World Cup 2002 of ISS2

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Hammerman, 10 jun 2002.

1. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een voetbalspel kopen maar weet nog niet welk. Welke kan ik volgens jullie het best kopen?

2. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ISS2 gekocht, is wel oké. Heb met name deze verkozen boven fifa wc2002, omdat fifa zo verdomde kort houdbaar is. Na de WK is de lol er wel vanaf vind ik. Maar ISS2 is ook niet alles, slechte motion capture in vergelijking met fifa, sommige namen zijn echt andere weer niet, ook het passingsysteem ben ik niet helemaal over te spreken. Maar hij is met name lang houdbaar(editor functie) en daar ging het me wel om.
    Het beste kun je wachten op een pro evolution soccer versie voor de xbox of fifa 2003 misschien.

Maar als je toch nu een footiegame moet hebben zou ik voor ISS2 gaan.

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ISS2 is door iedereen die beide games fatsoenlijk gespeeld hebben in de grond gestampt..

4. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het dus niet mee eens, maar oke ieder recht op z'n mening.
    Fifa is wel mooier enzo, maar wel erg weinig waar voor je geld.
    En ik heb ze beide fatsoenlijk gespeeld.

5. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ISS2 en hij zeker goed veel modes en lijkt me dus beter dan Fifa.

6. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    En of ISS2 beter is dan FIFA WC. Het is zeker geen perfecte game, maar (effe een stukje koppie en peesten uit een andere topic):

Als je Pro Evolution Soccer gewend bent, valt ISS2 aanvankelijk misschien wat tegen. Clubteams zitten er bijvoorbeeld niet in en ook het aantal te spelen competities houdt niet echt over. De spelers hobbelen verder wat houterig over het slecht geanimeerde veld en de bal doet dat na een pass over de grond eveneens. Minder belangrijke minpuntjes zijn er ook. Zo kan de camera de bal niet altijd bijhouden en switcht hij na een doeltreffend afstandsschot meteen naar de schutter. Jammer, want ik vind het juist zo mooi om de bal het net te zien raken om vervolgens langzaam 'uit te stuiteren'. Ook heb je bepaald niet veel camera-vrijheid bij de replays.

Maar dit zijn vrij onbeduidende puntjes van kritiek. Eenmaal gewend aan de controls en de bal-physics merk je dat ISS2 gewoon een hele goeie voetbalgame is. De AI van zowel aanvallers als verdedigers is erg goed (zeker in vergelijking met de troep die EA Sports als voetbalgame durft te verkopen) en je kunt al snel de meest briljante aanvallen op de mat leggen. Voor je het weet ben je (zoals ik) gruwelijk verslaafd aan ISS2. Als simulatie haalt-ie het niet bij PES, maar dat wil niet zeggen dat je er niet net zoveel lol aan kunt beleven. ISS2 is wat mij betreft de op een na beste voetbalgame en in ieder geval de beste op de Xbox. En o ja, ook met z'n tweeen is ISS2 dikke pret. Wil je dus graag een voetbalgame kopen, ga dan voor ISS2.

Tot zover. En wat dat wachten op PES voor de Xbox betreft: dan kun je nog heel lang wachten. Konami Tokyo ontwikkelt alleen voor de PS2.
    En WouteR: ik HEB dus beide games fatsoenlijk gespeeld.

7. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Damn!!!, das waar ook Konami Tokyo en Osaka.:mad:

8. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dacht dat het toch echt andersom was, iedereen die de topic: ISS2 al gespot? een beetje fatsoenlijk gevolgd heeft kan dat weten...

Daar zou ik ook eens kijken als ik jou was TJAKKAAAA

9. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet welke halve zool een paar posts hierboven zijn mening heeft geuit over de fifa game, maar dit is dus echt pure onzinshit!!!

Fifa speelt absoluut zeer lekker, (ik heb hem dus kan het weten), het is absoluut niet zo dat de verdedigers enz. een waardeloze al hebben, integendeel zelfs!!!

nee echt, EA heeft eindelijk een goed voetbalspel neergezet!! ow ja, als je ook nog een veel wilt multiplayen, koop dan zekers fifa!
    ik kan nog veel meer voordelen neerzetten ten voordele van fifa wc, maar ik heb niet zo veel tijd meer dus ik kap!

10. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij zijn ze allebei niet zo.
    Kan je beter een poosje wachten tot FIFA 2003 komt.
    Dan zitten er weer clubs bij...

Wel raar dat ze geen perfect voetbalspel op de XBOX kunnen maken, toch?

11. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Volgens mij zijn degene die fifa nog goed vinden helemaal zot geworden want die nieuwe zooi die ze erin hebben gezet (luchtvoetbal noemen ze het) kunnen ze beter laten showen in het circus. Ik vind het ook zwaar irritant dat je bij fifa als je een move hebt gedaan je die MOET afmaken voordat de volgende kan waardoor dus de tegenstander de bal allang van je voeten afheeft (ik kan in het echt met een actie stoppen om iets anders te gaan doen dat kan in fifa niet). En ook vind ik het een boutgame omdat als je een verdediger vol aan zn kleren hangt dat ie dan onstabiel gaat lopen en als je er nog eens aan hangt nog onstabieler gaat lopen en dan ineens uit het niets een goal scoort vanaf 20 meter in de kruising. Nee ik vond ISS2 een verademing eindelijk eens normale corners en vrijetrappen (alleen penaltys zijn beter bij fifa) en eens normaal (geen ballet) voetbal gewoon tikken en uitspelen. ISS2 is gewoon beter speelbaar en daar gaat het om bij footy games. Dus ik zeg Iss2 vooral als je met zn 4 en gaat gamen want dan is het echt lachen.

12. Drax

Drax nuMETALhater

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij de Sultan. Neem eens een kijkje in de 'ISS2 al gespot?' topic.

Het begint er zowaar op te lijken dat Wouter aandelen in FIFA heeft ;) Dit is al de 2e thread waar ik hem ISS2 heb zien afkammen ten faveure van FIFA (heb je ISS2 eigenlijk uberhaupt gespeeld?).

Terwijl de positieve meningen mbt tot ISS2 toch veruit de negatieve overtreffen. Plus, de mensen die beide games gespeeld hebben zijn ook vaak positiever over ISS2.

Het feit dat als een paal boven water blijft staan is dat de spellen zich op totaal andere speelervaringen richten:

- FIFA op arcade
    - ISS2 op realisme

En beide kampen hebben zijn fans. Daarom lopen de meningen ook zo heerlijk uiteen. De een kotst van FIFA en vindt ISS2 een heerlijk spel. Terwijl de ander FIFA weer werelds vindt en ISS2 drie keer niks.

Het is dus maar waar je van houdt.

FIFA zal ook vast een goed spel zijn, maar het is en blijft FIFA en na zo'n beetje alle versies gespeeld te hebben sinds de Mega Drive kan het me nog steeds niet heel erg bekoren. Geef mij de Konami voetbalgames maar.

13. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Spreek eens voor jezelf, want dit is nergens op gebaseerd. Het is super irritant als je voor anderen gaat spreken.

Ik heb ze allebei gespeeld en ISS is wat mij betreft de winnaar, en met een flinke voorsprong ook. Fifa is meer van hetzelfde, ISS is een echte voetbalgame.

14. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik blijf bij fifa...
    ow ja, en voor die gasten die net zaten te zeiken over de slome gameplay bij fifa: zet de snelheid is op fast of fastest! dat helpt!
    nee, fifa is stukken beter, en de nieuwe airplay is ook heel vet! ziet bijv. een aanname op de borst en daarna een volley er eindelijk eens realistisch uit. Passen gaat ook uitstekend; dit in tegenstelling tot de irritatie bij iss2!

15. Drax

Drax nuMETALhater

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei: je hebt twee kampen. En jij hoort duidelijk in het FIFA kamp.

Al komt het wel een beetje over dat je ook jezelf probeert te overtuigen hoe goed FIFA wel niet is ;)

16. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    hehe. lol
    nee zo erg is het nog niet...

17. macksplack

macksplack Guest

ik heb ook iss2 veel die fifa gewend zijn zulle de spel niks vinden want niet elke schot op doel is hard en richting het doel(net als in het echt) ook de passing systeem is niet zoals fifa daar komt elke paas aan en dat is in het echt ook niet zo het is maar waar je voor kies realisme of arcade ik ben in iedere geval blij met me keuze vooral met zijn vieren(als je vrienden heb tenminste :D) is het super.

18. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    eehhhhhh.... heb je fifa gespeeld? de schoten gaan dus niet automatisch op het doel af maar moet je zelf mikken met de rechter duimstick!

19. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    je moet wel aardig richten met fifa, maar op het doel schieten is niet echt moeilijk. fifa is wel een beetje arcade, maar de bewegingen zijn best wel realistisch, niks mis mee. multiplay is vet lachen, dus als je een lekker voetbalspelletje wil is het fifa denk. ik denk dat als je echt fifa al duizend keer heb doodgespeeld je voor iss2 moet kiezen, maar volgens mij heb je dat niet gedaan. fifa ben je echt niet snel zat, en als je het kut vind dat je alleen de world cup kunt doen moet je ff w88 op 2003.

20. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mense ik woon in den haag maar ik kan maar nergens dat spel vinde man ben naar gameshop geweest maar daar hebbe ze hem ook niet weten jullie misschien waar ik hem kan vinde

Deel Deze Pagina