Windows Movie Maker reageert niet of speelt niet.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Humorke, 2 jan 2007.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry om een nieuwe thread te maken, maar je weet hoe het gaat, als je edit en een hele nieuwe vraag stelt, niemand checkt dat. Zeker als je de titel niet kan editen.

Ik heb een probleem met Windows Movie Maker 2
    De meeste clips die ik importeer roept het reageert niet probleem op wanneer ik het clipje op de tijdlijn plaats(de popup meteen, niet gewoon geen reactie). De andere kan ik op de tijdlijn plaatsen, maar er word alleen maar audio afgespeeld. Nochtans, als ik ze gewoon aanklik en afspeel werkt het, maar ik kan niets afspelen dat op de tijdlijn staat. Ook niet opslaan.

Ik heb geen windows updates (service pack 2 bv), kan dat hierdoor zijn?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ten eerste, waarom geen updates? Verhelpen/voorkomen veel problemen.

Ten tweede, wat voor video bestanden zijn het? .mov, swf(flash) en realtime bestanden gaan niet lekker met wmm2 denk ik.

Dan, heb je de meest gebruikte codecs geinstalleerd (zal wel aangezien je ze wel kan afspelen)?
    m.b. het programmatje gspot kan je zien wat voor codec een video gebruikt.

The Help file with MM2 says you can import video files with these extensions: .asf, .avi, .m1v, .mp2, .mp2v, mpe, mpeg, .mpg, .mpv2, .wm, and .wmv..... but it's not a given that a file will work if it has one of those extensions. The MPEG2 file type that MM2 has problems with may have an .mpg extension. If it's on the list, but doesn't work.... you'll still need to resolve it.

http://www.windowsmoviemakers.net/PapaJohn/File_Formats_And_Movie_Maker_2.aspx

Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  3. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    MPG en Avi, zelf bestanden die ik weet dat moeten gaan (vroeger eens gedaan).

Laatste keer dat'k windows service pack 2 installeerde kon ik mijn computer helemaal niet meer opstarten en heb'k een nieuwe partitie windows moeten instaleren om aan m'n bestanden te geraken. Beetje bang hetzelfde voor te hebben en weer opnieuw alles te moeten instaleren.

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien je eigenlijk 2 topics met dezelfde problemen hebt, is mijn vraag: waar wil je Movie Maker voor gebruiken?

Is het alleen converteren van bestanden? Ga dan op zoek naar VirtualDub. Als je Movie Maker wil gebruiken voor het monteren van bestanden, moet je er eigenlijk standaard voor zorgen dat alle bestanden van hetzelfde formaat zijn. Het samenvoegen van AVI, MPG en MOV gaat erg slecht met Movie Maker.

5. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Converteren heb'k programmas voor, het is voor een filmpje te maken.
    het samenvoegen is niet het probleem, ze spelen gewoon niet af (en andere gaan gewoon niet).

Jah, sorry voor de twee threads, maar het is eigenlijk wel een heel ander probleem, en ik kan de titel van de thread niet veranderen, en dat is wel erg lastig. Ik zou het liefst zo snel mogelijk weten.

EDIT: M'n computer is nu bezig met de 88 updates :p En ik zit al helemaal boven mijn downloadlimiet -_-'

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Split het even in tweeen:

- probeer eerst rustig je WindowsUpdate binnen te halen; geen idee hoe dat precies gaat in Belgie als je aan je downloadlimiet zit.

- Voor afspelen moet je maar eens op zoek naar de goede codecs. Probeer eens http://www.free-codecs.com/Codec_Packs.htm en dan K-Lite ofzo. Let wel goed op; FFDShow en AC3 moet je niet installeren maar los downloaden van dezelfde site.

Hiermee los je een aantal problemen tegelijk op: je Windows is weer veiliger en je hebt voldoende codecs op je PC om 99.99% van alle films af te kunnen spelen of bewerken. Kom je dan alsnog een filmpje tegen waar je niks mee kan, haal die dan even door G-Spot op http://www.headbands.com/gspot/ zodat je kan zien welke codec het filmpje is en je dus extra moet downloaden.

7. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het doen, maar het rare is:
    Ik kan de files overal afspelen, zelf in Movie maker, BEHALVE de tijdlijn, die kan ik niet afspelen. Je weet wel, waar je je bestanden naar toe sleept. En je wilt kijken hoe je film is, maar hij speelt niets af, zelf niet de kortste stukjes.

btw, thnx.
    En als je in Belgiƫ over je limiet zit (10GB -_-) moet je per GB een euro extra betalen, zit nu al aan 5 euro :p Ugh

Laatst bewerkt: 2 jan 2007
  8. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    10GB is erg weinig maar ja...

Kijk anders ff naar AviTricks op http://www.bobyte.com/ en kijk of je daar iets mee kan ipv MovieMaker.

9. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx! ik zocht al naar iets anders, maar vond niets dergelijks.
    Ga het proberen.

Deel Deze Pagina