1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    'wat de boer niet kent, vreet ie niet'. :+ Oh jee, het is anders dan ik gewend ben. Hoe onlogisch...

    De enige reden dat ik soms heb moeten zoeken is omdat het anders is, maar nog nergens heb ik iets op een onlogische plaats gevonden. W8 is sneller, mooier en imo gewoon heel intuïtief.
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Is het echt een stuk sneller? Want ik las juist op Tweakers dat de benchmarks niet veel beter waren, sterker soms slechter dan die van Win 7. Maar goed ik moet ook wel zeggen dat het best goed draaide toen d'r tijd die preview versie, het opstarten leek ook veel sneller te gaan toen.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Voor mijn gevoel is het sneller. Sowieso start hij iets sneller op.
    Het zou kunnen dat het daadwerkelijk niet veel sneller is. Maar ik zie dat zij ook stellen dat het qua Windows algemeen wel sneller is.
     
  4. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Vindt je het leuk dat je 100x per dag, naar een bureaublad terug schiet als je een programma aan klikt? Wat niet werkt op Windows 8. :+
    Het zit zo denk ik: Bureaublad = Windows 7 Metro gebeuren is Windows 8. Samen krijg je Windows 7.8. =/
    Als men een Besturing systeem aan het maken zijn, maak dan gelijk ook goed en niet half af gebakken Windows 7 erbij zonder startknop.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Belangrijke programma's staan gewoon op de taakbalk, klaar.
     
  6. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, dus je gebruikt Windows 7? Niet vaak 8? Als ik het goed begrijp?;)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Een iets snellere "Windows 7" icm Charms. ;)
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je wel makkelijk switchen/gebruiken maken van de "normale" desktop dan?

    Heb nu zo'n ~250-300 snelkoppelingen op me 1e desktop (en nog paar tiental op me 2e en 3e 'page')

    Ik blijf sowieso nog wel ff bij Widows 7 regardless.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Ja, je kiest gewoon bij na opstarten voor Desktop en klaar. :)
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Of je zet "Desktop" als eerste app in de Metro gui (helemaal linksboven dus) en je houdt "Enter" even ingedrukt tijdens het inloggen. Of je drukt op "enter" eens je in het Metro start scherm bent, wat je het gemakkelijkst vindt.

    Was IE trouwens ook niet een applicatie met een aparte Destkop en Metro app? Of geldt dat enkel voor de standaard browser?
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Of je kan vast met een scriptje ook wel wat fixen zodat het automatisch gaat. :+
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De scheduled task truuc werkt jammer genoet niet meer, maar je kan wel gewoon een scriptje in de Start-up folder plaatsen dat bv. Explorer.exe roept.

    Duurt dan wel een aantal seconden, maar uiteindelijk ga je automatisch naar de desktop. Er staat dan wel een Windows Explorer venster openen aangezien je die exe hebt opgeroepen.
     
  13. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb inmiddels een backup gemaakt van mn huidige windows 7, met daarbij de lijst van apps die niet zouden werken in w8. Helaas vielen daar programma's onder die ik voor school nodig hebt. Nou wil ik heel graag dual-boot van w8 en w7 hebben. Dus dat je wanneer je je pc aanzet, je in een soort bios terecht kwam ( had dit eerst met w viste en w7 ) en daarin de keuze kan maken tussen welke os je wilt. Ik neem aan dat dit ook mogelijk is met w8 en w7. Ik heb nu ook 2 partities van mn hdd ( stond al voor geinstalleerd wanneer ik laptop kocht ) Dus ik neem aan als ik w8 installeer op 2de partitie dat dat kan. Maar wanneer je w8 installeerd krijg je dan de keuze : of je upgrade of dualboot wilt ????

    Want ik kan nog herinneren dat ik die vraag niet kreeg met de consumer preview van w8.

    En mijn 2de vraagje was, ik ben niet in het bezit van paypal of creditcard. Is het dan toch mogelijk om w8 te krijgen ? ( met die 15 euro korting, want die code heb ik al ) of kan ik gewoon gemakkelijk paypal ofzo aanmaken ? Ik heb dit allemaal nog nooit gedaan dus het is allemaal nieuw :D
     
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Hoe gebruik(en) jij/jullie Windows 8 dan? Ik gebruik gewoon het bureaublad en het Metro Interface als startknop als je begrijpt wat ik bedoel. Die Metro Interface heet ook gewoon start als je met je muis naar rechtsboven gaat dus dit lijkt mij het meest logisch. :+

    Vind het daardoor ook gewoon heerlijk en prima werken.
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb een vraagje over backups maken. Ik heb dus nog Windows 7 en heb dus een systeemkopie gemaakt. Het lijkt erop dat hij in ieder geval de C-schijf op een DVD zet, maar kan ik dan wel vanaf deze disc W7 weer installeren als ik W8 heb?
     
  16. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Precies mijn situatie. Ook getest op m'n desktop, maar niet overtuigd. Win7 doet nog steeds zijn ding. Voor een tablet heb ik wel interesse in W8. Als die Surface wat updates krijgt wil ik die wel proberen, maar ding.
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Net Windows 8 geinstalleerd en ben nu weer alles aan het terug zetten.
    Heb de drivers voor mn videokaart al geinstalleerd en heb de resolutie op 1920x1080 staan, alleen zit er nog een zwarte rand omheen.
    Hoe krijg ik die weg?
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is er een Twitter app wat je notifications geeft, zoals de mail app dat doet; dus ook in Desktop modus? Gewoon rechtsboven in het scherm.

    Tweetro lijkt dat niet te doen? Metrotwit volgens mij ook niet. (qua looks wint Metrotwit het trouwens)
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik heb nog een raar probleem, m'n download snelheid komt niet boven de 1MB/s uit...
     
  20. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben nu inmiddels ook al een beetje gewend aan het raken aan Windows 8. Vrijdag op mijn laptop geïnstalleerd en het werkt allemaal best goed. Merk alleen wel dat het echt op touch gemaakt is wat soms wat onwennig is met de muis.

    Nu lekker wat apps installeren en aardig wat aankloten. De stijl bevalt me erg goed, maar nog niet alles werkt optimaal. Maar dat zal vanzelf wel gaan wennen denk ik.

    Mensen nog tips voor apps die de moeite waard zijn om te proberen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina