Windows Xp

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sebass, 9 jul 2004.

1. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Kan iemand my helpen met een prob ?
    Op mijn nieuwe Unter pc (jah hy zuigt) staat Windows Xp geinstaleerd.
    Nu is myn vraag aan jullie, ik wil weten hoe ik Windows Xp in de MS-Dos modus opstart, want dan kan ik windows 98se installeren(zonder hem in de ms-dos mode op te starten lukt het niet volgens myn Pc)

Alvast bedankt, want ik kom er echt niet uit.

Greetz Sebass

2. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    Start ---> programma`s ---> Bureau accessoires ---> Opdracht Prompt

Dat is gewoon MS dos maar dan gewoon met een andere naam :)[/

3. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij moet je een daarvoor een boot disk maken, volgens mij moet je dan naar het diskettestation --> formatteren en dan opstart diskette maken klikken. Je kan niet zoals bij de andere windows versies via start naar msdos.
    Zon diskette heb je bijv nodig voor formateren van een hardeschijf waar windows opstaat.

succes

*edit* maar met prompt blijft windows xp wel runnen, dus dan kan je em niet formatteren d8 ik

Laatst bewerkt: 9 jul 2004
  4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Neem een win98 bootdisc (bootdisc.com)
    Maar dan start je hem niet op in ms dos modus. Zou zeggen, probeer pc eens te rebooten, druk dan op DEL en zet 1st, 2nd of 3rd device op floppy.
    Herstarten met floppy erin en als het goed is moet het dan lukken. Dan zal ie wel verder vragen wat je met win98 wilt (installeren ofzo, dan moet je cd erin doen, weet niet precies hoe dat gaat bij win98 ) of kan je kiezen om partities aan te maken en/of hdd te wissen en dergelijke.

Laatst bewerkt: 9 jul 2004
  5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Als ik het goed heb, kun je Win 98 niet installeren nadat je Windows XP erop hebt staan.
    Ervoor kan wel, omdat Windowns XP met NTFS (?) en FAT32 overweg kan.
    En Windows 98 juist alleen met FAT32.

6. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Oke Thnx,

Ik ga ff [2k Z'n advies opvolgen en dan hoor je het nog van me als het lukt.

Greetz Sebass

7. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    ten eerste windows xp draait niet meer op dos dus je kan niet in dos opstarten en die dos die in windows zit is zinloos. en dos die je krijgt als je een win 98 opstartdiskette gebruikt herkent volgens mij geen ntfs dus je zal eerst je harde schijf moet formatteren naar fat 32. dit kan je doen door met je xp cd op te starten je schijf formateren naar fat (dit kan vlak voor dat je gaat installeren) je installeerd niet maar je breekt de installatie af, doet je win 98 opstartflop er in en formateer hem nog een keer voor de zekerheid dat er niks meer opstaat van win xp.

op deze manier moet het wel lukken. maar je kan ook gewoon een windows 2000 installeren hoef je niet zo moeilijk te doen draait sneller dan xp en ziet het zelfde er uit als 98 alleen met meer netwerk mogelijkheden.

8. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    [2K] ik heb gedaan zoals jij hebt gezegt ,en zover werkt het.
    Hys nu aan het formatteren en ik denk dat het me strax lukt om win98 te installen

Thnx iedereen, en nog een fijn weekend.

Greetz Sebass

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    waarom wilde je 98 SE erop zetten eigenlijk :cool:

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Kan wel, heb ik ook. Ik had eerst 98, toen XP en nu weer 98. Alleen tijdens het switchen tussen 89 en XP is de netwerkkaart kapot gegaan...

11. Sebass

Sebass Schizz Artist

Leuk Bevonden:
    0
    Nou omdat de processor in deze pc ontiegelijk langzaam is, en Xp eiglijk niet trekt.

Maar iedereen bedankt, want het is me gelukt.

Greetz Sebass

P.S. Ik zie net dat ik deze thread niet kan sluiten, kan iemand dat doen. Thnx.

Laatst bewerkt: 10 jul 2004

Deel Deze Pagina