[Wielrennen]Tour de France

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mr.blond, 1 jul 2003.

1. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Wordt het voor de 5de keer Lance Armstrong, de Big Tex, of kan er eens eentje de hegemonie van de Amerikaan doorbreken? Kan Beloki nu eindelijk zijn kunnen bewijzen...Of slaagt Jantje Ulrich in zijn comeback. Misschien komt het gevaar wel uit een hele andere hoek, namelijk de mannen die zich al eeens schuldig hebben gemaakt aan het pakken van de nodige verboden middeltjes, denkende aan de tour Giro van 2002...Simoni, Frigo, Garzelli, noem maar op.
    Maar ook een Hamilton ( denk maar aan Luik-Bastenaken-Luik, waar Armstrong zowaar verloor tegen Hamilton...), een Vinokourov en anderen zijn niet geheel kansloos.
    Over de dagszeges dan, de spurters zijn niet echt top...Zabel wel net Duits kampioen, Freire die toch niet echt veel heeft laten zien, McEwen niet zo sterk als vorig jaar... Feestje voor de aanvallers misschien? Mischien wel, misschien niet...Maar wie dan?
    Over de Nederlanders, kort en krachtig. Van Boogerd wordt al jaren beweerd dat het een topper is, waarom heeft hij dat dan nog niet voldoende bewezen, voor een bergrit is hij te licht, voor het middelgebergte misschien, maar enkel en alleen als hij een goeie dag heeft. Jan Boven schat ik echter wel vrij hoog in, die kan zeker en vast nog wel wattonen, net zoals Bram de Groot. Volgens mij was het zelfs Boven die onlangs nog een sterke prestatie neerzette in een bergrit. Leon van Bon, die kan misschien weleens meeglippen in een ontsnapping.
    Over de Belgjes:
    Spurtbom Tom Steels doet niet mee,zijn ploeg is namelijk neit geselecteerd...Rik Verbrughe, vorig jaar leuke dingen laten zien, dit jaar nog niet, Mario Aerts, wederom vorig jaar, dit jaar 3*niks, zoontje van Axel Merx is niet in goeie doen,...
    Ik vrees ervoor dat de Nederlanders en de Belgjes maximaal 1 ritje kunnen pakken en dat we dan zeer blij mogen zijn.

Maar wie wint volgens jullie dit jaar? WXordt het spannend? Wie wint ervan de Nederlanders of Belgen een etappe? Wie wordt beste Belg of beste Nederlander? Wie van de toppers krijgt een terugval? Krijgen we een underdog? Eeen relevatie? Een aanstormend talent?
    Deel je mening over het wielrennen.
    Eerlijk is eerlijk, de laatste jaren is er geen strijd meer geweest, de Amerikaan is oppermachtig, maar in het voorjaar, tijdens de klassiekers heeft hij een steekje laten vallen, ok het voorjaar, tijd zat, maar Mayo wist hem toch maar mooi een tikje te geven in een grote ronde...Die doet toevallig ook mee.

Zelf vind ik het erg jammer dat mannen als Garzelli, Simoni, Frigo,.. pieken in de Giro, ik hoop dat ze ook nog wat kunnen in de Tour, anders is de Amerikaan er weer vandoor met de buit.

Wat denken jullie?

Graag serieuze reacties over de Tour de France, noet over dat je t een bompa sport vind, dan zoek je maar een andere thread uit

2. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop dat Levi Leipheimer leuke dingen kan laten zien..
    Samen met Boogerd en Wielinga lijkt het me wel kicken, 3 gasten hoog in de Tour...

3. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Hamilton wel wat laat zien...

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik denk dat Armstrong de tour weer gaat beheersen, de vorige jaren deed hij dat met zoveel overtuiging dus ik denk dat dat dit jaar ook wel lukt.

Ik schat de kansen van de Rabobank ploeg wel wat hoger in, vooral in de eerste vlakke dagen kunnen de groentjes zich bewijsen en mischien wel een rit pakken omdat de rest nog vooruit denkt en niet persé een rit hoeven te winnen.

Freire, Boogert en Leipheimer staan garant voor een leuke tour, maar ik vond leipheimer vorig jaar alleen wel een beetje tegenvallen. Maar de Rabo ploeg blijft groeien en over een paar jaar zijn ze hopelijk een van de grootste wielerploegen met echte toppers.

De belgen laten de laatste tijd niet zoveel zien en in de tour zijn ze de laatste jaren ook niet meer wat ze vroeger waren, helaas..

5. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind echter wel dat de Belgen het heel wat beter doen dan de Nederlanders, je kan dit tegenspreken, maar het succes van de Rabobank ploeg hangt voornamelijk af van mannen als een Zberg, Leipheimer, voornamelijk Freire...
    Terwijl de Belgen in de klassiekers mooie dingen hebben laten zien, denk maar aan Van Petegem die en Parijs-Roubaix en de Ronde vcan Vlaanderen won ( dat zijn toch wel dé koersen van het vooorjaar) even tussen haakjes, dat maakt hem ook leider in de tussenstand voor de wereldbeker...
    Nu kan je met allerlei koersen van weinig tot geen betekenis komen, d Nederlanders doen zeker niet beter...Als ik naar Nederland kijk zie ik geen enkele jongen die aan Musseeuw kan tippen, zelfs een Van Petegem blijft moeilijk...
    Boogerd heeft het in mijn ogen nog niet bewezen, ik volg het wielrennen al jaren, maar een topper zie ik niet echt in Nederland...

Btw, Jan Boven doet NIET mee, Bram de Groot WEL, van Bram verwacht ik de subtop, de top is nog iets te hoog gegrepen...

Trouwens, België heeft 2 ploegen op topniveau:
    Lotto-Domo en Quick Step-Davitamon ( die laatste is genoteerd als Italiaanse ploeg, maar de co-sponsor brengt even veel in het laatje...)
    Ik ben zeker niet anti-Nederland hoor, maar ik vind niet dat je mag stellen dat de Nederlanders beter doen, want dat is zeker niet zo. Nu kan je het draaien of keren, maar Nederland bewijst zelf nog minder in de tour. Kom nu niet af met Erik Dekker, want dat is al weer een tijdje geleden hoor. Kom ook niet af met 1 ritje, want die tellen we niet mee.

Maar ik tast ook even in eigen boezem, België doet niet verel beter, onze topspurter doet helaas niet mee ( déjà vu Cipolini :) )

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb niet de kennis die jij hebt, ik volg eigenlijk alleen de tour de france omdat ik dan tijd heb en omdat ik het de mooiste koers is. Maar ik bedoel dat de renners van nu niet aan de toppers van vroeger kunnen tippen, denk aan Merx.
    Ik zeg dus niet dat de renners van belgie slecht zijn maar ze zijn minder geworden.

7. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Frigo doet niet mee, ik denk dat Armstrong weer wint, ik verwacht verder veel van de klassementsrijders: Beloki, Simoni en Aitor Gonzales (van Fasa) Ik hoop dat Mayo eindelijk eens echt doorbreekt in een grote ronde en dat Botero ook nog voor wat spanning kan zorgen. McEwen zal (denk ik) deze tour de beste sprinter zijn, alhoewel je Petacchi ook niet moet onderschatten (won zelfs in de giro een keer van Cipo). Zabel zal elke keer 2de of 3de worden in de sprint. Verder hoop ik echt dat Ullrich weer zijn echte comeback maakt, in de ronde van Zwitserland deed hij het al redelijk maar niet goed genoeg.
    Tot slot het eindklassement (wat ik denk he)
    1 Armstrong
    2 Simoni
    3 Gonzales (Aitor, van fasa, dus NIET A gonzales de galdeano)
    4 Beloki
    5 Botero of Mayo

8. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De toerkoorts neemt zoals elk jaar weer toe als Wimbledon vordert.

Zal dit jaar het blik aan Spaanse subtoppers een blok vormen tegen de schier onoverwinnelijke Armstrong? Denk zelf dat Armstong de 1ste gaat worden die de Tour 6 X wint, dus ook dit jaar (en alvast een optie voor 2004).

Wel is het traject opzienbarend. Doordat de eerste tour zo goed en zo kwaad wordt gekopieerd (ongeveer gelijk parkoers) zal de grote schifting in het klassement waarschijnlijk al in de eerste week plaatsvinden. Komt denk ik de spanning in het resterende deel niet tegemoet.

En ook nog: De voorlopige deelnamelijst ziet er als volgt uit (wijzigingen voorbehouden uiteraard):

RABOBANK:
    Michael Boogerd, Bram de Groot, Remmert Wielinga, Oscar Freire, Robert Hunter, Levi Leipheimer, Marc Lotz, Grischa Niermann, Marc Wauters

AG2R Prévoyance:
    Christophe Agnolutto, Mikel Astarloza, Lauri Aus, Stephane Bergès, Laurent Brochard, Inigo Chaurreau, Andy Flickinger, Jaan Kirsipuu, Thierry Loder, Laurent Paumier, Alexandre Botcharov

ALESSIO:
    Fabio Baldato, Alessandro Bertolini, Pietro Caucchioli, Laurent Dufaux, Raffaele Ferrara, Angelo Furlan, Rouslan Ivanov, Vladimir Milholjevic, Andrea Noé, Franco Pellizotti

BRIOCHES LA BOULANGÈRE:
    Walter Beneteau, Frank Bouyer, Sylvain Chavanel, Anthony Geslin, Emmanuel Magnien, Damien Nazon, Olivier Perraudeau, Frank Renier, Didier Rous, Thomas Voeckler, Jerome Pineau

COFIDIS:
    David Millar, David Moncoutié, Cedric Vasseur, Luis Perez, Massimiliano Lelli, Guido Trentin, Mederic Clain, Inigo Cuesta, Frederic Bessy, Philippe Gaumont, Dimitri Fofonov, Daniel Atienza, Peter Farazijn, Chris Peers, Jo Planckaert

CRÉDIT AGRICOLE:
    Stephane Augé, Yohan Charpenteau, Sébastien Hinault, Thor Hushovd, Marcus Ljungqvist, Christophe Moreau, Anthony Morin, Stuart O'Grady, Corey Sweet, Jens Voigt

CSC:
    Tyler Hamilton, Michael Blaudzun, Bekim Christensen, Nicolas Jalabert, Peter Luttenberger, Andrea Peron, Jakob Piil, Nicki Sörensen, Carlos Sastre, Julian Dean, Tristan Hoffman

EUSKALTEL - EUSKADI:
    Iban Mayo, Roberto Laiseka, Samuel Sanchez, Haimar Zubeldia, David Etxebarria, Unai Etxebarria, Mikel Artexte, Inigo Landaluze, Jose-Alberto Martinez, Alberto Lopez de Munain

FASSA BORTOLO:
    Ivan Basso, Fabian Cancellara, Francesco Chicchi, Aitor Gonzalez, Wladimir Gustov, Sergei Ivanov, Sven Montgomery, Alessandro Petacchi, Filippo Pozzato, Tadej Valjavec, Marco Velo

FDJEUX.COM:
    Sandy Casar, Jimmy Casper, Baden Cooke, Carlos Da Cruz, Jacky Durand, Nicolas Fritsch, Bradley McGee, Mickael Pichon, Jean-Cyril Robin, Nicolas Vogondy

GEROLSTEINER:
    Udo Bölts, Davide Rebellin, Georg Totschnig, Rene Haselbacher, Uwe Peschel, Michael Rich, Olaf Pollack, Torsten Schmidt, Markus Zberg, Ellis Rastelli, Daniele Contrini, Sebastian Lang, Gerhard Trampusch, Peter Wrölich

IBANESTO.COM:
    Francisco Mancebo, Juan-Antonio Flecha, Jose Vicente Garcia Acosta, Pablo Llastras, Juan-Miguel Mercado, Xavier Zandio, Denis Menchov, Evguene Petrov, Vladimir Karpets, Jose-Luis Arrieta, Leonardo Piepoli

JEAN DELATOUR:
    Gilles Bouvard, Frederic Finot, Stephane Goubert, Patrice Halgand, Yuri Krivtsov, Laurent Lefevre, David Lefevre, Ludovic Martin, Jean-Patrick Nazon, Eddy Seigneur, Bruno Thibout

KELME - COSTA BLANCA:
    Isaac Galves, Ignacio Gutierrez, José Enriue Gutierrez, David Latasa, Jesus Manzano, David Munoz, Ivan Parra Pinto, Javier Pascual-Llorente, Antonio Tauler, Francisco Cabello, Juan-Manuel Cuenca, Alejandro Valverde, Constantino Zaballa

LOTTO - DOMO:
    Christophe Brandt, Glenn d'Hollander, Leif Hoste, Thierry Marichal, Robbie McEwen, Axel Merckx, Leon van Bon, Stefan van Dijk, Wim Vansevenant, Rik Verbrugghe, Serge Baguet, Hans de Clercq, Nick Gates, Koos Moerenhout, Aart Vierhouten, Leon van Bon

ONCE - Eroski:
    Joseba Beloki, Rene Andrle, Jan Hruska, Jose Azevedo, Jörg Jaksche, Angel Vicioso, Mikel Zarrabeitia, Marcos-Antonio Serrano, Mikel Pradera, Isidro Nazol, Angel Castresana, Rafael Diaz Justo, Giampaolo Caruso, Alvaro Gonzalez de Galdeano

QUICKSTEP - DAVITAMON:
    Paolo Bettini, Davide Bramati, Pedro Horrillo, Servais Knaven, Luca Paolini, Bram Tankink, Kurt van de Wouwer, Richard Virenque, Piotr Wadecki, David Canada, Laszlo Bodrogi, Michael Rogers, Kevin Hulsmans

SAECO:
    Gilberto Simoni, Danilo di Luca, Gerrit Glomser, Paolo Fornaciari, Fabio Sacchi, Stefano Zanini, Salvatore Commesso, Igor Astarloa, Mirko Celestino, Alexandre Chefer, Dario Pieri, Ivan Quaranta, Alessandro Spezialetti

TEAM BIANCHI:
    Angel Casero, Jan Ullrich, David Plaza, Felix Garcia Casas, Aitor Garmendia, Tobias Steinhauser, Thomas Liese, Daniel Becke, Fabrizio Guidi, Steffen Radochla, Sven Teutenberg

TELEKOM:
    Paolo Savoldelli, Alexander Vinokourov, Erik Zabel, Santiago Botero, Rolf Aldag, Andreas Klöden, Matthias Kessler, Mario Aerts, Daniele Nardello, Cadel Evans, Giuseppe Guerini, Bobby Julich

US POSTAL SERVICE - BERRY FLOOR:
    Lance Armstrong, Manuel Beltran, Viatcheslav Ekimov, Roberto Heras, George Hincapie, Victor-Hugo Pena, Jose-Luis Rubiera, Pavel Padrnos, Christian Vandevelde, Floyd Landis, Guennadi Mikhailov, Benoit Joachim, Steffen Kjaergaard

VINI CALDIROLA - SIDERMEC:
    Massimo Apollonio, Gianluca Bortolami, Paolo Bossoni, Stefano Garzelli, Andrej Hauptmann, Eddy Mazzoleni, Marco Milesi, Fred Rodriguez, Romans Vainsteins, Steve Zampieri, Dario Andriotto, Gianluca Sironi

Laatst bewerkt: 2 jul 2003
  9. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    Het wordt helaas weer zo'n typische tour de france waarin ik op vakantie ben er dus niets van mee krijg... vorig jaar werd ik door puur toeval nog blij verast toen ik opeens, zittende aan de boulevard in retymnon (kreta) michael boogerd de 'koninginnen rit' zag winnen... Ik moet zeggen dat die toch wel een goed gevoel geeft van: dat doet Boogie ff... Dus hoop ik dat iig dat een Nederlandse renner dit jaar weer minstens hetzelfde kan presteren of beter... al was het maar om er even, 1 moment van te kunnen genieten

10. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben tijdens de tour ook op vakantie, maar ik ga gewoon beetje vroeger van het strand af en kijk de laatste 20 kilometers :)
    Maar ik wed ook meestal op de tour de France ( vorig jaar een ijskast gewonnen _O_ , maar het is een vrij vreemde wedstrijd.
    Nu doe ik met een 10-tal ploegen mee ( kost slechts 30 euro voor 10) maar er doen ontzettend veel mensen mee, maar dat maakt het net veel moeilijker en bijgevolg ook heel wat spannender. Meestal gok ik eerder met een selecter groepje die hards ( waar ik nog niet toe behoor hoor)
    Ik werk wel met een maximum inzet, zodat ik neit te veel geld verlies ( ik ga maar tot 50 euro) maar als je wint kan je dat bedrag verviervoudigen.

De wedstrijd waar ik nu aan mee doe is zo eentje van een krant. Je moet 2 kopmannen kiezen, 4 beschermde renners en 3 helpertjes. Je hebt een fictief maximum budget van 150 punten.
    Je verdient punten als je een renner hebt in de eerste 20 ( 1e krijgt uiteraard het meeste) de helpers krijgen punten als zijn kopman wint, maar omdat je maar x aantal punten mag gebruiken kan je du niet een superploeg maken.
    Als je kiest voor armstrong samen met een topspurter als McEwen, dan zit je al aan 80 punten en kan je maar 70 punten uitgeven voor 7 renners, dus moet je wegen en wikken.
    Je meot dus niet de eindstand voorspellen, je moet per rit punten halen, dus moet je spurters en klimmers, maar ook aanvallers er in zetten. Je moet echter wel betrouwbare mannen nemen, want als ze de tour niet uiijden, dan krijg je minpunten.

Je moet eigenlijk wel het reglement kennen, anders zal je er niet veel van snappen.

Het is best wel leuk. Ik reken er neit op dat ik iets ga winnen, want 10 ploegen is niet echt veel, maar ik vermaak me er wel mee.
    Dit jaar heb ik trouwens de Ronde van Vlaanderen goed gegokt :) en de winnaar van de Giro, maar dat bracht niet echt veel op die laatste, want die was torenhoog favoriet. Van Petegem echter wel, dus dat was mooi meegenomen. Ik zal maar zwijgen over de verloren wedstrijden zeker :), hoewel ik in verhouding toch wel een aardig zakcentje heb gewonnen. Ik raad je echter af te gokken, want als je er niet genoeg van kent, dan kan dat gevaarlijk zijn. Als je er toch wat van kent en is een gokje wil wagen, dan raad ik aan om met een maximuminzet te werken ( bij mij is dat 50 euro) want het kan erg pijnlijk zijn als je die centjes verliest.

11. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Nou..de Nederlanders doen het beter dan de Belgen hoor mr.blond..

Vorig jaar won Michael Boogerd de koninginnenrit ..
    En volgens mij heeft geen belg een rit gewonnen...
    Klassementsrijders en etapperenners, De RaboPloeg heeft 4 renners die hoge ogen gaan gooien..Levi Leipheimer, Michael Boogerd, Oscar Freire en jonkie Remmert Wielinga.
    De belgen hebben VOLGENS MIJ alleen Robbie McEwen...

Dus : 2 Nederlanders, Boogerd en Wielinga...
    Belgen : Verbrugghe en Axel hebben nix laten zien...dus dan moeten ze op McEwen, een niet belg, hopen...

Laatst bewerkt: 2 jul 2003
  12. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    McEwen is een Australiër, daarbij heb ik het NIET over de tour van vorig jaar, maar over dit wielerseizoen, de Belgen doen dan zeker NIET onder.
    Dus McEwen is niet eens een Belg...hij rijdt in Belgische loondienst.
    Ik heb het toch niet over vorig jaarSonic...Ik heb het over dit wielerseizoen.
    En Oscar Freire tel ik NIET mee hoor. Als we t over Nederlanders hebben, dan NIET over rabo hoor. Anders tel ik Betinni mee, McEwen, Virenque, ...Ook mee hoor.
    Daarbij, Verbrughe Giro vorig jaar vergeten? 3 dagen rze trui, als je per se naar vorig jaar wil gaan, dan kan ik nog wel aardig wat opsommen...
    Sorry, maar je haalt Axel Merx aan , gewoon omdat het zoontje van is denk je gelijk dat hij goed is, die reken ik (nog) niet bij de Belgische top hoor.

Ik geef tenminste toe dat we enkel Van Petegem hebben die goed is dit jaar ( doet niet mee aan Tour). jij blijft volhouden dat Nederland beter is... Dit jaar toch niet, zowel Nederland als België zijn verzwakt, dat kan ik toegeven.

Maar Freire en Leipheimer gaan we echt niet meerekenene, ze rijden misschien bij Rabo, maar dat maakt ze geen Nederlanders...

Overigens, jij beweert dat ze hoge ogen gaan gooien...Ik durf enkel geld te zetten op Freire, ik verwed niets op die andere drie zogenaamde toppers, anders noem ik Verbrughe, Mario Aerts en Van de Wouwer ook toppers ( onterecht)

Ik zou Bram de Groot eerder hoog inschatten ( die kan volgens mij toch nog wat betekenen in de toekomst)
    Want als je eerlijk bent is Boogerd toch niet wat er van werd verwacht, veel mensen zien hem als een ronderenner, persoonlijk vind ik dat hij enkel kan pieken in 1 bepaalde wedstrijd...

De tour van vorig jaar is geen referentie, het huidige wielerseizoen is dat wel.
    Versta me niet verkeerd, Freire kan met de Rabobankploeg mooie dingen dioen, maar dan is dat een SPAANSE zege, geen Nederlandse.

Ik houd het dus op een gelijkstand. Want vorig jaar...Ik zei het al, tioen won Verbrughe de proloog+drie dagen roze trui...
    Als je alles bij elkaar optelt heb je een gelijkstand....VOlgens mij zie jij enkel wat jij wil zien. Ik heb het over dit jaar, dit jaar won een Belg maar liefst 2 klassiekers op rij!

13. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Neej, op het eind van mijn post heb ik de buitenlanders in dienst van de belgische/nederlandse ploegen weggehaald..

En jij praat over de klassiekers, maar wij hebben het toch over wat de verwachtingen in de tour?
    Denk je dat v Petegem competitief zou zijn in de tour?
    En ja, vorig jaar heeft Verbrugghe succes gehad, maar ik dacht dat we het over de verwachtingen van deze tour hadden..
    Ik zie geen enkele belg echt een topklassement rijden, of een mooie etappe winnen....
    Ze moeten hopen op debuitenlandse rijders in dienst van de belgische ploegen....

14. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Als enige echte grote concurent van de TOPrijders zou Heras ook nog in aanmerking komen, maar die mag nu absoluut niet winnen van Armstrong.

Nederlanders en Belgen moeten denk ik vooral kijken naar dagsucces. Waarbij het mij dan wel leuk zou lijken als bijvoorbeeld Wauters, Hofman of Knaven een keer loon naar hard werken krijgen (in de Pool waarbij ik meedoe heb ik elk in 1 van m'n 3 teams als outsider).

Zelf ben ik van mening dat Boogerd wel een wereldcoureur is, maar hij zou de Tour misschien wel helemaal links moeten laten liggen en zich op de WB richten.

Ook de Belgen hebben een aantal leuke deelnemers, waarbij Verbrughe, als ie het klassement tenminste links laat liggen, zeker in de zware of bergettapes een overwinning kan behalen!

15. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nu beticht je mij van iets dat je zelf doet!
    Je was zelf bezig over die ( mooie) prestatie van Boogerd, maar ik mag het niet over Verbrughee hebben...
    Als je de verwachtingen van de Tour een beetje concreet wil bekijken, dan moet je het ook hebben over het huidige seizoen. Daarbij, ik durf te stellen dat Boogerd geen top 10 haalt hoor. Een Belg haalt het ook niet, maar de Nederlanders doen niet beter hoor. Ik vind dat je die klassiekers wel moet meerekenenen. En ja, enkele vlakke etappes ziouden Van Petegem liggen. Maar ik mag niet verwijzen naar vorig jaar, jij dan ook niet. Als we dit jaar bekijken, als je als Belg de ronde van Vlaanderen wint en Parijs Roubaix, dan is het al haast geslaagd voor een klein landje als België. Nederland heeft in mijn ogen ( ik reken echter ook met iets minder grote koersen ( ik volg het hele wielerseizoen, dus niet enkel de topkoersen, dan zijn de Nederlanders niet beter dan België)
    Over de Tour zelf, Boogerd kan misschien weer een mooie prestatie neerzetten, maar dat kunnen de Belgen even zeer, eerder op het vlak dan met een Verbughe, een Aerts, een Merx, een Wauters, dan zit je direct met mannen die internationaal vrij sterk zijn...
    Maar ik geef vrij veel kans vooral aan Leon van Bon en Mrk Lotz om een zege te pakken, beide jongens zijn niet slecht, van Bon heeft al meermaals bewezen dat hij kan pieken en hij kan diep gaan, dus die beide heren geef ik kans om een zege te pakken. Sorry, iki twijfel aan Boogerd...Vorig jaar, ok, mooi, maar ik geef hem weinig kans ( ik ben geen waarzegger uiteraard, dus je weet maar nooit, maar ik denk dat het uit een andere hoek gaat komen)
    Zelf ga ik ook niets verwedden op de Belgen hoor, maar ook niet op de Nederlanders.
    Iedereen beweert overigens dat zowel Kelme als Ibanesto slechts met een tweederangsploeg aantreden en gaan pieken in de Vyuelta, dat geloof ik neit, bij Kelme zitten enkele rasklimmers, bij Ibanesto zou ik Mancebo in de gaten houden, voorts zie ik Angel Casero (Bianchi) nog ergens stunten.

Ik denk dat Boogerd niet alles is wat Nederland heeft, Knaven, Lotz en van Bon ( zelfs de Groot) schat ik hoger in.
    Uiteraard kan ik er vierkant naast zitten, maar ik vind dat jij je te veel focust op Boogerd.
    En je haalt enkel die ene zege ( van vorig jaar not bene aan) voor de rest was het ook neit zoveel soeps in de Tour hè, ok de Belgen geen ritzege, maar als ik even de ereplaatsen tel, dan verdienden we het wel :)
    Maar zelf vind ik dat vorig jaar niets is om naar te verwijzen, ik vind dit wielerseizoen veeel belangrijker ivm de Tour, vnl Ronde v Zwitserland, ronde van Catalunya,... een betere parameter voor de Tour 2003

Zelf ben ik ondertussen klaar met enkele ploegjes...
    Je moet eigenlijk wel het reglement erbij halen, maar goed, hier is 1 van mijn ploegen waar ik een gokje mee waag, met deze ploeg reken ik dus niet op het eindklassement, maar op 1 bepaalde dag (het is een klimmersploeg, echter zonder Armstrong, omdat die teveel punten kost, die zit echter wel in mijn ploegen voor de eindstand)

kopman: Hamilton
    kopman: Botero ( want is dé uitgesproken kopman van telekom)
    beschermde renner: Basso ( heeft al aardig wat laten zien, vorig jaar vroegtijdig out wegens polsblessure als ik me niet vergis)
    beschermde renner: Noé ( relatief nobele onbekende, maar je meot toch een paar verrassingen inzetten, met een standaardploegje geraak je er niet)
    beschermde renner: Jaksche ( betrouwbare renner, komt de bergen over, zit ook in mijn eindklassementploegen, want Once pakt meestal wel vrij veel punten met de ploegentijdrit, kan vrij geod bergop, maar ook tegen de tijd)
    beschermde renner: Gutierrez ( bij Kelme mogen ze allemaal hun kans gaan, deze man valt altijd aan, wint echter nooit, ik hoop dat er verandering in komt, hij is een topper, alleen beetje onbesuisd, kan bergop rijden, vergooit echter vaak zijn kansen, risico, maar die moet je nemen)
    helper Canada ( rijdt bij Quick-step Davitamon: daar is eigenlijk de grijsaard Virenque het berggeitje van dienst, maar ik denk dat Canada hem weleens kan voorbij fietsen, ik reken meer op zijn talent, dan op zijn palmares)
    helper: Montgomery, sterk mannetje van Fassa Bortolo, tijdje uit zicht geweest, na een glansprestatie die intussen veel mensen zijn vergeten...Ik hoop dat hij nog eens kan schitteren...
    helper: Beltran: ik reken 1 op zijn ervaring 2 op zijn kopman Armstrong, als Lance toch wint, dan pak ik via Beltran alsnog punten, want helper krijgen punten, plus dat hij kan klimmen, dus is betrouwbaar

Dit is eigenlijk een vrij vreemde ploeg...Want in mijn meeste ploegen zit Armstrong...
    Eventjes om duidelijk te wezen, dit is niet mijn tour top 9 hoor, dit is slechts een soort van 1dagsploegje, die 1 dag misschien goed kan rijden ( is echter niet mijn superploeg) , maar vermits je slechts een bepaald aantal punten mag inzetten...

Ik hoop dat Boogerd slim is, en niet voor een top 10 plaats gaat, maar voor 1 overwinning

16. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    De tour is, zeker als het klassement gezet is, een loterij. De slechtste renner kan per ongeluk een etappe winnen }:] .

17. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi vooruitblikje..

weet je wat mr blond, 5 juli praten we verder, want we kunnen pre viewen wat we willen, maar 5 juli is de dag van de feiten...:)

18. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het trouwens schandalig dat meneer Le Blanc bijna steevast Franse ploegen laat mee doen
    Terwijl er zat ploegen zijn uit eerste klasse die beter zijn dan die 2de rangsploegjes van Frankrijk, daarom moet een Cipolini thuisblijven en vele anderen, vinden jullie niet dat de Tour voor iedereen is?

19. Sonic 87

Sonic 87 Punk Rock

Leuk Bevonden:
    2
    Precies...

Aj2r, Bonjour...zulke ploegjes doen alleen mee om hun sponsor in beeld te brengen....

20. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    5 juli vind ik nog niet zo belangrijk, dat is maar tegen de tijd een ritje hè, maar daar kunnen al belangrijke dingen gebeuren, ik zelf zou het goed inden voor de sport dat Armstrong lek rijdt, dan weet ie eens wat het is om te achtervolgen, want het lijkt erop dt Big Tex haast nooit pech heeft... Haast nooit lek, geen terugval ( dat is zijn verdienste)
    Ik wacht vol ongeduld de eerste bergen af.
    Ik vraag me ook af wat het op het vlak gaar even,de aanvallers aan de macht? Of toch maar mannen als Freire, McEwen, Kirsipuu, Zabel, Petacchi?
    De verrassing kan je eigenlijk niet voorspellen, dara moet je beetje geluk mee hebben ( denk aan Kivilev, uit het niets plots mooie gele trui, jammer dat hij er niet meer bij is, ik hoop maar dat ze uit respect voor hem die helmpjes dragen, ook als is het broeiend heet)
    Maar inderdaad, 5 juli en de pret kan beginnen :)

Ik hoop dat zowel een Belg als een Nederlander een rit wint, ik vind dat nog steeds zowel Berlgen als Nederlanders het wielrennen wat extra kleur geven.

Deel Deze Pagina