wifi probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door daantjuh_15, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik hoop dat ik het hier goed plaatst?
    Ik zit namelijk met een probleem, wij zijn onlangs verhuisd en hebben daarbij een totaal pakket van upc aangeschaft.

Nu hadden we op de eerste dag alles geïnstalleerd en werkte het ook naar behoren. We hadden onze modem én router beiden in de meterkast gestopt.
    Nu was alleen het signaal in huis niet overal even super (voornamelijk op de 2de verdieping), nogal logisch want de router zat veborgen in de meterkast op de begane grond.

Dus hebben we een kabel naar de 1ste verdieping getrokken en daar de router op aangesloten.. (dit is alleen wel een nieuwe ethernet kabel geweest, de oude was te kort hiervoor)

Echter, alles weer op stroom aangesloten.. komen we niet op internet meer.
    Op alle laptops of iphones zie je dat er wel een verbinding is, maar dat er geen internet toegang is. Als ik nu de ethernet kabel uit mijn router haal en in mijn laptop stop werkt het wel.

Heeft dit te maken met een ip-adres? weet iemand hoe dit zit? Want dit werkt zo niet. alvast bedankt:)

2. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    *we hebben vannacht zowel de router als het modem van stroom gehaald, en vanochtend weer aangesloten.. ook dit heeft helaas niet geholpen

3. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Hallo Naamgenoot8)

Is het IP van de modem niet hetzelfde als die van de router? Check dat is.

4. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    haha, nou ik heb nu iets nieuws ontdekt.. als ik de oude ethernet kabel gebruik (die in de meterkast werd gebruikt) ertussen doe, werkt het wel.. maar als ik een nieuwe (langere) kabel gebruik dan pakt hij hem niet?:confused:

5. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    * die korte, die erbij werd geleverd en in de meterkast werkt is blauw en die ik heb gehaald is een witte ethernet kabel? maakt dat uit?

6. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    De kleur maakt niet uit. Je hebt waarschijnlijk een verkeerd type kabel of er zit ergens een breuk in. Neem je oude kabel mee naar een winkel en zeg dat je zo'n type nodig hebt.

7. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    het is opgelost! en werkt weer naar behoren. Bleek dat ik het kopje van de ethernet kabel er niet goed op had gezet. Nu heb ik hem vervangen, hoop gepriel.. maar het is gelukt. Alsnog bedankt voor de snelle reacties!

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kan die weer dicht :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina