Wifi laptop

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Nickromancer, 21 jun 2008.

  1. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik met mijn psp online via de laptop. De laptop heeft als het goed is wifi ondersteuning.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zeg probeer het is.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wifi ontvanger ja, geen zender. Wellicht internet delen via de wifi, maar succes dan.
     
  4. masxmasx

    masxmasx Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk heeft de laptop ook een wifizender, anders internet het een beetje lastig.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan het beste zo'n ding kopen !
    [​IMG]

    Heb net mijn laptop veranderd in een Access-point maar de laptop werd meteen behoorlijk instabiel.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je snapt wel wat ik bedoel.
     
  7. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Een laptop heeft geen verzender alleen een ontvanger, dus hij kan alleen internet ontvangen en niet verzenden.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb hier nog een PCMCIA kaartje (11Mbps) en deze kan ik gebruiken als Access-point.
    Onder XP heeft het altijd redelijk gewerkt , maar met mijn Acer 9302 en Vista is het één grote puinhoop.
    Zogauw ik de access-point opstart , schiet het cpu-gebruik naar 100% en blijft daar vervolgens hangen.

    Het beste kan Nickromancer gebruik maken van een Wireless Router.
    Zag gisteren bij de MM een Belkin G router staan voor € 19,95
     
  9. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties jongens. Was gewoon even nieuwsgierig O-)
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik weet niet hoor maar mijn WIFI in mijn laptop kan ik gewoon instellen als accesspoint:
    [​IMG]

    Het werkt dan ook wel, maar ik gebruik het niet, er staat hier een router :+
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ligt er dan ook maar aan wat voor wifi kaart in je laptop zit.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ligt er dan ook maar aan wat voor wifi kaart in je laptop zit.
     
  13. Novo

    Novo Nozz

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    @Gdrz, onzin. De 802.11 standaard schrijft voor dat je alle WiFi adapters in moet kunnen stellen als zodat hij te gebruiken is binnen een BSS (Infrastructure Modus) en als IBSS (Ad-Hoc modus). Bij een Ad-Hoc verbinding is de WiFi adapter zowel een zender als ontvanger.

    @Nickromancer, om met je PSP op internet te kunnen zonder AP zul je op je laptop de WiFi adapter/netwerkkaart op Ad-Hoc (eventueel met WEP/WPA beveiliging) modus moeten zetten, en je WiFi adapter/netwerkkaart een vast IP adres geven. Nu op je Ethernet netwerkkaart instellen dat je internet wilt delen. n verbinPSP instellen dat je via Ad-Hoc modus eeding wilt maken en ook je PSP een vast IP adres geven. Succes :).
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2008
  14. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb even een vraagje mbt mijn wireless.

    Ik heb een router in de woonkamer staan achter een kast, deze zend het signaal uit wat ik overal in huis kan ontvangen. Maar nu heb ik in mijn slaapkamer iets wat het signaal verstoort. Ik denk zelf dat het mijn logitech boxensetje is wat ik pas geleden heb gekocht. 10 meter verderop bij mijn bed heb ik wel goed signaal en kan ik met volledige snelheid downloaden, maar aan de andere kant van mijn kamer doet het draadloos vrijwel niets.

    Nu heb ik op mijn slaapkamer ook een internetkabel die in mijn xbox zit, zou ik hier een 2e router op aan kunnen sluiten zodat ik weer goed signaal heb overal in mijn slaapkamer of misschien een andere oplossing?
     
  15. eerikjansen

    eerikjansen rolator

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het kanaal van het draadloze signaal op je router veranderen, dit kan helpen als het signaal niet meer goed doorkomt doordat het stoort met een ander apparaat. Je zult hiervoor moeten inloggen op de router(zie hiervoor de handleiding) en vervolgens onder, bijvoorbeeld, het kopje wifi moeten kijken. Je kan het kanaal 1 tot en met 14 instellen.
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    De kaart die bij ons in de laptop zit kan het niet hoor.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Merk goedkopie :+
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    merk alla gratis, xD, kregen de laptop bij de auto
     
  19. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, ik heb mijn probleem nog niet opgelost. Ik heb het kanaal veranderd, heb nu een kanaal gevonden dat het signaal goed doorgeeft alleen valt hij om de zoveel tijd weg en dan moet ik weer wachten tot ik verbinding heb.

    Is het mogelijk om een 2e draadloze router aan mijn netwerk toe te voegen, zodat ik het signaal in mijn kamer kan verbeteren? Dan ben ik namelijk voor 40 euro klaar ofzo.

    Mijn situatie:

    Modem naar router via utp. Van router naar pc en xbox 360 (op mijn kamer) via utp en 3 laptops draadloos.

    En dan wil ik dat het zo wordt:

    Modem naar router via utp. Van router naar pc en nieuwe router (op mijn kamer) via utp. Van nieuwe router naar xbox 360 en PS3 via utp en 3 laptops draadloos.

    Is het mogelijk wat ik wil?
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan beter zo'n signaal versterker kopen, 2 routers lijkt me nou ook niet de beste oplossing :+
     

Deel Deze Pagina