1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Op een desktop lijkt me de Metro stijl ook totaal niets toevoegen. Vind het wel geinig werken, maar echt productief is het niet.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De Verkenner is echt een drukke bende geworden.

    [​IMG]
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    druk valt wel mee, tis alleen allemaal naar linksboven gedrukt...niet echt mooi.
     
  4. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb hem net draaien in een VMWare 1 word:
    VERSCHRIKKELIJK!

    Beter heb je de optie "Classic Mode" of "Windows 7 Mode" want zoals hij nu is is er niet normaal mee te werken. Heb een half uur gezocht hoe je fatsoenlijk je vm uit kan zetten.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zegt toch niks? Het is idd niet een uitbreiding van 7, maar ze zijn echt terug gegaan naar de tekentafel.

    Op tweakers zie je dat ook altijd, elke windowsversie moet terug te zetten zijn naar de xp ui 8)
     
  6. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Eerste indruk zegt al veel! And me no likey! MS verwacht dat iedereen in 2012 met een touchscreen werkt op zn pc.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Thanks! :)

    En waarom ik die link niet in de startpost heb gezet? dat is simpel het is een developer preview (en nog een hele vroege ook) dus dat houdt in dat mensen zoals hierboven SilverLink het uit gaan proberen op hun pc/mac whatever en dan erachter komen dat het niet fijn werkt op hun pc/mac. Maar dat komt dan ook dat ze het niet draaien op de hardware waar Windows 8 voor gemaakt is. De naam zegt het al Developer preview als het nu een RC was dan mag er geklaagd worden, heb al in meerdere filmpjes laten zien dat Win 8 erg soepel en goed werkt nogmaals kijk hier maar naar ZO hoort Win 8 het dus te doen, en doet hij het niet zo op een Pentium 3/4 dan ligt het dus aan je hardware. (en dit is niet tegen jou bedoeld hoor Lenny hehe, maar voor hierboven)


    Dit is dus dezelfde versie die jullie op de mac of pc hebben geïnstalleerd!

    Daarnaast de developers/reviewers die dus het genoegen hadden om een Samsung Slate 7 te ontvangen zijn allemaal zeer positief over Win 8.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet dat het kan hoor ;), maar waarom zou je Windows op een Mac installeren iOS is toch alles??

    Sorrie voor de dubbel post...
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Volgens mij ben je te druk bezig met het verdedigen van Windows 8 om in de gaten te hebben dat het hier om het gebruik op desktop/laptop gaat.

    Ik geloof best dat het geweldig werkt op een tablet/touchscreen, zoals je daar ook ziet. Echter is bij gebruik op puur een desktop of laptop Metro gewoon compleet overbodig en non-intuïtief. Dat valt niet te ontkennen. Dan kun je wel zeggen dat de mensen hier niet de hardware ervoor hebben, maar wie heeft er nu een desktop of laptop met touchscreen? Minder dan 1% van de mensen.

    Daarentegen ben ik zeker geinteresseerd om het op een smartphone/tablet te testen.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat het nog niet op de desktop goed werkt geloof ik zeker, daar hoef ik het niet eens voor te installeren. Maar jullie vergeten dat dit dus een developer preview is voor mensen die dus vaak al in het bezit zijn van een touch device (developers dus van Microsoft!) en dat zijn geen consumenten die dus niet in het bezit zijn van een touch device want idd daar is Win 8 wel erg op gefocussed (zie de Metro UI). Maar dat hadden jullie ook allang in de filmpjes kunnen zien, probeer het nog eens met een RC dan zal het vast verbeterd zijn.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik hoop het. Maar ik zie Metro gewoon als een weinig nuttige toevoeging voor de desktop user, dus ik hoop dat ze het gewoon uit die versie slopen of het als optie gaan instellen.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je hebt toch ook gewoon de keuze of je Metro gebruikt of niet? Althans dat heb ik op meerdere sites gelezen, dus het is een optie niet een must.
     
  13. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    vast wel, je kan in w7 ook nog een w95 look krijgen.
    Dus een optie is het zeker wel.
    dat metro is alleen geinig voor touch, dan houd het wel op.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Nouja, je kan de gewone desktop draaien, maar dan heb je dus geen startmenu. Zodra je op start klikt kom je weer in Metro. Misschien valt dat nog ergens in te stellen, hoor.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    deze even bumpen voor de mensen die voornamelijk geïnteresseerd zijn in de nieuwe ui. Met mosaic heb je binnen een paar minuten een metro-look-alike op je w7 bak draaien, werkt best geinig, maar ziet er vooral strak uit :)

     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja want het lijkt mij idd sterk dat desktop users (zoals mij en de rest hier denk ik ook) zonder touch screen Metro moeten gebruiken, want het ziet er zeker niet handig uit om alles met de muis te gaan doen. Voor Touch ziet het er super uit, maar denk sowieso dat er nog heel wat verbeteringen aankomen nu deze developer build is gelanceerd krijgen ze vast veel reacties/opmerkingen/verbeter punten van developers als het niet goed werkt. En Microsoft luistert wel naar de gebruikers, daar moet iedereen het toch wel over eens zijn. Ik heb althans nooit meegemaakt dat Microsoft niet open staat voor kritiek, ik neem de Zune als voorbeeld daar geeft MS nog steeds support (lees: brengen nog steeds firmware/apps uit!) aan en dat terwijl ze zich na Zune hebben gericht op Windows Phone 7, en hebben met veel feedback die wij (zune gebruikers) hebben gegeven wat mee gedaan.

    Edit: @Kevf
    Ziet er goed uit, ga het eens proberen! Had zelf eerst rainmeter + een Win 8 theme deze dus...
    [​IMG]

    Edit 2: Nog een nieuwe video van IE10 in Windows 8
    [yt]aKP2HyTACcE[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  17. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Dude je weet niet eens wat ik thuis heb draaien! Denk dat ik een betere PC heb dan wat jij thuis heb staan en ik denk dat de ontwikkelaars ook nog steeds een toetsenbord en muis gebruiken zonder touchscreen want ontwikkelen op een touchscreen lijkt me niet erg handig. Ik als Windows gebruiker weet wat ik makkelijk vindt. Omdat ik al jaren met windows werk vindt ik het juist leuk dat microsoft iets anders gaat doen. Maar ze moeten ook gewoon rekening houden met mensen die niet met een touchscreen werken. Om nu door de "Start" scherm te bladeren moet ik de scrollen doormiddel van de scroll balk van links naar rechts te slepen. Al had ik ik nu de scroll wiel kunnen gebruiken had het al makkelijker geweest. Grootste ergenis tot nu toe is dat je je muis links onder stil moet houden en dan komt er als het mee zit een popupje omhoog waarmee je naar settings kan gaan en dan windows kan afsluiten. Ik deed het eerst doormiddel van een command prompt en dan shutdown /s /t 0 te doen.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ach, van Windows 8 zullen waarschijnlijk ook wel 5 of 6 versies op de markt komen dus misschien komt het dat Metro niet zo nadrukkelijk terug in bijvoorbeeld een Windows 8 Professional/Ultimate/Enterprise?

    Ik zie het in de organisatie waar ik zelf werk in ieder geval niet werken op desktop computers :)
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja allemaal heel vervelend, echt verschrikkelijk. Maargoed ik weet idd niet wat jij thuis hebt draaien, maar je geeft het zelf al aan geen touch screen. En zoals ik al aangeef is touch toch iets waar de METRO UI zich op focussed, ik heb een Zune 30gb, Zune 80gb, Zune HD en een HTC HD7 allemaal maken ze gebruik van de Metro UI. Maar nu komt het de Zune 30gb en 80gb hebben geen touch, en dat was vroeger geen probleem. De Metro UI is oorspronkelijk gebaseerd op Zune, maar zie je beter terug in de uitgewerkte TOUCH versie in WP7.

    Dus wat je hier uit kan concluderen is dat de METRO UI die wij (WP7 gebruikers) kennen is gebaseerd op TOUCH van de WP7, dit is dus een telefoon zonder muis of extern toetsenbord! Je had kunnen weten dat die UI touch was, daarnaast nogmaals DIT is een Developer preview, mensen die dus vaak al een touch device hebben of gratis van MS krijgen omdat ze inruil daarvoor apps etc maken. Dat het nu niet volgens jou wensen verloopt is het nog niet zo dat ze dit niet gaan aanpassen he...

    Hoe ze de Metro UI uit gaan werken voor Xbox ben ik erg benieuwd naar, want ook daar hebben we hetzelfde probleem niet iedereen heeft een Touch HDTV. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

    Edit: En trouwens hoe denk jij dat het komt dat er in alle filmpjes die gepost worden gebruik gemaakt wordt van Touch devices en geen laptop/desktop?
    Want ik zie mij zelf als webdesigner ook niet lopen kutten met touch, veelste veel gedoe en onnodig. Daarintegen denk ik dat dit als er eenmaal genoeg touch devices zijn W8 (in de Metro stijl) het daarop heel goed gaat doen, maar niet voor desktop/laptop users met hardware zonder touch. Dus het zal wel een optie worden en niet zo dat je verplicht bent de Metro ui te gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Geen idee. Hou ik me ook niet bezig. Vind het alleen leuk dat Windows een ander plaatje heeft voor een bluescreen dan het altijd al geweest is.

    Dat het voorkomt maak ik me niet druk om. 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina