1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 10

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Jorrie, 22 jan 2015.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ziet er kut uit man.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Trekstorsturfttab? Eh, wat?
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    We reageren echt op tijd trouwens.

    No prob Lethal
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, heb die rommel niet gekocht. Schijnt partij van Mediamarkt te zijn ofzo en is ook te klein. Wel cheap!
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Probeer de laptop van mij ma te upgraden. Heeft Windows 7. Maar als ik dat doe blijft die maar staan op download wordt gestart. Meer dan een uur al zo. Iemand een idee? Bij normale Windows update gebeurd er ook niks.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

    Werkt die wel?
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Mooi.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik wil dat het energiebesparings-schema automatisch aan gaat als ik de oplader uit mijn laptop haal. En als ik de oplader erin doe, dat hij dan automatisch naar het hoge prestaties schema switcht. Is dit mogelijk in Windows 10? Kan er niks over vinden. Dit is dus niet de reguliere batterijbesparing setting als je op het batterijtje rechtsonderin klikt, maar echt een energieschema.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Liggen performance modussen niet aan de soort laptop? Afaik heb ik geen performance setting op mijn ultrabook.
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik zoek een manier om bluetooth volume op de PC aan te passen.

    De volume knop op m'n telefoon bedient puur het volume van de telefoon. Als ik dus mijn headset/5.1 set/autoradio op 50% zet, dan is 100% volume op de telefoon dus 50% max volume (want daar staat de set op), en 50% op de telefoon dus 25% max volume. Het volume op de uitvoerende apparaten verandert niet.

    Mijn PC daarentegen bedient het volume van de uitvoerende apparaten. Als ik dus beats over mijn surround installatie afspeel dan is 100% een soort buurtfeest/ramen kapot. Dit zorgt ervoor dat volumeregeling super gevoelig is (want ik kan eigenlijk maar tot max. 60%, alles daarboven is veel te hard). En als ik dan een keer wat harders afspeel en ik zet een dag later de TV aan, dan staat die set dus nog tering hard. Ik heb eigenlijk veel liever dat de PC niet aan het volume van de uitvoerende apparaten zit, maar net zoals mijn telefoon alleen zijn eigen volume aanpast. Is dit mogelijk onder Windows 10?
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Dit is gedeeltelijk een Windows vraag en gedeeltelijk een iOS vraag, maar here we go.

    Ik heb een iPhone 12 inclusief sim kaart met 70gb aan data die ik wil inzetten als mobile hotspot voor een Windows laptop. De mobile hotspot in ingesteld op iOS en werkt ook gewoon. Hij is zichtbaar op mijn Windows bak (duurt af en toe wel even), maar geeft wel een icoontje met een kruis. Nadat de connectie met de hotspot is gemaakt, gooit iets me eruit. Dit gebeurt na ongeveer na 3-5 minuten. Ik heb een iPhone 14 met een andere simkaart (wel van dezelfde provider en dezelfde bundel), en die hotspot is direct zichtbaar en werkt wel. De hotspot instellingen staan hetzelfde in beide telefoons.

    Things I checked:

    1. Data gebruik is in orde
    2. 2.4G / 5G on/off
    3. iOS update
    4. Driver update
    5. Netwerk adapter reinstall
    6. Network settings iPhone reset

    @RemcoM help ff
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ja hallo ik ben eerst
     
    Reckuuza, Tyrant, Rossi46 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik ben ook al voor geweest, dus kan @AlicanteFaith ook wel even voordringen. Als die slim is, doet die het via PM. :D

    En tevens: Remco zei laatst nog tegen mij, paar weken of een maandje geleden ofzo, dat die smoordruk is met van alles en weinig tijd voor XBW members heeft. Ik moest destijds ook lang wachten op een antwoord, dus neem het hem niet kwalijk als het even duurt.

    Mijn probleem is overigens naar tevredenheid opgelost. PC werkt weer als een zonnetje. :)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Raar, enige wat ik zelf nog zou hebben geprobeerd is van WPA2 naar WPA3 of andersom, wat de beveiliging/encryptie is voor je netwerk. Hotspot tussen Android en Windows werkt bij mij altijd goed en Android en MacOS ook, met een iPhone en Windows heb ik geen ervaring. Misschien is er standaard een datalimiet waar je na een paar minuten doorheen bent? Andere DNS kun je misschien nog proberen op je iPhone (1.1.1.1 / 1.0.0.1 van cloudflare gebruik ik meestal) maar denk niet dat dat uitmaakt. Misschien is er een whitelist/blacklist optie of een max aantal apparaten die connected kunnen zijn waar iets mis gaat? En als je 5G aan het staan misschien op 4G proberen? Sommige providers vinden hotspots ook niet leuk en limiteren je daar in, tenmiste dat was altijd wel zo. Weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Ik zit bij Ben wat geloof ik Tmobile is en dat werkt prima.

    @Jimmy J. Mocht je er na 4 jaar nog wat aan hebben, als je in Windows naar sound settings gaat (rechts klikken op de speaker in je taakbalk en dan app volume en device preferences kun je daar per apparaat en applicatie volume aanpassen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    fijn dat je m eindelijk even hulp biedt
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb echt geen flauw idee waarom, maar vandaag werkte het naar behoren. Vrijwel alles gechecked, dus weet niet echt wat de fix was. Thanks in ieder geval!
     
    RemcoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina