1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows 8

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    KLIK

    Microsoft doet wat voor de desktop gebruikers die bang waren dat Metro niet goed zou gaan werken op een non touch toestel/desktop.
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Even deze topic omhoog schoppen, want Windows 8 staat voor de deur, althans over twee weken komt de customer preview uit (test versie die iedereen kan gaan testen dus) deze komt uit wanneer de Mobile World Congress in Barcelona gehouden gaat worden en dat is dus over twee weekjes. Naast Win8 gaat er nog meer gebeuren en wordt er naar alle waarschijnlijkheid heel wat gedaan rondom Windows Phone 7 (8?). Erg leuk dus om in de gaten te houden.

    Nu vandaag is het officiële logo van Win 8 naar buiten gekomen, ieder zijn smaak natuurlijk maar we zullen het ermee moeten doen. Ik vind hem niet al te best maar zal ook wennen zijn. :)

    [​IMG]
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Was de Developers Preview ook niet al maanden te downloaden? Heb de .iso hier nog ergens staan... Maar anyway, gaaf! Ben benieuwd.
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Uhuh klopt, alleen deze versie is een stuk meer af zeg maar. Daarnaast word dit nieuwe logo ook in deze versie gebruikt.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik heb al een tijdje de dev build op mijn multi touch tablet draaien.ik ben benieuwd naar de nieuwe build en ik ga een nieuwe tablet kopen zodra win8 uitkomt.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat een kut logo. Ik heb de blog post erover gisteren gelezen, en het klopt wel dat dit meer een window is dan de vlag wat ze tot nu toe gebruikten maar dit is imo zo kil. En die vlag was gewoon iconisch. <3

    Wel leuk dat ze op zijn minst terug zijn gegaan naar het eerste logo. Die is ook niet mooi, maar als ze persé iets anders willen dan de vlag dan is het beter dat ze terug gaan naar de roots dan iets heel nieuws verzinnen. :p
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Het logo is op zich beter; het past bij de Metro UI want het Aero-tijdperk is wel zo aan zijn einde gekomen. Verder was de vlag puur een verbastering van de raampjes dus het was te verwachten dat er een keerpunt moest komen. Maar sowieso, niets is zo iconisch als het logo van Windows 3.1/95/98. Daar waren het nog raampjes in vlagvorm.

    Zeg eens eerlijk, dit is gewoon briljant:
    [​IMG]

    Enige probleem met dit logo: als je hem 90 graden draait kan je er een prullenbak inzien waar de tekst 'windows 8' in valt.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2012
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het past beter bij Metro, maar het logo op zich is niet beter. Metro zelf is imo ook niet beter dan Aero, en al helemaal niet 'briljant' :p. Ben er geen liefhebber van.

    Maar het logo van XP, Vista en 7 is net zo iconisch hoor, misschien nog iconischer. Ik ben opgegroeid met Windows 3.1, maar er zijn inmiddels heel veel mensen, de nieuwe generatie om het maar even als een oude man te noemen, die opgegroeid zijn met XP en hun opvolgers.
    Niet dat dat verder iets uitmaakt, want de 3.1 tot W7 logo's liggen kort genoeg bij elkaar om voor iedereen herkenbaar en iconsisch te zijn. Dit nieuwe logo is imo een te grote stap hier van af. Ik vond het goed (beter) wat ze bij de moderne Windows versies met dat logo hebben gedaan; niet veel veranderen, gewoon wat moderner maken. Niemand die het iets uitmaakt dat het meer op een vlag dan op een raam lijkt.

    En die prullenbak zie ik er niet in hoor. :+ Maar dat zouden ze wel met het logo moeten doen, :cool:
     
  9. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ach ieder z'n ding, ik vind het een mooi logo. Lekker clean en zoals gezegd past het goed bij de nieuwe metro richting.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mooi logo, beetje wennen. Ben verder wel erg benieuwd naar de Customer Preview :)
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik vind het zelf een goede stap van MS om alles een zelfde vormgeving te geven dat doet namelijk 'elk' bedrijf het heet niet voor niks een huisstijl. Dus goed om te zien dat ze alles op elkaar afstemmen, ook beter voor de toekomst zodat alles (nog) beter met elkaar kan samenwerken.

    Het logo is trouwens bij mijn weten gebaseerd op het effect van het sluiten/wisselen van apps in Windows Phone 7. De mensen met een WP7 toestel weten vast wel waar ik het over heb. :)
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [yt]qvdQAcb0-KE[/yt]

    Windows 8 en ARM, interessante video.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Me want 8)
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ziet er echt fantastisch uit! Zo'n zin in.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het ziet er echt geweldig uit!
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Het evenement is live en zal ook over windows phone gaan
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ben benieuwd!
     
  19. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog 7 minuten.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Whut, geen video??? Alleen maar plaatjes... ja laat dan maar zitten! :9

    Ik lees net dat er geen camera's worden toegelaten alleen maar fotografen, sjees lekker interessant. Wacht wel tot ik hem vandaag zelf uit kan proberen, hoef ik al dat gepraat ook niet aan te horen.
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina