Windows zet bestanden in omgekeerde volgorde

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Thunderscream, 6 mrt 2006.

  1. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Standaard zet Windows bestanden in mappen automatisch in alfabetische volgorde, dus van bijv. bestand nr1.mp3 naar bestand nr20.mp3.

    Nu heb ik een map 'Albums' onder de map 'Mijn muziek'. Zodra ik een map (een muziekalbum in mp3 formaat) naar de map Albums sleep, worden alle bestanden binnen de betreffende map (het muziekalbum) ineens in omgekeerde volgorde gezet. De lijst met muzieknummers loopt dan ineens van bijvoorbeeld nr. 20 naar nummer 1, i.p.v. andersom.

    Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen, zodat Windows niet alle bestanden in de map in omgekeerde volgorde zet, zodra ik hem naar Mijn Albums sleep?
     
  2. winnieandbuzz

    winnieandbuzz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je map 'Albums' wel goed gesorteerd staan?
     
  3. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    In de map albums nog een keer sorteren op pictogrammen schikken op naam doen (rechtermuisknop op wit gedeelte in die map)... Dan draait ie 't weer om.
     
  4. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is juist het probleem.... Als ik dit doe, dan sorteert 'ie inderdaad alle zichtbare mappen op alfabet. Alle bestanden die daar weer onder in 'submappen' staan, blijven gewoon gesorteerd 'van z tot a' (i.p.v. andersom) :confused: En om dit geintje nou handmatig voor ruim 500 submappen uit te gaan voeren zie ik niet zo zitten.

    Het rare is ook dat 'ie dit alleen heeft bij Mijn Albums. Zodra ik een goed gesorteerde map naar Mijn Albums sleep, gooit 'ie alles weer in omgekeerde volgorde.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2006
  5. 4pk

    4pk Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    tools -> folder options -> view -> aply to all folders

    misschien werkt dat
     
  6. Thunderscream

    Thunderscream Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    3
    Yes, dat werkt! Bedankt!
     
  7. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, en ik dacht dat dat hier wel kon.

    In de map Mijn Muziek heeft de vriend van m'n zus volgens mij iets gedaan waardoor m'n muziek nou op alfabetische volgorde staat. Eerst de albums op alfabetische volgorde en dan de losse nummers. Eerst stonden die gewoon van oud naar nieuw. Hoe kan ik de oude volgorde terug krijgen? Dus van oud naar nieuw?
     
  8. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    map openen -> beeld -> details
    Dan krijg je een lijst met je bestanden, dan rechter klik je op de rij waar naam, grootte etc. op staat -> gewijzigd op aanvinken

    Dan krijg je de rij gewijzigd op erbij, klik je op dat knopje totdat het goed staat.
    Hopelijk is mn uitleg te volgen :+
     
  9. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik snap het grotendeels wel.
    Maar als ik dat geselecteerd heb dan blijf alles gewoon staan:'-(
    Wat moet dan precies aangevinkt staan?
     
  10. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou, als je dus de details ziet, rmouse op een van de balkjes met een detail naam: tot je dit ziet:
    [​IMG]
     
  11. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep idd zo ;) zo moet het lukken. Ik wilde er nog een plaatje bijvoegen, maar daar had ik gister geen zin meer in
     

Deel Deze Pagina