Dan staat Nintendo op de 2e plaats in Europa dan de xbox. Dan zegt MS dat er 8 miljoen xboxen zijn verscheept en alle sites nemen het dan over als: er zijn er 8 miljoen verkocht. Ook al is dat duidelijk niet hetzelfde. Nintendo beweert samen met Reuters dat er 1,5 miljoen gamecubes in 2002 in Europa zijn verkocht tegen 1,4 miljoen xboxen en dat zij licht achterlopen qua verkopen in de VS Microsoft komt met een bericht dat zij nu de absolute nummer 2 zijn in Europa door niet naar werkelijke verkoop aantallen te kijken maar naar ratio's lees onderstaande:
en de rest: Monday 20th January 2003 NOW MICROSOFT SAYS IT'S NUMBER TWO IN EUROPE Honestly, does anybody still care at this stage? Anyone? No...? 17:54 In a press release suspiciously bereft of any actual sales figures, Microsoft today claimed that the Xbox was Europe's second-best selling console, ahead of Nintendo's GameCube. Microsoft's claim is derived not from actual numbers of units sold, but from ratios, with independent firms such as Chart-Track showing a 2:1 sales ratio for Xbox over the Nintendo hardware during the key month of December (presumably "key" because any money made during the rest of the year isn't actually real money and can only be used to purchase jelly moulds or something). This, trumpets the American firm in what some are describing as sheer straw-clutching territory, means that the Xbox is the fastest growing debut console ever.
en de rest ( veel te weinig plek): . Of course that doesn't change the other fact of there having been over a hundred thousand more GameCubes sold in Europe than Xboxes. That doesn't actually count you see. It's performance that matters. Unless you're Nintendo in which case the reverse is the case. None of which playground willy-waving matters a jot in the grand scheme of things. Sony have sold over six million PS2s this year in Europe remember. I'll say that again. Six million. We ask again, does ANYONE still care about any of this? Somehow we doubt it. Paul Presley
en het laatste stuk: Tsja, wat moeten wij er nu allemaal mee? Feit blijft, iedere console heeft zo'n z'n zwakheden en positieve kanten. En als bezitter van zowat iedere console ooit gemaakt, ben ik daar ook blij mee. Gamecube, Ps2 of Xbox iedere dag kan ik kiezen wat ik speel. Ook denk ik dat er een prima markt is voor 3 consoles, gaming is weeer in. Toch blijf ik van mijn mening dat wij bespeeld worden door al die cijfertjes van de verkopen. Het kan mij niet meer schelen of er nu 100000 meer gamecubes of xboxen verkocht zijn, zolang de cijfers maar wel kloppen en niet zo verdraaid worden dat ze beter lijken dan ze zijn; en ja hier maken zowel Nintendo als Sony als MS zich schuldig aan
De Xbox verkoopt op het moment 2x zo goed als de Gamecube. De Xbox ligt dan bijna niet achter en gaat zometeen dus over de Gamecube heen. Dan is het toch logisch dat je jezelf de 2e in Europa noemt? De Gamecube werd de laatste maanden gewoon keihard geownt om het maar eens in andere taal te plaatsen.
dat is ook te zien aan de Cube sites, eerst kreeg je zowat iedere dag de verkoop charts van alles met de xbox onderaan. nu zijn de xbox sites aan de beurt!!
haha op me werk merk ik het ook... we hadden 2 big ass stapels met xboxies en een stapeltje met gc's... de xb stapels zijn inmiddels ingekrompen tot 1 stapeltje... en die gc's zijn een ietsie pietsie kleiner stapeltje geworden
Die lichte voorsprong van de Gamecube op de Xbox is van enkele maanden geleden. Die is ondertussen allang ingehaald door de Xbox.
Nintendo is gewoon slecht bezig, die Winter Lineup van hun ging gewoon nergens over, en Microsoft's linup was gewoon een vette OWNAGE!
Ik heb gelezen op Megagames.com dat het weer officieel is gemaakt dat Nintendo zeer slechte verkoopcijfers heeft. Ze zitten onder hun gedachte verkoop terwijl de Xbox meer heeft verkocht dan verwacht. Zeker de afgelopen maanden is de xbox met xbox Live! razend populair geworden in de US. Als Microsoft nou een heel goeie imago opbouwt (is al goed gelukt met Live! en spellen zoals Halo) dan zal men ook eerder een Xbox Next kopen dan een PSIII. Sony had al een grote imago. Nu hebben ze een gelijke. Nintendo is langzaam aan het afzakken vind ik zelf en komen steeds maar met remakes van spellen. Whoppa weer een mario, een yoshi, een wario, donkykong spel. Nu dat ze Rare kwijt zijn verliezen ze nog betere spellen. Ach jah.
mij boeien die verkopcijfers eigenlijk nie zo, tis leuk dat het goed gaat, maar het maakt geen verschil voor mij ofzo