1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[wielrennen] Waar zit jij bij/voor de ontspanning, wat voor fiets heb je?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MORPHEUS, 2 sep 2005.

  1. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe thread voor de racefietsers onder ons }:]
    Aangezien er nog geen was.
    Bij welke wielervereniging fiets jij? Of fiets je gewoon voor de sport, voor de ontspanning? Wel eens met fietsvakantie geweest?

    En, waar fiets je op?
    **update** --> vertel ook even wat je gemonteerd hebt op je racefiets. Compagnalo/shimano derailleurs, carbon shit weetikveel.

    Ik ga binnenkort bij NOTA st. Nyk en daarna naar de betere w.v. Olympia(die gaan ook ietsje sneller)
    Eerst had ik gefietst voor de lol, toen ik 14 was ofzo. 2e hands Koga Miata van de buren gekocht huppa. Vorig jaar Frankfurt werkweek gefietst op mijn vaders Koga, en vorige maand een nieuwe fiets gekocht om bij een wielervereniging te kunnen.

    Mijn bike:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2005
  2. Cees

    Cees Active Member

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een oude Champion Mondial ofsow. maar boeit me niet sow ik doe het om lkkr te ontspannen Chris Botti en Coldplay op je kop en de duinen in. heerlijk:D

    Nice bike/\
     
  3. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje .. tis een Ridley Geryon 2005, Tiagra gemonteerd...later zet ik er nog Ultegra op denk ik want Tiagra is ook niet alles.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Kijk, hopelijk wat enthousiasme hier omtrend op dit forum. Zelf al weken 'geinteresseerd' en van plan van de week eens een goede fietszaak binnen te stappen om me wat te laten adviseren. Want ja, ik heb de intentie om ook een racefiets aan te schaffen.
     
  5. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    fiets alleen, en met m'n vader.
    net terug van een weekje fietsen in de vogezen

    m'n fiets: [​IMG]
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Waar fiets je in de duinen? Zo tussen Zandvoort en Wassenaar/Den Haag neem ik aan, gezien je woonplaats. Is dat 'in deze buurt' de lekkerste plaats om te fieten? Vind het behoorlijk saaie stukken, vooral van Langevelderslag door naar Zandvoort.
     
  7. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    die laatste pm is wel gelukt he , ik zag hem bij verzonden berichten!
    Met jou budget zal je zeker een mooie fiets vinden. Ik zou kijken naar de Koga Miata Limited edition (ong 1300) met SHimano 105 , en Trek fietsen zijn ook erg mooi , in die prijsklasse vind je de Trek 1400 voor ongeveer 1300 euro met shimano 105 of Ultegra.
     
  8. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik fiets ook al weer een paar jaar, heb een racefiets sinds mijn 13e. Mijn vader is "fiets verslaafd" zeg maar. Zelf moest ik er nooit zoveel van hebben, maar uiteindelijk toch overtuigd. Mijn eerste fiets was een Batavus, Shimano tigara afgemonteerd. We zijn toen in Frankrijk op vakantie in de Alpen geweest, en toen we weer terugkwamen lid geworden van de wielervereniging "DTS" (ligt vlak bij Zaandam).
    Inmiddels, ongeveer 5 jaar later, ben ik gestopt met het rijden van wedstrijden (sinds dit jaar). Rij nog wel op de weg, niet meer met de Batavus maar met een Trek 2300 (niet het nieuwste model, maar die uit 2003 ) en Ultegra afgemonteerd.
    Ben overigens nog wel lid van DTS.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja sorry ik had verder niet meer gereageerd, maar dat wordt nu mooi voortgezet :) Had al het plan om van de week eens op pad te gaan, maar door ziekte wordt dan denk volgende week.

    Mijn probleem is dat ik graag direct wat kwaliteit wil :) Dus ook in accesoires. Dat wordt nog wat listig. Een aantal dingen heb je namelijk toch echt vrij direct nodig. Je kan niet zeggen van, 'dat koop ik later wel'. Een helm, schoenen, pedalen, kleding (zeker met de winter dus ook wintergoed), handschoentjes etc. Daar gaat mijn budget :).

    Ik probeer ook al een beetje door de verschillende fietszaken te siften om te kijken welke me echt goed helpen kan. Hier in Noordwijk lijkt dat Kees' Fietsshop te zijn (werd me ook aangeraden), maar weet men nog een aantal zaken in de Bollenstreek / omgeving Leiden die aan te raden zijn?
     
  10. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    double post :mad:
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ah een topic naar mijn hart!

    Ik heb veel gefietst, ik heb al meerdere fietsvakanties gehouden in nederland en in het buitenland. Ik had een handmade custome hybride, XT achter en Deore achter als derrieur. Daarnaast had ik nog een carbon stuur. Helaas was de fiets gestolen :mad:.

    Ik heb dus al meerdere fietsvakanties gehad,
    ik heb gefietst in engeland, vanaf Oxford naar lands and. Alles ingepakt op de fiets en van Bed n Breakfast naar breakfast gefietst. Gewoon alles op zn gemak met zo'n 80km per dag. Mensen waren super aardig daar en gastvrij.

    kIk heb ook al een keer gefietst in frankrijk, toen een paar dagen rond en in parijs gefietst. Prachtige natuur rond parijs en het is echt een ervaring apart om onder de eiffeltoren te fietsen en daarna rond de Arc de Triomphe te fietsen. Die fransen weten niet wat ze zien :D

    Laatste boeiende fietsvakantie was in zwitserland. Daar 2 weken rondgefietst met bepakking en zo ook van plek naar plek gefietst. Een paar passen genomen, iets wat toch best zwaar met achter bepakking. Rondje gemaakt en onder andere door het ruhrdal gefietst. Dit was duidelijk de mooiste, zwaarste en leukste fietsvakantie. Het weer was perfect en de auto's houden daar wel rekening met je als je aan het klimmen bent (wat ze in frankrijk bijna niet doen), de mensen toeteren naar je en hebben echt respect voor je. Echt kicken :)

    Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's kan vinden van de fietsvakanties.
    Trouwens kan ik je wel vertellen dat de koga miyata niet echt een goede fiets is als je buiten nederland gaat fietsen, dat ding is een tank man! 8)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  12. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er ook aan waar je zit in Frankrijk hoor, als je in de Franse alpen zit, houden de meesten weldegelijk rekening met je. Heb zelf al veel "bekende" en minder bekende cols in Frankrijk gereden (Alpe D'huez, Madeleine, Glandon, Croix de Fer en Bonette) maar omdat je daar echt in een streek zit waar de Tour bijna elk jaar langs komt, houdt bijna iedereen rekening met je (in Spanje is dat een heel stuk minder).
     
  13. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ja daar zal je gelijk in hebben maar rond parijs zijn het echt eikels, vrachtwagens geven maar een halve meter ruimte in de afdaling, echt gevaarlijk man.
     
  14. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, echt een topic voor mij. M'n vader is fietsenmaker dus ik heb me er wel wat in zitten verdiepen. Één dingetje wat misschien wel handig is, is om ff in de beginpost te vragen om de groep [versnellingen dus] erbij te zetten als iemand zijn/haar fiets post. Is wel leuk te weten, dacht ik zo.

    Ik zit er zelf over te denken een Jan Janssen Tour de France te kopen. Maar dan de aanbieding van deze zomer [er is er nog 1 :D ].
    Heeft:
    Componenten: Shimano Tiagra 9x3
    Computer: Shimano Flight Deck draadloos
    Vork: CrMo stuur: Pro LT
    Wielset: Shimano WHR500
    Banden: Michelin Megamium geel
    Zadel: Selle Italia Trimatic Genuine Gel
    Pedalen: Shimano PD-A515 clipless
    Lakdesign: zwart geel Tour de France
    Zadelpen: PRO SP zwart

    [plaatje]http://www.janjanssen.nl/img/trklp.jpg[/plaatje]

    Zit trouwens een erg leuke Flightdeck op. Een prima fiets voor maar 850 euro's.

    Keb Jan Janssen trouwens al 2x ontmoet. Leuke vent :cool:
     
  15. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Mag ik je Jan Janssen aanraden. Vrij onbekend merk misschien. In onze winkel hebben we iemand met een Koga gehad en vergeleken met een soortgelijke fiets van Jan Janssen. Alle onderdelen waren hetzelfde, maar het prijskaartje was iets anders. Scheelde al snel 350 euro. Dat omdat Koga Miata een naam heeft en Jan Janssen een vrij kleine fabriek heeft die goedkoper kunnen produceren.
     
  16. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb zelf een mountainbike.. batavus b1 met halfgladde banden ( in de midden zijn ze glad en aan de randen zit veel profiel) die gebruik ik vaak op de weg.. gewoon een lekkere fiets.. maak morgen ofzo nog wel ff foto's.. heb een rode met zwarte.. uitvoering: nitro
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Waarom zou je ook een koga aanraden. Die dingen zijn echt veel te duur.
    Zeker voor jongeren die alleen voor de lol fietsen.

    Ik heb zelf een Vision Mountainbike, en een Vision wielrenfiets.
    Vision is het eigen merk van een zaak hier in de buurt.
    Heb mijn mountainbike 2e hands gekocht voor 1000€. Echt geen geld voor alles wat erop zit. Rock Shox voorvering, Shimano Deore voor, en XTR achter. Magura hydraulische remmen en verder nog alle meuk erbij gekregen :cool:

    Mijn wielrenfiets heb ik daar ook 2e hands gehaald voor 765€. Campignolo versnellingstuff, carbon voorvork. :cool:
    Zeer relax fietsje ^^
     
  18. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    nogmaals, koop geen koga. Die dingen zijn alleen al een paar kilo zwaar en gigantisch duur. En dan nog zo lomp als een koe. Het is kwaliteit maar daar houdt het dan ook op, erg onpraktisch
     
  19. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    In hoeverre betaal je nog voor de kwaliteit. Als je het over de onderdelen hebt, heb je het over een vrij beperkt aantal fabrieken. Dus qua kwaliteit maakt het geen zak uit. Eigenlijk het enige verschil in de onderdelen moet je zoeken in de geometrie van het frame. Dat verschilt nog wel per merk, ookal komen bijna alle frames uit Taiwan. Waar je bij Koga voor betaald is de naam. Verder is het vaak dezelfde fiets als, ik noem maar mijn favoriete merk, Jan Janssen.

    1 ding is verder nog belangrijk als je fietsen vergelijkt: De afwerking. Als je een willekeurig merk bij de Gamma of Praxis pakt, zit er overal vet, is alles erg onnauwkeurig afgewerkt en leveren ze het ook slecht af. Als je dan naar een échte fietsenwinkel gaat, is het veel beter afgewerkt/afgemonteerd.
     
  20. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn vader is al sinds het bestaan van de Bankgiro-loterij ploeg (vroeger andere namen als Van keulen, Vredestein) mechanicien geweest, totdat de ploeg een Profploeg werd. Daardoor heeft hij enorm veel materiaal gekregen en met korting weten aan te schaffen. Hij bouwt al zijn fietsen zelf, net zoals die van mij. Ik fiets onregelmatig, niet gestructureerd, omdat ik vooral op atletiek zit.
     

Deel Deze Pagina