Hallo,ik weet niet zeker of ik een nieuwe thread mag openen.Zo nee, mijn nederige excuses dan. Ik heb een probleem.Mijn PC deed het op de een of andere manier niet meer. Als ik hem nu opstart zoekt ie naar iets om te booten.Dat kan ik niet overslaan.Nu heb ik windows xp erin gestopt om dat opnieuw te installeren..Dat doet ie prima, maar op een gegeven momet gaat de pc dan restarten en als het goed is moet ie dan ,nadat ie gerestart is, de installering continueren. Maar de pc boot dan vanaf die cd, met als gevolg dat ik dan weer in het begin kom van de windows xp cd(hij continueert der installatie niet, maar begint weer helemaal opnieuw) Hoe zorg ik ervoor dat de pc niet moet booten? (sorry trouwens voor de misschien ietwat onduidelijke uitleg)
Meestal moet je op een toest drukken om te bevestigen dat je door wilt gaan met het booten vanaf de cd. Doe je dat niet, dan gaat ie verder met de andere apparaten die in de lijst met boot apparaten voorkomen. Deze lijst kan je wijzigen in het BIOS. Waarschijnlijk staat je dvd/cd drive als 1e boot apparaat ingesteld. Kan op zich geen kwaad, hij moet het immers vragen om vanaf de cd te booten.
Ik hoef niet op een toets te drukken,de pc gaat uit zichzelf booten. Hoe zet ik dat uit? Heb al in de bios boots op ''disabled'' gezet, maar m'n pc MOET booten. Het is dus geen boot na een toets. Trouwens bedankt voor je snelle reactie!
Je zou even moeten kijken of je het zo in kan stellen in het BIOS: 1st boot device: Hard disk 2nd boot device: CD-ROM Iets in die richting, verschilt per type/merk BIOS. Welk moederbord heb je eigenlijk? Kan ik de handleiding opzoeken mits die te downloaden is, en even snuffelen in de BIOS instellingen.
Nogmaals bedankt voor je reactie!! Ik ga ff kijken of het werkt.Zo niet,dan zal ik daarna posten welk moederbord ik heb. Hoe kun je dat eigenlijk zien Ik kan in het bootscherm niet kiezen voor ''harddisk''. Is er een synoniem daarvoor? Moederbord is trouwens van American megatrends.Het is een pentium 3.
Als ik mijn pc start staat er het volgende op het scherm: Searching for Boot Record from SCSI......Not Found Searching for Boot Record from Floppy....Not Found Searching for Boot Record from CDROM....Not Found Boot failure Reboot and select proper Boot device Press any key when readyselected Boot device Heb in de BIOS die bootmogelijkheden veranderd, maar ik blijf steeds deze melding houden bij het opstarten van de pc. Weet iemand een mogelijke oplossing?
Naar BIOS gaan, laatste tabblad: Default settings ofzo aanklikken. Dan tijdens opstart op F10 rammen en opstarten vanaf HDD/CDDVD
Ik heb ''load-save defaults en ''loas optimized defaults''. Is dat wat je bedoelt? En als ik op fF10 druk gebeurt er niks.Wat bedoel je met F10?
ik heb een vraag! Ik heb een C schijf van 4 GB en een D schijf van 20 Gb nu heb ik op de C schijf windows geinstalleerd. nu wil ik dat de temp en andere bestanden op de D schijf worden neergezet. kan dat zo ja waar stel ik dat in. Ik probeer namelijk Sp3 te instaleren, maar ik heb geen schijfruimte meer Alvast bedankt