windows xp En win2000

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dunpeal(NL), 25 jan 2004.

1. dunpeal(NL)

dunpeal(NL) RoBoKiN OnGeLoOd..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 3 partities, 1 winxp ,1 win2000, andere is voor game.
    maar nu werkt winxp niet meer, wie kan me helpen?
    ik heb eerst winxp geinstalleerd, en daarna win2000.
    nu werkt win2000 wel maar xp niet meer.

Laatst bewerkt: 25 jan 2004
  2. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom in godsnaam ook Win2000 als je XP al hebt? Ik denk dat XP niet werkt omdat Win2000 eerder op je bios aanslaat en dus eerder wordt geladen.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Krijg je nog wel bootscherm met vraag welk Op. System je wilt starten?

4. dunpeal(NL)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel kiezen tussen de windows 2000 of xp, maar als ik xp wilt dan gaat hij laden maar gaat ie niet meer verder, ik heb win2000 omdat ik op xp , veel games in soort"bulletime"lopen. Niet haperen maar egt slowmotion. in win2000 heb ik dat niet

5. BrokenTable

BrokenTable ehh?

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij komt het doordat 2000 na XP is geinstalleerd. Windows 2000 kent XP niet (omdat 2000 ouder is), en daardoor komt XP waarschijnlijk niet in het opstart menu voor.

Als je boot via je XP cd (opstarten via CD is in de BIOS aan te zetten), dan zit daar een optie in om een installatie te herstellen, en daar (ik weet helaas niet precies waar) zit een optie om het bootmenu opnieuw in te stellen.

6. dunpeal(NL)

Leuk Bevonden:
    0
    dus moet ik eerst weer gewoon alles formateren en dan eerst win2000 erop doen en daarna win xp

7. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je het in je setup instellen. Dat moet je wel doen voordat 2000 opstart.

8. BrokenTable

BrokenTable ehh?

Leuk Bevonden:
    0
    als het via de XP cd lukt hoef je niets opnieuw te instaleren. Ik heb het een keer gehad met eerst XP en daarna 98SE. Probleem heb ik toen via de CD opgelost.

BTW vreemd dat games in XP slechter spelen dan in 2000. Vaak lopen games in 2000 juist slechter.

9. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    @BrokenTable: Windows XP vraagt meer van je computer als Win2000, dus het systeem houdt minder kracht over om andere applicaties te vervullen.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Bij mij is na win xp ook win 98 er op gezet (ondertussen er af) maar gaf geen problemen. Als je xp er opnieuw opzet, moet je wel letter dat je de partitie mee formateerd waar alles op geinstalleerd staat, als dit niet de xp partitie is.

Deel Deze Pagina