[XOne] Wireless op de XBOX (geen 360)

Discussie in 'Games' gestart door JeroenI, 3 feb 2007.

  1. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedendag,

    Ik heb zojuist XBOX live aangeschaft. Nu is het volgende mijn opstelling.

    Ik heb op de begane grond een draadloze accesspoint. Deze verstuurd internet door naar de PC's en laptops in huis.

    Op de laptop waarmee ik nu werk zitten 2 netwerkverbindingen, 1 draadloos, 1 voor via UTP.

    Nu heb ik op de UTP aansluiting de XBOX aangesloten en de wireless gewoon intact gehouden met het huidige netwerk.

    Nu lukt het mij alleen niet om de XBOX live actief te krijgen. Als ik het netwerk wil testen krijg ik iedere keer de volgende melding:
    The DNS servers could not be reached. Check these possible options:
    - if your xbox console is connected directly to your modem, verify the dns servers settings match the settings provided by your isp. (Het gaat via access point en de DNS staat ingesteld op de DNS van mijn Accesspoint).
    - If your xbox console is connected to a router, verify the dns servers settings are set to automatic. (deze heb ik dus manual ingesteld staan).

    hetg vreemde is, dat wanneer ik de test laat doen of alles goed staat, de IP settings configured als positief word weergegeven, dus aangevinkt staat.

    Hij blijft puur op de DNS hangen.

    Mijn settings van windows UTP netwerkkaart:
    IP: 10.0.0.157
    subnetmask: 255.255.255.0
    Gateway: Uit, anders heeft mn laptop ook geen internet meer

    voorkeurdns:
    10.0.0.138 (ip van accesspoint)


    en van de wireless kaart staat alles automatisch en krijgt hij het volgende:


    Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan

    IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.151

    Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

    Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138

    Ik zie niet precies in wat er nu mis gaat, maar wellicht is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    Jeroen
     
  2. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je misschien beter hier vragen, want er was al een topic over soortgelijke problemen.
     
  3. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Zet je DNS dan automatisch of vul je DNS handmatig in op je xbox dan werkt het
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=16898

    Maak eens in de netwerkinstellingen een Brugverbinding tussen de 2 netwerkkaarten ( onboard en wireless ).

    Van Fardo mocht deze thread open blijven , dus gooi ik hem weer van het slot af !!!
     
  5. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vreemde is dat ik beide al geprobeerd heb. Mijn draadloze netwerkshare staat op gedeelt. Ik snap het niet meer... DNS word duidelijk aangegeven... ik moet toch de dns van de router opgeven of als dns de ip van de PC waaraan hij gekoppelt is? Ik heb trouwens al beide uitgeprobeerd maar helaas..
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het de aansluiting UTP aangesloten op de accespoint of aangesloten de laptop?
     
  7. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    De xbox zit aangesloten op de laptop... de access point staat beneden en de xbox staat 3 verdiepingen hoger, dus het is ook geen idee een draad te leggen naar begane grond anders is de functie van draadloos internetten ook gelijk weg.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Xbox nie aansluiten op de laptop maar op de accesspoint .. laptop xbox geeft problemen of koop nog een accesspoint en sluit daar de xbox op aan (ethernet)

    je kan nog bridiging proberen .. beide netwerkkaarten selecteren en maak een brug
     
  9. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem nou juist, de AP staat beneden en ik verdom het mijn xbox beneden neer te zetten. Moet ik middels een brug nog rekening houden met bepaalde instellingen ? ip ranges, dns e.d. ?

    Dank.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat je last krijgt van lag en bijna geen games kan spelen ... je kan toch nog een acces point er bij kopen? een wireless repeater dus? Dan zet je die boven neer :) je hebt dus een wireless gaming adapter nodig
     
  11. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey met die verbindingsbrug doet hij het :D
    Alleen 1 probleem, wanneer ik live probeer te activeren krijg ik de melding: Unable to continue due to technical difficulties. Please try again later.

    Iemand bekend met deze melding?

    dank.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb je netwerk verbinding is niet snel genoeg :eek:
     
  13. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    en is dat de verbinding xbox-laptop of laptop-AP ?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    beide ... het beste is om hem eerst via de accesspoint te registreren en dan kijken of je geen problemen hebt met xbox live verbinding .. andere vraag je weet dat je voor de Xbox 1 een Credit Card nodig hebt?
     
  15. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ehh.,.. nee?
    Ik heb gewoon een code... is dat niet genoeg?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee je hebt voor xbox 1 een credit card nodig staat ook op de doos
     
  17. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Verdomme, gaat weer lekker dit.

    Trouwens als ik het rechtstreeks in de modem hang krijg ik dezelfde foutmelding... geen connectiesnelheidsissue dus... denk ik?
     
  18. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahneeeeee!! Ik heb live voor de 360 gekocht...

    Hoe kom ik aan live voor de xbox1? of is dit, buiten de spellen om die amper nog te koop zijn, ook niet te verkrijgen?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet hem niet rechtstreeks op de modem aansluietn, maar op de ethernet port van je router. Maar voor xbox 1 heb je dus een credit card nodig .. heb je wel een officiele Xbox Live kit voor de Xbox 1 (zwarte doos)
     
  20. JeroenI

    JeroenI Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee heb ik ook niet :mad:

    Balen... naja ik ga dat setje wel kopen, is dat nog ergens te koop ?
     

Deel Deze Pagina