemand reageerde. Nu werd het een gaaaaprit terwijl het toch leuk had kunnen worden.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ja zonde. Ze hadden Hesjedal er gewoon moeten afrijden.


    Hoop toch niet dat dat afwachtende echt iets van nu gaat worden. Normaal was dit meer voor Tour enzo, maar als ze het nu ook al in de Giro gaan doen is dat toch wel zonde.
     

Deel Deze Pagina