WMV in Dolby digital over S/PDIF + VLC geluid S/PDIF hapert (alle soorten bestanden)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JKI, 10 jun 2007.

1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg het niet voor elkaar om WMV in Dolby Digital over S/PDIF af te spelen. Alle programma's schakelen automatisch over naar stereo (VLC/ Nero Showtime/ WMP). Ik heb ffdshow en ac3filter al geïnstalleerd.

Mijn tweede probleem: alles wat ik met VLC afspeel over S/PDIF hapert ontzettend. Het beeld gaat prima, maar het geluid blijft steeds steken. Het klinkt net zoals een vastlopende dvd. Als ik naar stereo over S/PDIF overschakel gaat alles prima.

Wie helpt mij deze irritante problemen op te lossen?O-)

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    VLC ligt aan de instellingen. Even zo uit mn hoofd, ga naar preferences, even advanced options aanvinken linksonderin, audiomenu selecteren en win32 waveout selecteren.
    Volgens mij is dit voldoende voor correct DD geweld te weergeven van je pc. Als het nog steeds niet werkt laat het even weten, dan zet ik nog meer instellingen neer.

Wel een dingetje waar je rekening mee moet houden. Zodra jij een DD of DTS fullrange bitstream (1536 kbps) heeft een bepaalde codec hier moeite mee, je blijf dan het vasthangende geluid horen. Zelf heb ik dit probleem bij 2 films die over een 1536 kbps bitstream beschikken.

Succes ermee,

Sjoerd

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje. Het schokt nu niet meer zo erg, maar hij hapert nu nog steeds wel elke 10 seconden ongeveer (bij elk soort bestand). Dus als je nog meer van die leuke instellingen hebt:).

Ohja, nog een klein probleempje: bij bewegende beelden zie je heel duidelijk het interlaced verschijnsel. Dus 2 verschillende horizontale lijnen. Is daar iets aan te doen?

Edit: even een mooie screenshot gemaakt:

Laatst bewerkt: 10 jun 2007
  4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Freek, thnx voor je pm.

Vreemd dat je geluid om de tien seconden hapert. Ik zal even mijn opties neerzetten hier, kijken of het dan wel correct wordt weergegeven.

Audio output module: winwave 32
    - Directx: output device 0, float32 uitvoer aangevinkt
    - Bestand: uitvoer formaat spdif, number of output channels 6, add wave header aangevinkt.
    - PortAudio: output device 0
    - waveout: float32 uitvoer

Zoals ik de instellingen heb staan gaat het prima, heb net Tenacious D gekeken (heerlijke film overigens, lekker rocken) en dat ging gelukkig zonder problemen.

Over het video gedeelte: VLC heeft erg veel interlace en deinterlace instellingen. Kan het niet zijn dat je Hitachi moet interlacen, ik heb wel eens een dvd'tje gekeken erop ( mn denon 1400 spuugt op zn hoogst 576i eruit) en soms lijkt ie wel eens moeite te hebben met interlacen. Maar het is niet zo erg als op jouw plaatje, dus moet het wel een of andere instelling zijn.

Als laatste puntje, welk OS draai je? Ik lees nog wel eens dat Vista probs heeft met digitale uitvoer, weet er niet veel vanaf though.

Succes!

Sjoerd

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje. Ik heb het veranderd, maar nog steeds die schokjes. Het komt niet echt vaak voor (1x in de minuut nu), maar toch is het irritant. Want op een gegeven moment ga jer er gewoon op zitten wachten, om je eraan te ergeren.

Het lijkt eigenlijk wel alsof de processor het niet aankan. Als ik dvd's open in Windows media player gaat het wel goed, dus het ligt echt gewoon aan VLC.

Deel Deze Pagina