1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 8 (deel 2)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 23 mei 2013.

  1. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik installeer op het moment nog zelfs windows xp op bepaalde machines!
    Gewoon om dat mensen de weg kwijt raken!
    Maar ja ik heb dan ook een speciale doelgroep.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Windows XP is ook weer een uiterste, installeer dan Windows 7 :+

    Zelfs mijn ouders kunnen zich redden met Windows 8, sterker nog, ze vinden het best prettig werken :lol:
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou, good for you dat je een pc en 3 laptops hebt. Ik heb 2 PC's en 5 laptops. HA! IN YOUR FACE!
    8)
    Voordat Windows merkbaar trager wordt moet je het wel heel lang en heel veel hebben gebruikt. Of heb jij een speciale Windows 8 gekregen die nu na iets meer dan een half jaar het loodje legt? Er is bij mij (nog) geen enkel verschil te merken qua snelheid etc. En dan staat mijn laptop de gehele dag aan.

    Kan best zijn dat Windows functionaliteit jat van Linux. Zal mij wat uitmaken. Alles wat ik weet is dat ik Linux toen een hel vond om mee te werken. Peins er niet over om terug te gaan. Vooral omdat ik gewoon heel tevreden ben over W8 qua looks, prestaties etc. Maar ja, het is cool om Windows 8 te haten. (:+) Je klacht: Start 8 deed het niet. Echt? Een 3rd party app doet het niet en dat schuif je op Windows af?
    Die achterlijke scheiding tussen W8 en andere programma's vind ik ook altijd zo een vage klacht. Je hebt de bureablad omgeving en daarnaast een fancy Start menu. Wat is de 'achterlijke' scheiding? Dat niet ieder programma er 'Metro' uit ziet? Het is me wat. 8)

    /insert screenshot van Windows. ofzo. :+

    Ieder een andere smaak, maar het is gewoon jammer om keer op keer klachten te zien over een prima werkend OS waarbij de klachten meestal neerkomen op 'Het is anders dus fuck Microsoft. Hoe durven ze?!'
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2013
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dan allemaal weer terug naar Windows 98! :+
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hopelijk kun je dat nieuwe (oude) startmenu uitschakelen.

    edit: Oeh, morgen al de preview. Zullen we het snel kunnen uittesten.
     
  7. Jasonboersma

    Jasonboersma IDon'tKnow

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    2
    Gedownload binnen 2 minuten klaar.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    nvm 8)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat?
    Ik haat nvm posts! WAT STOND ER EERST?! :+
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik had het wat verkeerd begrepen, niks bijzonders :+

    Of toch wel? :cool:
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Argh! :'-(

    :+
     
  12. Jasonboersma

    Jasonboersma IDon'tKnow

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    2
    W8 gedownload
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dat is knap 8)

    Of bedoel je het installatieprogramma die Windows 8 download? :_
     
  14. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Zelfs windows 7 is niet goed! Ik installeer/repareer pc voor blinde mensen, deze krijg je niet zo gauw in een andere structuur. Ook is hun hardware (denk aan braille leesregels en software niet 64 bits Omdat dat alles zo enorm duur is keert de verzekering/zorgverzekeraar niet gauw een nieuwe uit) Ik ben ook al eens met microsoft in overleg geweest en het lijkt of ze willen luisteren.. maar dat is een grote schijn..
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Windows 7 is ook gewoon 32 bits.
     
  16. Jasonboersma

    Jasonboersma IDon'tKnow

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee gewon heel w8
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Jawel maar het gaat er om om de weg te vinden, en dat is zo anders in windows 7, natuurlijk kun je alles instellen, maar toch .. het blijft op dat gebied een drama
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kerel, ik probeerde alleen maar aan te geven dat het niet aan mijn laptop ligt. Ik wil helemaal niks in mijn face :+

    Dat je daarnaast er niet over peinst om terug te gaan is jouw gemis, niet de mijne.

    Daarnaast geef je direct een aantal argumenten waarom bijvoorbeeld Mint wel werkt. Niks third party-apps praktisch alles is gratis beschikbaar vanuit repositories. Altijd afgestemd op het OS. Daarnaast is het hele OS ook gewoon gratis. Natuurlijk kan je met Windows ook gratis aan de bak, echter niet legaal.

    Prima dat jij verder geen last hebt van de scheiding. Echter de scheiding gaat wel verder dan alleen je fancy start menu. Zo kan je een chrome w8 en een chrome w7 hebben. Ook staat niet alles meer onder programma's.

    In mijn geval gaat het overigens helemaal niet om hip te doen en te haten op Windows. Ik gebruik al sinds jaar en dag het OS wat mij het beste uit komt. Windows 7 heb ik best lang gebruikt en naar tevredenheid, hetzelfde geldt voor XP. Ik ben ook regelmatig terug gegaan van een linux distro omdat ik bijvoorbeeld een videokaart niet aan de praat kreeg, of de wireless drivers niet kon vinden, of verplicht was om bepaalde zaken vanuit de command line te organiseren. Die tijd is echter wel voorbij.

    Sowieso zou ik op een pc altijd een dualboot adviseren als je mogelijkheid hebt met een gedeelde partitie. Al is het alleen maar om er voor te zorgen dat je in het geval van een crash van een OS altijd nog bij je spullen kan.

    Wat ook nog meespeelt is het hele Prism verhaal waar MS hard aan meedoet. Daar ben je met een Linuxdistributie ook van af. (www.prism-break.org)

    Het zijn alleen maar mijn beweegredenen na een lange periode W8 (vanaf dag 1 geloof ik). Daarvoor is deze thread toch? :b:
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat laatste is niet helemaal waar


    Het schijnt al jarenlang voor te komen dat ze prism switches gebruiken om glasvezel lijnen te splitsen en om te leiden. Sinds dat verhaal met die snowden is er ineens best wel veel info te vinden over hoe dit soort praktijken enorm in de hand gewerkt zijn toen de hele infrastructuur naar fiber is gegaan

    Ja, als je zorgt dat je niks met MS, Facebook, Apple, Google e.a te maken hebt is er minder data over jou rechstreeks op te vragen bij deze partijen

    maar ook al stuur je vanaf je eigen mailserver een mailtje naar een hushmail adres dan nog kun je rond geleid /onderschept worden

    Je had immers jaren geleden al geruchten over het 'predator' programma van de amerikaanse overheid wat heel veel data zou scannen en filteren op bepaalde zoektermen/eigenschappen

    edit://

    http://en.wikipedia.org/wiki/Carnivore_(software)

    carnivore , niet predator :+

    het verzamelen van die data gaat blijkbaar veel verder en is veel directer dan alleen bij grote bedrijven toegang vragen/eisen van gebruikersdata

    Los daarvan, ik heb ook nog een dual-boot met win7 en 8 op mn werk laptop en gebruik eerlijk gezegd 90% van de tijd win 7 :+

    misschien als onze volgende laptops een touch screen krijgen dat ik dan meer naar win8 ga kijken maar voor nu is het qua werk eigenlijk alleen maar onwennig zonder veel voordelen

    (zelfde geld voor server 2012, het zal vast hele mooie specifieke voordelen hebben maar voor zover wij server beheer doen is het tot nu toe alleen maar een hoop gedoe omdat er weer van alles verplaats/veranderd is :+)
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2013

Deel Deze Pagina