Wing Commander?

Discussie in 'Algemeen' gestart door metzman, 27 jan 2004.

  1. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje ervaring (lees oudere) gamer bent als ik en je weet nog de tijden dat er echt grote vooruitgangen in graphics en mogelijkheden werden geboekt in de gameswereld, als je af en toe nog eens die retro games speelt als Doom, The Curse of Monkey Island of Dune 2 dan herrinner je je vast en zeker nog de Wing Commander Serie.
    [​IMG]
    ~Wing Commander III screenshot~

    Wing Commander was een serie van Space Flight shooters die vooral erg geliefd was door de aandacht die besteeds werd aan het creeëren van een toekomstige wereld waarin jij een piloot was die zichzelf moest bewijzen en die uiteenlopende avonturen beleefde. Vanaf Wing Commander III werden er ook echt film beelden gebruikt om er een interactieve Sci-Fi film van te maken met acteurs als Mark Hamil (Luke Skywalker), Malcolm McDowell, Tom Wilson en John Rhys-Davies (Gimli) waarin je soms keuzes kon maken die de verhaallijn beïnvloedde, bijvoorbeeld een stumper die jij geld kon geven of juist goed advies gaf. Na een tijd kende je de characters als "Maniac" en had je echt het gevoel dat je in de missies met vrienden op pad was het kwaad te verdrijven en het heelal te redden en dan was er natuurlijk de bekende Wing Commander muziek, waarbij ik als je bijvoorbeeld Wing Commander IV voor het eerste opstartte gewoon kippenvel kreeg bij het lezen van "A Chris Roberts Game" en dan de titel die in volle glorie in beeld kwam..geweldig.

    [​IMG]
    ~Wing Commander IV screenhot~

    Nou klink ik misschien als een Wing Commander veteraan, maar ik heb zelf nooit 1 van de games uitgespeeld of meer dan 4/5 missies gespeeld omdat ik moeite had met de controls en de strategy van het vliegen niet onder de knie had (al ben ik wel weer een Top Ace in de X-Wing serie), ik was deel 4 zelf blijven hangen bij die eerste planeet missie omdat ik gewoon na 3 seconden dood was. Dus Excuses voor fouten/vergissingen die ik misschien hier uitkraam. Maar toch mis ik de sfeer die de games uitademde. En ik denk dat er genoeg Wing Commander fans zijn die Blair graag terug zien komen...

    Ik ben zelf erg benieuwd waar meneer Chris Roberts op dit moment uitgangt en of hij na WC Prophecy en de co-productie Starlancer ooit nog een Wing Commander game zal gaan maken, en misschien wel op de xbox.
    Ik persoonlijk heb vele ideeën hoe dat er uit zou komen te zien. Geen 2D film scenes maar een krachtige 3D engine met Facial emotions (Half-Life 2) en niet-lineaire gameplay waar je random opgeroepen word voor een missie met de mogelijkheid om zelf door de gangen te rennen naar je schip en er in te klimmen en zonder overgang (Mace Griffin) de ruimte in te vliegen, met simpele maar redelijk uitgebreide controls en goede balans in graphics/gameplay. Filmmuziek door een echt orkest gespeeld, veranderend naargelang de situatie veranderd. En natuurlijk Live Multi-Player waarin je kan rondhangen met je vrienden in de recreatiezaal voor een gezellige chat via de headset en plots omgeroepen kan worden voor een missie, waarbij co-op een nieuwe betekenis krijgt. En misschien dat de Ace piloten zelfs virtueel de Rookies gaan pesten ofzo :p...
    Klinkt misschien ingewikkeld, maar met de huidige technieken moet dat wel kunnen dacht ik zo...
    hoe zien jullie een nieuwe Wing Commander op de xbox?
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou vet zijn, maar ik zie liever een remake van X-Wing VS Tie Fighter van Totally Games en Lucasarts over Xbox Live en shit. DAT zou echt de bomb zijn.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zeker vet, vooral Wingcommander 3 heb ik veel gespeeld nog op een 486, het laden van een missie duurde suuuper lang maar dan had je ook wat ;)

    *krijgt nostalgische traantjes in de ogen
     
  4. P-NUT

    P-NUT EdgeMaster

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    WC deel 1 speelde ik voor het eerst op de amiga en ook uitgespeeld. het disketten wisselen was wel zwaar ruk, maar was de moeite zeker waard. de muziek en storyline waren ook zeer kewl. De snes versie ook nog uitgespeeld.
    deel 3 en 4 vond ik eigenlijk best kut. over de film laten we het maar niet hebben :)

    xwing vs tiefighter is nog steeds goed te spelen. er is een site waar je nieuw schepen, hi-res cockpits, skins enz. kan downen. (weet site ff niet uit me hoofd). zoek!
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb Wing Commander Profecy voor de GBA, datg zuigt!!!! :+
     
  6. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    De Games van Totally zijn inderdaad ook erg goed zoals X-Wing vs. Tie Fighter en X-Wing Alliance, maar toch mistte ik daar de interactie met andere piloten, je had wel mail enzo in XWA, maar nooit een echte ontmoeting met iemand, geen gezichten, alleen stemmen, het was allemaal een beetje leeg qua mensen vond ik, het ging daar meer om de missies dan de mensen. Verder wel superspellen! XWA meerder keren uitgespeeld (Me favoriete space sim denk ik) en net als XvT online gespeeld, waren wel top starwars games met geweldige starwars sfeer en zeer veel toestellen en zelf je custom missies maken met XWA, geweldig! Maar Wing Commander zoog me toch meer het verhaal in door de characters in je beeld en je interactie ermee, al was ik bar slecht in het vliegen toen.

    Trouwens, als iemand Wing Commander III en/of IV heeft liggen voor me (In goede staat) en het toch nooit meer speelt, PM me dan voor een ruil of koop...ben er weer zeer geïntresseerd in geworden :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2004
  7. GhostRider

    GhostRider Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou WC ook graag terugzien op de xbox,heb 3 en 4 op de psx uitgespeeld,en was niet van m'n console weg te slaan,lekker vliegen met je "maten"en de Kilrathy taunten gaf een diepgaand gevoel in de gameplay met daarbij de mooie verhaallijnen..snif...dat waren nog eens games
     
  8. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    heerlijk die nostalgie :D
    Heb alle delen in een ruk steeds uitgespeeld. Fantastisch hoe het was om met Maniac zij aan zij te vechten :) Heb nog steeds alle delen hier liggen en speel ze nog regelmatig.
    Hopenlijk komt er ooit een deel nog uit voor de Xbox :)
     
  9. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    De fans van Wing Commander moeten trouwens eens deze site bezoeken (als je em nog nie kende). Er staat alles over de WC serie, en er zijn trailers, bloopers en veel informatie. Je kan er ook de muziek van de spellen downloaden, sommige zoals de intro theme van Wing Commander IV in hoge mp3 kwaliteit, kwamen weer allemaal herrineringen boven. Tevens zijn er links naar mods voor andere flightsims, demo's en uitbreidingen te downloaden, alles wat een WC fan ziich wensen kan. Er staan zelfs de complete scripts van de spellen op, van scene 1 tot het einde.

    Verder ben ik trouwens benieuwd of Battlestar Gallactica voor de xbox een beetje in de buurt van wing commander komt. De trailers zagen er wel goed uit, tis jammer dat ik de series/films nooit gezien heb vroeger. De reviews komen steeds rond de 7/7.5 maar als de sfeer en gameplay goed zit is het misschien wel een aanschaf waard. Iemand die het al gespeeld heeft? Graag jullie meningen!
     

Deel Deze Pagina