Originally posted by Mr.blond
Wordt het voor de 5de keer Lance Armstrong, de Big Tex, of kan er eens eentje de hegemonie van de Amerikaan doorbreken? Kan Beloki nu eindelijk zijn kunnen bewijzen...Of slaagt Jantje Ulrich in zijn comeback. Misschien komt het gevaar wel uit een hele andere hoek, namelijk de mannen die zich al eeens schuldig hebben gemaakt aan het pakken van de nodige verboden middeltjes, denkende aan de tour Giro van 2002...Simoni, Frigo, Garzelli, noem maar op.
Maar ook een Hamilton ( denk maar aan Luik-Bastenaken-Luik, waar Armstrong zowaar verloor tegen Hamilton...), een Vinokourov en anderen zijn niet geheel kansloos.
Over de dagszeges dan, de spurters zijn niet echt top...Zabel wel net Duits kampioen, Freire die toch niet echt veel heeft laten zien, McEwen niet zo sterk als vorig jaar... Feestje voor de aanvallers misschien? Mischien wel, misschien niet...Maar wie dan?
Over de Nederlanders, kort en krachtig. Van Boogerd wordt al jaren beweerd dat het een topper is, waarom heeft hij dat dan nog niet voldoende bewezen, voor een bergrit is hij te licht, voor het middelgebergte misschien, maar enkel en alleen als hij een goeie dag heeft. Jan Boven schat ik echter wel vrij hoog in, die kan zeker en vast nog wel wattonen, net zoals Bram de Groot. Volgens mij was het zelfs Boven die onlangs nog een sterke prestatie neerzette in een bergrit. Leon van Bon, die kan misschien weleens meeglippen in een ontsnapping.
Over de Belgjes:
Spurtbom Tom Steels doet niet mee,zijn ploeg is namelijk neit geselecteerd...Rik Verbrughe, vorig jaar leuke dingen laten zien, dit jaar nog niet, Mario Aerts, wederom vorig jaar, dit jaar 3*niks, zoontje van Axel Merx is niet in goeie doen,...
Ik vrees ervoor dat de Nederlanders en de Belgjes maximaal 1 ritje kunnen pakken en dat we dan zeer blij mogen zijn.
Maar wie wint volgens jullie dit jaar? WXordt het spannend? Wie wint ervan de Nederlanders of Belgen een etappe? Wie wordt beste Belg of beste Nederlander? Wie van de toppers krijgt een terugval? Krijgen we een underdog? Eeen relevatie? Een aanstormend talent?
Deel je mening over het wielrennen.
Eerlijk is eerlijk, de laatste jaren is er geen strijd meer geweest, de Amerikaan is oppermachtig, maar in het voorjaar, tijdens de klassiekers heeft hij een steekje laten vallen, ok het voorjaar, tijd zat, maar Mayo wist hem toch maar mooi een tikje te geven in een grote ronde...Die doet toevallig ook mee.
Zelf vind ik het erg jammer dat mannen als Garzelli, Simoni, Frigo,.. pieken in de Giro, ik hoop dat ze ook nog wat kunnen in de Tour, anders is de Amerikaan er weer vandoor met de buit.
Wat denken jullie?
Graag serieuze reacties over de Tour de France, noet over dat je t een bompa sport vind, dan zoek je maar een andere thread uit
Klik om te vergroten...