[Wii] [Wii] Okami

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 20 feb 2008.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758

Titel: Okami
    Developer: Ready At Dawn
    Genre: Adventure/Actie
    Releasedate: 2008

Info:

De hoofdrol in Okami is weggelegd voor de mythische zonnegod Amaterasu die in zijn aardse vorm een witte wolf is. Er blijkt in de mystieke wereld van Okami een donkere kracht te heersen en het is aan Amaterasu om deze donkere kracht te verslaan en de wereld te redden. Om dit te bewerkstelligen moet Amaterasu dertien speciale krachten zien te vinden en deze gebruiken tijdens zijn avontuur om het kwaad te verslaan.

Amaterasu is een god en zijn kracht ontleent hij deels aan het geloof van mensen. Hij kan er op twee manieren voor zorgen dat mensen in hem geloven. In de eerste plaats door kleur en leven terug te brengen in bepaalde gebieden en in de tweede plaats door te luisteren naar de wensen van de bevolking en deze te vervullen. Hoe meer geloof de mensen hebben, hoe meer kracht Amaterasu heeft en hoe eenvoudiger het is vijanden te verslaan.

De visuele stijl van Okami is gebaseerd op traditionele Japanse kunst. Hoewel dit natuurlijk een digitale reproductie is van die kunst, hebben de ontwikkelaars ervoor willen zorgen dat het gevoel zo authentiek mogelijk is. De grafische stijl moedigt spelers aan om rustig aan te doen en te genieten van de prachtige omgevingen van de wereld van Okami en niet op hoge snelheid de verschillende missies af te werken.

De Wii versie van de game beschikt over 480p ondersteuning en betere graphics dan het origineel.

Screens (PS2/Wii):

Video's:
    [gt]30740[/gt]
    [gt]30741[/gt]

Wiimake van de geweldige PS2 game met iets mooiere graphics en passende Wii besturing. Voor de mensen die hem nog nooit op de PS2 hebben gespeeld(waaronder ik) een must have!

2. Narcosis

Narcosis PSN Tag: Narcosis8

Leuk Bevonden:
    0
    iets mooiere graphics? hij ziet er net zo uit als op mn ps2 hoor, mahja idd een super game!

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    IGN heeft hem gespeeld en claimt dat de graphics iets verbeterd zijn tov de ps2 versie.

4. Narcosis

Narcosis PSN Tag: Narcosis8

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie iig geen verschil:D

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dacht er nog aan vanmorgend om zelf een topic er over te maken na dat ik de hands-on van IGN las maar zoals altijd was ik weeral te lui :+.

Waarom die pic van Zack & Wiki vanboven? En de releasedate is 28 maart 2008 voor Europa als je IGN moet geloven.

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Oh lol, ff veranderen. Ik had de opmaak van mn Zack & Wiki thread gebruikt voor deze post en die pic was blijkbaar blijven hangen.

7. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    heb deze game al dubbel en dwars uitgespeeld op de PS2, maar ik ga 'm gewoon weer kopen op de Wii. Een van de beste games die ik ooit heb gespeeld :D

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    De Wii controls:

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    als je dat zo ziet, heb je al geen zin meer:+

10. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me heel goed vermaakt met Twilight Princess, dus deze komt er ook wel in.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Even een update:

De game komt volgende maand bij ons uit. In de VS is hij ondertussen al een tijdje uit en het lijkt erop dat we weer een Wii-topper erbij hebben! (Al is het wel een wiimake)

De game scoort volgens gamerankings gemiddeld een 9 uit 26 reviews, klinkt dus erg goed. :) En aangezien ik de game op de PS2 niet meer heb kunnen spelen ga ik deze zeker aanschaffen, maar of dat in juni is blijft nog maar de vraag (MGS 4 ;)).

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Twilight Princess viel mij dik tegen eigenlijk.. Misschien omdat het té veel Ocarina Of Time was.. (zelfde volkeren, dorpen etc. ... alles verwees naar OoT). Nu ik achteraf zo kijk vind ik TWW (die ik ook al redelijk tegenvallend vond) toch een heel stuk beter dan Twilight Princess. TWW leunde namelijk niet zo op OoT.. veel TWW momenten zitten beter in mijn geheugen gegraven dan TTP, terwijl TTP toch echt wel een stuk groter was.

Anyway, leuke Zelda praat.. maar dit omdat Okami nogal zelda achtig lijkt te zijn.. ik denk dat ik hem wel ga kopen, gewoonweg omdat deze game niet op OoT kan leunen qua verhaal en characters ;).. hooguit qua gameplay..

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  14. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, is toch een beetje triest eigelijk wel. Een 2 jaar oude port van een oude generatie console (Japan April 2006) is 1 van de musthaves op de Wii.

Nu is die game vast niet slecht, maar zegt wel wat van de kwaliteit van de games op de Wii.

Nog vreemder is dat bij het grote publiek de Gamecube nooit echt een succes is geweest, terwijl ze momenteel eigelijk niets meer spelen dan Gamecube games. 90% van de Wii spellen had makkelijk gekunnen op een Cube, maar nu mag je er bij zwiepen.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Als het met verbeterde visuals op de Xbox 360 kwam was het ook 1 van de musthaves geweest, zegt weinig over het systeem, maar alleen maar meer over de kwaliteit van deze game. ;)

16. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dan raad ik je toch echt aan om games te spelen als:
    - Mario Galaxy
    - Metroid 3
    - SSX Blur
    - Zack & Wiki

Deze games kan je misschien wel met cube controller speler (alleen om heel omslachtige manier). Maar de fun zit 'm juist in de wii controls.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat er teveel Gamecube ports op de Wii uitkomen ipv nieuwe speciaal voor de Wii ontworpen titels ben ik helemaal met je eens. Maar wat Okami betreft slaat Modder-eter volgens mij de spijker op zn kop, deze game is nu nog steeds een must-have door zijn uitzonderlijke kwaliteit en zeker niet door gebrek aan betere games. Als hij in 720p op de 360 of ps3 zou uitkomen zou ik hem ook iedereen aanraden

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Iemand de game al? Play.com verkoopt hem al maar de winkels hier weten nog niet direct wanneer hij uitkomt (of toch maar pas de 27ste juni?).

19. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga morgen een belletje plegen naar de shops in de regio. Hoop dat ik een exemplaar kan bemachtigen.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Ik moet eerst nog MGS 4 uitspelen voordat ik deze ga aanschaffen. Jammer dat ie niet al in maart was uitgekomen, zoals in de VS.

Deel Deze Pagina