[XOne] windows media center -> xbox 360

Discussie in 'Games' gestart door daantjuh_15, 20 nov 2008.

1. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een connectie kunnen leggen met mijn pc Windows media center op mijn xbox360 sinds gister. Als ik de pc Windows media center start heb ik een mapje aangemaakt bij de video(nogwat), waar ik dus een film in heb staan. hier speelt het allemaal goed af, geen problemen.
    maar het probleem is dat als ik op de xbox 360 naar mijn media center ga, ik alleen 2 mapjes maar zie: pictures en sample video's. Niet de mapjes die ik heb aangemaakt..
    en de film is een avi bestand, maar dat speelt die neem ik gewoon af als ik het stream? of moet ik het naar een ander bestand eerst veranderen?

naja thanks alvast, kon trouwens geen berichten vinden hierover.

2. RecklessL1fe

RecklessL1fe Gamer in heart

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige AVI's wilt de 360 niet afspelen omdat de audio codecs niet compatible met de 360 zijn. In zo'n geval zul je het bestand moeten converteren, maar dat je dan ook de map niet ziet vind ik wel raar. Misschien heb je iets fout gedaan of iets over het hoofd gezien? Je hoort tenminste wel gewoon de mapjes te zien die je hebt aangemaakt. Heb je de mapjes wel in de map gedaan die je aan het bekijken (sharen) bent?

3. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    nou je hebt bij media center optie: pictures & video's dan krijg je de keuze uit een picture library en een video library. dan klik ik op video library en dan zie ik op de pc 4 mapjes staan:
    - Divx movies
    - downloads (dat mapje wat ik dus heb toegevoegd op de pc, waar dus ook het videobestand instaat)
    - pictures
    - sample video's

als ik vervolgens op de xbox360 windows media center opstart zie ik als ik videolibrary in hebt geklikt alleen de mapjes:
    - pictures
    - sample video's

hoe kan dat?

4. RecklessL1fe

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad raar. Misschien dat je de inviduele mappen moet sharen. Dat er een optie staat: share map of zoiets. Ik heb hier namelijk geen last van gehad , maar ik heb Media center ook niet lang gebruikt. Ik gebruik zelf nu namelijk gewoon mediaplayer 11 om files te streamen.

Laatst bewerkt: 20 nov 2008
  5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De ene is alleen voor intern media center gebruik .. en pictures en sample videos is bedoeld voor exender. Je moet de mapjes extern gaan delen .. divx kan je niet met media center streamen (daar heb je een transcoder voor nodig)

zie:Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Media Center gebruik je eigenlijk alleen om Live TV te kijken en op te nemen .. wil je films streamen kan je dat beter doen via Tversity

6. RecklessL1fe

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wat ik bedoelde, maar jij hebt het toch beter uitgelegd. Bedankt daarvoor.

7. Richi3

Richi3 The Jiggy

Leuk Bevonden:
    0
    Windows Media Player 11 shared ook gewoon divx enzo naar je xbox. Moet je niet via Media Center op je xbox bekijken maar via Videos. Werkt ook prima!

8. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    oh super, dan doe ik gewoon dat! en welke bestanden speelt de xbox360 allemaal af?
    en daar kan je zowel muziek als films streamen?

Laatst bewerkt: 20 nov 2008
  9. RecklessL1fe

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan zowel films als muziek streamen. Ook plaatjes als je dat wilt.
    Maar qua films speelt het de meeste Avi formaten af. Divx is meestal ook een vorm van AVI. Mpeg4 en WMV kan het ook afspelen.

Deel Deze Pagina