Sorry dat ik hierover een topic start, maar ik moet binnen nu en een week beslissen of ik breedband i.net ga bestellen... Een grote reden voor mij om breedband te nemen is ook Xbox live! Maar kzit met probleem. Pc staat beneden en Xbox staat op mijn slaapkamer.. Ik wil nu een wireless systeempje gaan bestellen, maar ik heb er dus de ballen verstand niet van... Ik wil dus hetvolgende realiseren: Kabeltje uit muur naar kabelmodem; kabeltje vanuit kabelmodem in het wireless acces point; kabeltje vanuit wireless acces point naar de xbox; wireless verbinding naar pc van beneden. Kan dit met de volgende 2 onderdelen? Wireless acces point Wireless ethernet cart (of zoiets.. Ik overweeg om @home breedband aan te schaffen, aangezien de basis versie volgens de meeste van jullie niet toerijkend zou zijn. En is er veel geklooi met de instellingen nodig bij dit acces point? Echt geef me a.u.b alle info die je eventueel kwijt wilt want nogmaals zelf heb ik er de ballen verstand niet van... En tips voor goedkopere systemen hoor ik natuurlijk HEEL ERG graag. Net zoals bij iedereen groeit geld nu eenmaal niet op mijn rug.... Ik hoop dat jullie begrip hebben voor het feit dat ik dit topic heb gestart want nogmaals ik moet 1 dezer weken beslissen over het breedband gebeuren..
Nou, ervaring heb ik er ook niet echt mee. Maar als ik iets van apparaten en netwerk wil kijken wat er te koop is kijk ik meestal bij http://www.practicallynetworked.com/ . Misschien dat je daar o.a. wat meer info kan vinden. Suc6
wireless accespoint heeft maar 1 aansluiting voor een utp kabel. dus je hebt iig nodig: een wireless router en een wireless accespoint. het wireless accespoint moet je kunnen instellen als wireless bridge. zo zou het kunnen werken. maar zoals vaak met netwerken is het vaak proberen wat wel en niet werkt.
Ik heb toch ook maar 1 aansluiting nodig? er gaat toch maar 1 kabeltje uit dat acces point, namelijk die naar de Xbox? de verbinding met de pc is wireless....
Nog een vraagje: hoeveel zou ik uitsparen als ik heel veel moeite doe om de kabels door te trekken vanuit de meterkast naar boven naar mijn slaapkamer? Ik heb dan namelijk geen draadloze shit nodig, en iets zegt me dat dat heel wat goedkoper is.... Kweet trouwens ook niet of dat kan.... Kabelmodem in de meterkast laten installeren, router in de meterkast zetten, 2x 20 meter kabel utp kopen, 1tje doortrekken naar de kamer waar pc staat, 1tje doortrekken naar mijn slaapkamer (daar zit een tv aansluiting, dus moet er 1 pvc buisje vanuit de meterkast nar mijn kamer lopen toch?) Heeft iemand hier trouwens ervaring mee? Is het makkelijk te doen om die kabels door te trekken?