Wirwar van Kabels bleeh

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DesertFox, 14 mrt 2002.

1. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ok even op een rijtje , met een paar vragen want ik word helemaal gek van hier en daar wat info ...
    1. Verschil van av kabeltjes (driekleurtjes) die je standaard bij de box krijgt met Scart verlenging.
    2. en de Advanced Scart die alleen Scart heeft maar meer puntjes in zijn Scart heeft ...

is dat meer beeldkwaliteit / geluid , of voor de sier en je uitmelken voor een fraaier uitziend kabeltje :'-( .

( ik vat het wel een beetje , maar niet echt duidelijk)
    en Wouter zou wel weer de eerste zijn die reageerd aangezien hij "leeft" op dit Forum }:] .
    (no offense Wouter) Toffe gast ben je 8)

2. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Die Advanced kabel geeft een RGB signaal via de SCART door, dat wil zeggen gescheiden Rood Groen Blauw. De bijgeleverde kabel geeft een composite signaal door, dat wil zeggen dat alle kleurtjes door 1 kabel gaan. Het verschil tussen deze twee is -zeker met computer games- heel erg goed te zien, de Advanced geeft een veel strakker en kleurrijker beeld. Dit alles moet je TV wel aankunnen natuurlijk.. :)

Daarnaast komt er uit die Advanced een "optical dolby digital" signaal, wat je in je Dolby Digital 5.1 versterker kan pluggen (als je die hebt). Je krijgt dan in spellen als Halo surround geluid, wat erg veel toevoegt (vind ik dan) aan de game. 't Kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.. ;)

Laatst bewerkt: 14 mrt 2002
  3. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    en Wouter valt me van je tegen dat je niet de eerste was ..
    ( je was zeker even wat eten halen ) ik neem het je niet kwalijk 8) 8) .

Ik heb net een nieuwe Tv voor op me kamertje om daar (de bedoeling) me Xbox aan te linken . Dus dat zit wel goed met
    beeld .. dus ik denk toch dat ik maar die advaced Scart ga kopen , yeey Let's see the Power of Xbox on my Tv-screen 8) 8) 8)

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    ik wil een high definition pack hebben zodat ik op mijn monitor kan spelen, alleen die kan ik nergens vinden in nederland!!!!!!

5. Arabar NL

Arabar NL infinity

Leuk Bevonden:
    0
    maar, en dit heb k ook nog steeds niet goed begrepen, zitten er op die advanced av cable ook een rode en een witte tulp?? Want de komende tijd zit er geen dolby versterker aan te komen voor me]:-

6. Sorcerer@

Sorcerer@ Pen Pen

Leuk Bevonden:
    0
    :)
    Als je geen Dolby Digital versterker hebt gaat je geluid gewoon door de scart aansluiting.
    Dat is net het relaxte aan scart, je zit niet met die frigging tulpjes te kutten die bij iedere TV ergens anders verstopt zitten.
    Je pleurt gewoon dat ding in 1 van de 2/3 scartaansluitingen op je TV en je hebt beeld en geluid. Pleur je er een optical draadje in, dan switched ie of automatisch of dat kun je in het configmenu instellen.

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je bent nog 1 ding vergeten: behalve de 3 kleuren is er ook 1 kabel bij voor het sync. signaal :)

opmerking advanced scart: het geluid gaat daar ook gewoon doorheen, je hebt dan de rode en witte tulpplug niet nodig.

8. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me heeft de kabel, en zegt dat er gewoon twee tulpjes (rood en wit) aan de kabel zitten, voor achterin je stereo. :9

9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vreemd, ik heb de kabel ook (advanced scart) en bij mij zitten er geen tulppluggen aan.

10. j.la

j.la j.la pour toi

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet ook zon advanced ding als ik tenminste besluit om de xbox te kopen maar ik heb dolby pro logic en geen dolby logic. wat is het verschil daar tussen en als ik het mijn radio erop aan sluit komt het geluid dan niet uit 5 boxen dan want ik heb er wel 5
    ik snap helemaal geek fuck van die dolby zooi gecombineerd met de xbob.
    weet iemand hier miss meer van??????

11. Arabar NL

Arabar NL infinity

Leuk Bevonden:
    0
    jawel, dat wist ik ook wel. Maar ik wil graag geluid over mijn versterker, en daar heb ik dus die tulpjes voor nodig. En het liefst tegelijkertijd ook geluid op teevee. En kan DIT?

12. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet met die Advanced SCART kabel, daar zit alleen een optische uitgang op en geen stereo (de wit/rode tulp op de normale SCART).

Deel Deze Pagina