1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] World of Warcraft [Deel 12]

Discussie in 'Games' gestart door Tco, 12 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]
    Welkom bij het nieuwe topic van WorldofWarcraft _0/ ​

    De startpost is als volgd ingedeeld:

    - Basic info over hoe de game werkt en in elkaar zit
    - Wat je kunt doen online
    - PVP Honor systeem
    - Battlegrounds
    - Trainen in proffesions
    - Talents
    - Servers informatie (PvP, PvE en RP)
    - Weapon masters
    - Races info
    - Classes info
    - Informatie over de proffesions die je kunt kiezen
    - Info over de betaling
    - Info over gamemasters en hulp informatie voor technische problemen,
    hackers reporten etc.
    - uitleg over de termen die gebruikt worden
    - Handige sites voor meer informatie of hulp (ook systeeminfo)


    Er is een 2e post met wat extra info en screens zodat de 1e post een beetje
    overzichterlijk blijft.

    - screens
    - ruimte voor meer info

    In deze beginpost zul je veel informatie vinden (over het spel) zodat je die
    niet later iedere keer opnieuw hoeft te vragen.

    2 leuke screentjes, dancende taurens en een aantal races en hun mounts

    [​IMG]

    [​IMG]

    Basic info :)

    Worldofwarcraft de MMORPG van blizzard in de sfeer van warcraft.
    Het verhaal de de gebeurtenissen die volgen en gebeuren spelen zich 4 jaar
    na The Frozen Throne af.
    Er zullen ook grote gebeurenissen gaan komen zoals de heropening van de dark portal dit zal gebeuren door of met een aantal high lvl warlocks, details zijn verder niet bekend maar er zal dus zeker nog wat gebeurem. :9
    MMORPG staat voor Massive Multiplayer Online Role Playing Game.

    Je speelt het spel uitsluitend online en werkt samen of vecht tegen
    menselijke spelers op verschillende servers (wordt later uitgelegd) en betaalt een
    maandelijks bedrag voor server onderhoud, het spelen van het spel en
    constante updates die komen en het spel speelbaar houden.

    Je koopt het spel(http://www.gcshop.nl/details.php?id=1372), maakt een account, kiest een server (let wel op, je kan later niet van server wisselen), kiest een race en class, je kunt enkele details van je character wijzigen. Kies een "normale" naam, als je naam beledigend is of verkeerd geintrepeteerd kan worden kan je gevraagt worden door Blizzard (of beter gezegd de game masters) je naam te wijzigen (dit kan je zelf niet dus zullen ze die mogelijkheid wel geven neem ik aan).

    Wat kun je doen online

    Je begint gewoon simpel in een makkelijk gebied met low lvl monsters, elke race heeft een eigen begin gebied, hoofdstad en sfeer, best manier om te beginnen is door 1e quests te doen rustig te lvlen en het spel te leren kennen, quests geven exp, items, soms ook recipies voor skills en enkele andere dingen.

    Partyen
    Later kun je/ga je ook partyen met andere spelers (een party bestaat uit max
    5 mensen), sommige teams zijn beter dan andere. Een priest is altijd een welkome toevoeging bij een party.
    Als je samen speelt kun je sneller questen doen, bepaalde monsters juist wel
    verslaan.
    En bij Elite quests heb je zeker wel een groep nodig of je moet 20 lvls
    hoger zijn. Elite quests geven veel meer exp dan normale quests en de drops en rewards zijn veel beter.

    Quests
    Questen kunnen heel apart lopen; er komen ook questen die je maar eens in de zoveel tijd kunt doen (niet zo veel maar toch), ze kunnen dwars door
    vijandelijk gebied lopen (lastig op een PvP server) en er zijn/komen ook kleine link questen die enkele vervolgopdrachten hebben die dagen kunnen duren en
    questen die je leven lang doorlopen.

    Toekomstige updates
    Hero classes;

    PVP Honor systeem
    Op dit moment krijg je honor door tegenstanders dichtbij je lvl te verslaan, ik ben lvl 60 en moet lvl 48 en hoger killen voor honor.
    De meer damage je doet voor een target doodgaat de meer contribution points (CP) je krijgt. De meer CP je hebt de meer honor je uiteindelijk krijgt.
    Door meer honor stijg je in ranks en kun je allerlei soorten armor en items kopen.
    Klik hier om te zien welke armors je kunt kopen; http://www.wow-europe.com/en/pvp/rewards-armor.html
    Klik hier om te zien welke weapons je kunt kopen; http://www.wow-europe.com/en/pvp/rewards-weapons.html
    Je kunt ook mounts kopen via ranks; http://www.wow-europe.com/en/pvp/rewards-mounts.html
    Je krijgt dishonor voor het killen van low lvl ncps genaamd civilans.
    Je krijgt geen dishonour voor het killen van low lvl tegenstanders.

    Battlegrounds

    Er zijn 2 soorten Battlegrounds, Warsong Gulch en Alterac Valley.
    WG is voor lvl 21-30, 31-40, 41-50 en 51-60 zodat je altijd met de zelfde lvl gebied in een BG komt. AV is voor lvl 51-60 only.

    WG is een CTF map een basis met meerdere ingangen en wordt gespeelt met 10 vs 10, je wint afhankelijk van strategy maar ook je team balans helpt erg veel, druids/priest/shamans hebben etc.
    Je kan niet mounten met de flag of palladin shields gebruiken maar wel sprinten of travelform gebruiken, je kan alleen scoren als jou flag ook thuis is, de flag veilig houden en je eigen terug halen kan soms erg lastig zijn, snelheid en tactiek is de sleutel tot overwinning.

    AV is een 40 vs 40 map waarin je als hoofddoel een captain moet killen, daarvoor staan nog een boel npc's generaals, torens en een boel alliance/horde die je constant aanvallen.

    Met allerlei quests (veel herhalende) kun je je reputation vergroten en bepaalde items kopen iedere keer als je een hogere reputation hebt.
    Klik hier voor welke items je kunt komen met welke reputation;
    http://www.wow-europe.com/en/info/basics/battlegrounds/rewards-alterac.html

    Op verschillende mogelijkheden kun je hulptroepen of zelfs een boss oproepen om de tegenstanders het leven zuur te maken.

    Doodgaan;
    Als je doodgaat (door een monster) verlies je durability op je items na een
    tijdje zonder reparen (ze gaan ook vanzelf kapot) kun je ze niet meer
    gebruiken totdat je ze gerepareert hebt door een NPC.
    Als je doodgaat verander je ook in een ghost (25% sneller) je moet dan terug
    naar je lijk en respawnen, of je praat tegen de spirit healer (angel achtig
    iets) en respawnd direct ten koste van 25% durability en resurection
    sickness.

    competities
    Wegens de vele landen die we hier hebben en dus vele regels en wetten is het voor blizzard niet mogelijk om wedstrijden hier te houden, natuurlijk moet dit niet kunnen klaag op het forum mensen. :+

    Trainen in proffesions

    Je skill gaat omhoog door items te maken in het begin geven de 1e recipies veel exp dus altijd kans op een lvl up en later geen tot weining dit legt het uit

    Skill Increases
    Gray - Al hoewel je nog steeds, wapens, potions e.d kunt maken krijg je er geen skill lvl meer voor
    Green - De minste kans maar nog steeds mogelijk om een skill lvl te gainen
    Yellow - Geel geeft aan dat je een redelijke kans hebt om een skill lvl up te gaan.
    Orange - Dit betekent dat je skill voor 99% zeker omhoog gaat.
    Red - Je kunt het item nog niet maken.

    Talents

    Van het moment dat je lvl 10 wordt krijg je een talent punt per lvl up, 51 talentpunten totaal dus.
    Die talent punten kun je verdelen over 3 velden, elk gedeelte geeft andere soorten talents, je kunt nooit alles krijgen dus je moet goed kiezen.
    Je kunt de talents laten verwijderen door een class trainer en overnieuw kiezen maar dit kost 1 goud en stijgt iedere keer dacht 1-5-10-> tot 50 goud per keer maximaal, zorg ervoor dat je niet vaker dan 1, 2 keer op ze hoogst dit gaat doen.

    Met talents krijg je extra moves, krijgen moves extra power, passive abilities etc.
    Je moet om de hogere talents te bereiken eerst een aantal talents in die tab doen of zelfs in bepaalde moves, om dt allemaal te zien ga je naar de link sectie en ga je naar de wowvault van ign. Hier kun je talents bekijken, talent build maken en berekenen.
    Indien hier nog vragen overzijn stel ze.


    Server informatie

    Er zijn 3 type servers; Player VS Player (PvP), Player VS Enviroment (PvE) en Role Playing (RP)
    Bij elk van deze servers is het spel hetzelfde, alleen gelden er andere regels hoe je tot een Player VS Player gevecht komt.

    - PvP; Dit is hetzelfde als PvE behalve dat er andere regels gelden voor PvP
    en die wijzigen het spel toch redelijk.
    Je hebt 3 gebieden, friendly (groen), contested (geel) en enemy (rood).

    - In friendly gebied ben je altijd veilig voor andere, tenzij jij een vijand
    aanvalt, dan wordt je pvp flagged en moet je wachten tot de timer weg is.
    - In contested kan iedereen van 1 kant (The Horde of The Alliance) worden
    aangevallen door de andere kant, je bent dus veilig van je soortgenoten aan
    je eigen kant
    - in enemy (de vijand ze friendly gebied) kun je niemand aanvallen tenzij ze
    jou aanvallen, ze kunnen jou altijd aanvallen maar daarna kun je hun
    natuurlijk ook aanvallen.

    Bij PvE, kun je alleen anderen aanvallen als die persoon /pvp heeft ingetikt in het chatvenster en
    jij ook, een stuk veiliger maar volgens sommigen ook een stuk saaier.

    RP staat voor Role Playing, kies je een human dan ben je een vechter van het goede de orc is de vijand en je speelt helemaal in op je rol.
    Dit houdt in dat je dus daadwerkelijk als een Orc moet spreken ("For the horde etc"), doe je dit niet en ga je constant tegen " de regels van het RP'en in" dan wordt je daarop aangesproken door een GM (niet te snel lijkt me maar toch uiteindelijk), je kunt hetzelfde doen als in een PvE server maar het hoofddoel is hier of je te vermaken met de ervaringen
    die je als speler doet en meehelpt de warcraft sfeer te behouden.

    Persoonlijk skip ik die shit maar en ga in PvP monsters en nu dus ook players in elkaar bashen :cool:.

    Weapon trainers/masters

    Afhankelijk van welke class je kiest heb je de beschikking over enkele weaponclasses en kun je er nog enkele/vele bijtrainen.
    Om je te specialiseren in een weapon class mits je class dat toelaat (zie class sectie) moet je naar een weapon master gaan in een bepaalde stad, er zijn meerdere trainers in meerdere steden. Vraag aan een guard waar de weapon master is, als de weapon master je niet traint in een bepaald wapen vraag aan de weapon master waar die trainer is.

    Races, Classes en verdere informatie

    Er zijn 8 races en 9 classes(wordt na de races uitgelegt);

    - 4 voor The Alliance kant Humans, Dwarves, Night Elves en Gnomes.
    - 4 voor The Horde kant Orcs, Trolls, Tauren en Undead (ook bekent als The
    Forsaken)

    The Forsaken is een afgesplitste groep van The Burning Legion uit Wacraft 3
    en is gericht op overleven, tegen wie of wat dan ook.

    - Elk Race heeft een aantal specifieke bonussen, niet direct supergeweldig
    en hoeft niet een direct aanleiding te zijn om een race te kiezen maar de 5%
    extra health bij Tauren+ stun move kan handig zijn voor een warrior, net de racial bonus Will of the Forsaken bij de undead.

    - Elk race heeft een eigen hometown, (dwarves en gnomes, en troll en orcs
    delen 1 begingebied) hun Capital.

    - Elk race heeft een eigen class specific mount, later kun je ook andere
    mouns krijgen van de races aan je eigen kant, als je later de hoogste reputation hebt bij bijvoorbeeld de orcs en je bent een troll shaman dan kun je een wolf mount kopen van de orcs. Dit is alleen mogelijk met het hoogste reputation en is niet snel te bereiken.

    - The Horde is vijand van de The Alliance en andersom, je kunt ook geen
    enkele manier met de andere kant praten, groupen, traden of wat dan ook
    behalve de grond in boren.


    Alliance races (Dit staat in een spoiler om het overzichterlijk te houden, klik op de spoiler om een grote lijst info te voorschijn te halen)

    Humans; Racial Traits
    Perception - active
    Activate to increase stealth detection radius by 10 yards - lasts 20 sec - 3
    min cooldown
    The Human Spirit - passive
    Increase Spirit by 5%

    Diplomacy - passive
    10% bonus to faction point gain
    Sword Specialization - passive
    Humans get +5 to Sword skill

    Mace Specialization - passive
    Humans get +5 to Mace skill
    Start Location: Elwynn Forest
    Home City: Stormwind
    Racial Mount: Horse
    Available Classes: Mage, Paladin, Priest, Rogue, Warrior, Warlock


    Dwarves; Racial Traits

    Stoneform - active
    Activate to gain immunity to poison, disease, and bleed + 5% AC bonus -
    lasts 20 sec - 3 min cooldown
    Gun Specialization - passive
    Dwarves get +5 to Gun Skill

    Frost Resistance - passive
    All Dwarves get +10 Cold Resistance
    Treasure Finding - passive
    Activate to see treasure chests on mini map - lasts until canceled - no
    cooldown

    Start Location: Dun Morogh
    Home City: Ironforge
    Racial Mount: Ram
    Available Classes: Hunter, Paladin, Priest, Rogue, Warrior

    Night Elves; Racial Traits

    Shadowmeld - active
    Activate while immobile and out of combat to enter stealth mode - lasts
    until canceled - no cooldown
    Quickness - passive
    Dodge chance increased by 1%

    Wisp Spirit - passive
    Become a wisp when dead with movement speed increase of 50% (25% faster than
    normal ghost)
    Nature Resistance - passive
    All Night Elves get +10 Nature Resistance

    Other Information
    Start Location: Teldrassil
    Home City: Darnassus
    Racial Mount: Nightsaber
    Available Classes: Druid, Hunter, Priest, Rogue, Warrior

    Gnomes; Racial Traits

    Escape Artist - active
    Activate to break out of a Root or Snare effect - 1.5 sec cast - 1 min
    cooldown
    Expansive Mind - passive
    Increase Intelligence by 5%

    Arcane Resistance - passive
    All Gnomes get +10 Arcane Resistance
    Technologist - passive
    15 skill bonus to Engineering

    Other Information
    Start Location: Dun Morogh
    Home City: Ironforge
    Racial Mount: Mechano-Strider
    Available Classes: Mage, Rogue, Warlock, Warrior,

    Horde Races (Dit staat in een spoiler om het overzichterlijk te houden, klik op de spoiler om een grote lijst info te voorschijn te halen)

    Orcs; Racial Traits

    Blood Fury - active
    Activate to increase Strength by 25% but take 5% health loss every 3 seconds
    - lasts 20 sec - 2 min cooldown
    Hardiness - passive
    25% resistance to stun and knockout effects.

    Command - passive
    Pet melee damage increased by 5%.
    Axe Specialization - passive
    Orcs get +5 to Axe skill.

    Other Information
    Start Location: Durotar
    Home City: Orgrimmar
    Racial Mount: Wolf
    Available Classes: Hunter, Rogue, Shaman, Warlock, Warrior

    Trolls; Racial Traits

    Berserking - active
    Activate when "Wounded" to increase melee and spellcasting speed by 25% -
    lasts 20 sec - 2 min cooldown
    Regeneration - passive
    10% health regen bonus, 10% active in combat

    Beast Slaying - passive
    5% damage bonus to Beasts
    Throwing Weapon Specialization - passive
    +5 to Throwing Weapon skill

    Other Information
    Start Location: Durotar
    Home City: Orgrimmar
    Racial Mount: Raptor
    Available Classes: Hunter, Mage, Priest, Rogue, Shaman, Warrior

    Tauren; Racial Traits

    War Stomp - active
    Activate to stun opponents within 5 yards - lasts 2 sec - 2 min cooldown
    Endurance - passive
    Max Health increased by 5%

    Cultivation - passive
    15 skill bonus to Herbalism
    Nature Resistance - passive
    All Tauren get +10 Nature Resistance

    Other Information
    Start Location: Mulgore
    Home City: Thunder Bluff
    Racial Mount: Kodo
    Available Classes: Druid, Hunter, Shaman, Warrior

    Undead; Racial Traits

    Will of the Forsaken - active
    Activate to become immune to fear, sleep, and charm effects - lasts 20 sec
    -3 min cooldown
    Cannibalize - active
    Increase health regeneration by 200% while consuming a corpse - lasts 15 sec
    - 3 min cooldown

    Underwater Breathing - passive
    Underwater breath increased by 4x
    Shadow Resistance - passive
    All Undead get +10 Shadow Resistance

    Other Information
    Start Location: Tirisfal Glades
    Home City: Undercity
    Racial Mount: Undead Steed
    Available Classes: Mage, Priest, Rogue, Warlock, Warrior

    Classes (Dit staat in een spoiler om het overzichterlijk te houden, klik op de spoiler om een grote lijst info te voorschijn te halen)

    Druid;
    Available to: Night Elves, Tauren
    Standard Bars: Health/Mana (Druid form/Aquatic form), Health/Rage (Bear
    form), Health/Energy (Cat form)
    Available Armor: Cloth, Leather
    Available Weapons: Staves, One and Two-handed Maces, Daggers, Fist
    Weapons


    De druid kan een goede caster zijn, in verschillende beesten veranderen,
    bear en dire bear later (tank form), cat form (een echte damage deal vorm),
    travel form (40% speed increase, noncombat mode only), seal form (50%
    sneller onder water en je kunt onderwater ademen). Een druid kan ook goed
    healen.

    Hunters
    Available to: Night Elves, Dwarves, Orcs, Tauren, Trolls
    Standard Bars: Health/Mana
    Pet Bars: Health/Focus
    Available Armor: Cloth, Leather, Mail (level 40)
    Available Weapons: Axes, Daggers, Guns, Bows, Crossbows, Fist Weapons,
    Polearms, Staves, Swords, Thrown, Two-Handed Axes, Two-Handed
    Swords


    Hunters zijn de archers(tenzij je een gun neemt ;)) van WoW, ze kunnen op
    lvl 10 (door middel van een quest, doe ook de vervolg quests zodat jeje pet
    kan feeden, resurrecten) een pet krijgen.
    Je temt een wild beest (niet alle beesten kunnen wel veel) en die train je
    dan omhoog (zelf nog geen hunter ervaring, zal er ff 1 maken snel in beta)

    Mages

    Available to: Humans, Gnomes, Undead, Trolls
    Standard Bars: Health/Mana
    Available Armor: Cloth
    Available Weapons: Staves, Wands, Daggers, Swords


    Mages zijn de magie damage dealers in het spel, ze hebben niet veel armor
    maar ze kunnen heel wat spells richting de vijand gooien.
    Ze kunnen fire spells, frost en arcane spells gebruiken.

    Paladins Alliance Only class

    Available to: Humans, Dwarves
    Standard Bars: Health/Mana
    Available Armor: Cloth, Leather, Mail, Plate (level 40), Shields
    Available Weapons: One and Two-handed Maces, One and Two-handed Swords,
    One and Two-handed Axes Polearms


    Palladins kunnenn alleen gekozen worden door The Alliance.
    Ze hebben aura's, en allerlei seals die op mensen gecast kunnen worden en
    dan voor 5 minuten gemiddeld allerlei bonusses kunnen geven.
    De palladin heeft ook enkele heal spells tot zijn beschikking.

    Priests
    Available to: Humans, Dwarves, Night Elves, Undead, Trolls
    Standard Bars: Health/Mana
    Available Armor: Cloth
    Available Weapons: One-Handed Maces, Daggers, Staves, Wands


    Dit is de beste healer die er is, super goed in healen dankzij spells die snel healen, langzaam maar veel healen etc, met wat goede spells kan hij ook prima van zich afslaan, hij heeft ook een zeer krachtige stamina buff.

    Rogue's

    Available to: Gnomes, Humans, Dwarves, Night Elves, Orcs,
    Undead, Trolls
    Standard Bars: Health/Energy
    Available Armor: Cloth, Leather
    Available Weapons: Dagger, Swords, Maces, Fist Weapons, Thrown, Guns,
    Bows, Crossbows


    De rogue is samen met de mage de 2 classes die het snelst het meeste damage
    kunnen doen, de rogue kan alleen niet de beste amors en wapens aan in
    tegenstelling tot andere classes.
    De rogue heeft ook geen mana maar energy, dat is altijd 100 en kan maar op
    enkele manieren worden beinvloed, 1 ervan is een talent die je 10 meer
    energy geeft, elke 2 seconden krijg je 20 energy terug, de rogue is
    ingesteld op combo punten verzamelen door moves en dan een finishing move te
    doen met mega damage of effect.

    Shaman The Horde Only Class

    Available to: Orcs, Tauren, Trolls
    Standard Bars: Health/Mana
    Available Armor: Cloth, Leather, Mail (level 40), Shields
    Available Weapons: One-Handed Maces, Two-Handed Maces (w/ talents),
    Staves, Fist Weapons, One-Handed Axes, Two-Handed Axes (w/ talents),
    Daggers


    Deze class kan alleen gekozen worden door The Horde, het is een zeer goede
    class die kan healen, melee combat kan en maakt gebruik van totems, je cast
    ze op de grond en ze geven heal, slow effecten of vallen juist aan.
    Je heb 4 soorten en kan 1 totem per soort tegelijk op het veld hebben.

    Warlocks

    Available to: Gnomes, Humans, Orcs, Undead
    Standard Bars: Health/Mana
    Pet Bars: Health/Mana
    Available Armor: Cloth
    Available Weapons: Daggers, Wands, Staves, Swords


    Dit is een class die naast de hunter ook een pet (hier genaamd minion) kan
    krijgen. De warlock is een class die erg goede DOT's kan krijgen.

    Warriors

    Available to: All Races

    Standard Bars: Health/Rage
    Available Armor: Cloth, Leather, Mail, Plate (level 40), Shields
    Available Weapons: All (excluding wands)


    Dit is de beste tank die er is, de warrior kan (later) verschillende
    stances(Battle Stance, Defensive Stance, Berserker Stance) aan nemen zodat hij minder schade krijgt en dealt en anders om in de beserk stance.
    Als warrior zorg je ervoor dat de monsters jou blijven aanvallen en niet de
    rest, natuurlijk kun je ook gewoon 100% voor pure killing gaan.
    De warrior gebruikt rage, je begint op 0 en door monsters te hitten om gehit
    te worden krijg je rage, die rage gebruik je voor moves, dankzij critical
    hits en moves kun je sneller meer rage krijgen.

    Proffesions (Dit staat in een spoiler om het overzichterlijk te houden, klik op de spoiler om een grote lijst info te voorschijn te halen)

    Je kunt bij je class 2 primary professions en 3 secundairy professions
    kiezen.
    Er zijn 3 secundairy en die kun je altijd kiezen wel race of class je ook
    bent.

    Primairy professions;mining, blacksmithing, engineering, herbalism,
    skinning, leatherworking, tailoring, enchanting, alchemy.

    Secundairy; First Aid, fishing, cooking.

    Voordat je een proff, prim of sec kunt kiezen moet wel eerst de trainer
    vinden voor die proff. Je leert dan het basic lvl later als je skill 50 is
    ongeveer kun je het volgende niveau kiezen.

    Totaal zijn er 300 skill lvls voor je proffessions. Recipes waarmee je je
    skill kunt verhogen of nuttige items mee kunt maken kun je ook kopen van een
    trainer, krijgen als drops quest rewards of van secret trainers.

    Korte info bij proffesions
    Primairy
    Mining; je mined allerlei ores, copper, tin en later andere (sterke) metalen
    voor het maken van wapens, armor en gadgets (bij engineering)

    Blacksmithing; met deze skill kun je allerlei soorten armor (mail en plate
    later) en wapens maken, hiervoor heb je veel ores nodig (dus mining is een
    bijna verplichte keuze) en enkele andere items die je soms moet kopen of
    vinden.

    Engineering; je kunt allerlei aparte gadgets maken van scopes (meer gun/bow
    damage) tot dinamite en ontploffende schapen en jumper cable die mogelijk
    iemand tot leven kunnnen wekken.

    Herbalism; hiermee kun je herbs plukken die over de wereld verspreid zijn,
    met herbs en wat vials en later sommige andere ingredienten kun je allerlei
    potions maken, van heal en mana pots tot armor increasing pots (voor 1 uur
    meestal).

    Skinning; hiermee kun je een beest (als het mogelijk is meestal wel)
    skinnen,
    nadat de creature geloot is. Hiermee krijg je leather(varianten ook) die
    voornamelijk gebruikt worden door leatherworking maar soms ook in tailoring.

    Leatherworking; hiermee kun je je eigen leather armor maken, je hebt dus
    altijd een up to date armor set, later skill lvl 225/250 ongeveer dacht ik
    kun je je gaan specialiseren in 3 verschillende soorten leatherworkings;
    Tribal, elemental en dragonscale.

    Tailoring; hiermee kun je je eigen bags maken en je eigen cloth armor, bags
    zijn veel gebruikte en gevraagde items (de hogere slot bags in elk geval)

    Enchanting; als je items krijgt van green of betere kwaliteit kun je die
    disenchanten (Afbreken), met die items kun je allerlei enchant spells doen,
    stats boosten op armor en wapens. Deze skill is een beetje lastig om te
    lvlen en ook om geld mee te verdienen, maar als je verder vordert kan de
    skill een zeer nuttige bijdrage leveren aan je guild, vrienden en je armor
    set.
    De hogere enchantments zijn natuurlijk ook beter om te verkopen.

    Alchemy; dit is de skill die gewoon bijna direct aan herb gathering
    verbonden is, hiermee kun je de potions zelf maken.

    Secundairy

    Fishing; zodra je hierin getrained bent en een fishing rod (hengel) hebt kun
    je gaan vissen, je vang niet alleen vis maar soms ook kistjes waarin
    allerlei dingen verstopt kunnen zitten

    cooking; de logische variant op fishing alles wat je vangt kun je ook koken,
    zelf bereid voedsel is vaak beter dan wat je kunt kopen.

    First aid; hiermee kun je allerlei verbanden maken die je snel kunnen healen
    buiten een gevecht, je kunt later ook antipoison verbanden maken.

    Maandelijkse kosten

    (ga a.u.b niet zeuren over dat je het niet leuk vind dat je er voor moet
    betalen, koop het spel dan niet het is het 100% waard en je krijgt ook
    constante updates en patches)


    Voor WoW moet je iedere maand geld betalen;

    - 13 euro per maand, 12 euro per maand als je 1 kwartaal (3 maand) achter
    elkaar neemt en 11 per maand voor 1 half jaar. Dit is voor een CreditCard

    - maar ook zonder CC kun je het spel spelen, bij gcshop kun je een 2 month
    time card bestellen, hiermee kun je zonder CC 2 maand spelen, klik hier om
    hem te bestellen http://www.gcshop.nl/details.php?id=1414, als je
    het spel zelf wilt bestellen kan dat hier
    http://www.gcshop.nl/details.php?id=1372,
    voor de gene niet vertrouwd met gcshop, het is goedkoop en harstikke
    betrouwbaar al tientallen spellen daar besteld. Natuurlijk zijn de spelkaarten ook in gewone retailers verkrijgbaar.

    - Bij het spel krijg je 1 maand gratis speeltijd, bij de USA versie die al
    maanden loopt krijgen mensen als de downtime (technische problemen, lange
    server upgrade tijden) van de servers te lang er ook extra gratis dagen bij.

    Gamemasters

    In het spel zelf lopen een soort mods rond, die kun je een message sturen
    door onder op je balk op de GM knop te klikken;

    Ga ze niet lastig vallen dat je nog 20 silver van iemand krijgt maar die
    persoon wil het niet betalen. :+

    Enkele dingen waar mag je ze wel mee lastig vallen;
    - je character zit vast en kan niet meer bewegen
    - als je constant wordt "herrassed" (gepest) door iemand
    - als je een bug gevonden hebt, een npc met een quest die niet reageert en
    soortgelijk.
    Als je nog meer informatie wilt kan je op de GM knop drukken.

    Sites

    Op de volgende sites vind je meer informatie over World of Warcraft

    http://www.worldofwarcraft.com/_O_ De main site met tonnen
    informatie, de 1e plek waar je wat kunt vinden is waarschijnlijk hier.

    http://wowvault.ign.com/ de informatie plek van ign over wow, op sommige plekken een beetje veroudert maar er wordt nog wel goed nieuws en informatie gepost ik kom er voornamelijk voor de de talent calculator mogelijkheid, directe link
    http://wowvault.ign.com/View.php?view=Talents.View

    http://www.thottbot.com/ hier kun je zien wat je kunt maken met
    allerlei verschillende proff tot lvl 300 recipies toe, ook kun je zoeken en
    bekijken wat voor wapens en armors er allemaal zijn.

    http://wow.allakhazam.com/ Een handige site met informatie over quests, items en trainers end dergelijke

    http://www.goblinworkshop.com/ een soort 2e thottbot; je kunt wat leuke statistieken zien en je hebt nog wat handige dingen zoals areamaps.

    http://ui.worldofwar.net/ Hier kun je verschillende UI (User Interface) macro's downloaden, een macro die bijhoudt welke vis je waar vangt, en allerlei kleine tooltje en bars met extra functies, je health balk verplaatsen op een andere manier gegeven weergeven.

    http://www.cosmosui.com/ is een veel gebruikt programma op extra balken en informatie te krijgen.

    http://wow.warcraftstrategy.com/ctmod/ nog een veel gebruikt UI programma.

    http://en.wow-europe.com/support/ wow officiele site voor support
    op verschillende technische zaken

    http://www.worldofwarcraft.com/info...sionid=C047A924692B13D9F9D8DF53EBF78CC4.app03 de systeem benodigdheden.

    hacks@Blizzard.com hier kun je een email naar sturen naar alles wat
    met hacken en 3th party (niet van blizzard) programs te maken heeft.
    Als je een site hebt gevonden met hacks erop report de site dan onmiddelijk.
    Blizzard treed erg strak op tegen iedereen die iets tegen de regels doet, je
    wordt gebanned en je komt niet meer terug.
    Voor (teveel) schelden kun je wel even tijdelijk gebanned worden.
    Er zijn wel programma's, macro's (hier vallen hack programma's ook onder)
    die wel zijn toegestaan, een macro om je wapen te laten switchen na een
    aanval, er zijn ook programmaatjes die je extra balken in beeld geven of
    bepaalde dingen berekenen, die zijn wel toegestaan.

    IN DEZE TOPIC WORDT GEPRAAT OVER HACKS EN BOTPROGRAMMA'S NIET
    TOEGESTAAN


    Meerdere sites kunnen nog worden toegevoegt.


    LAST NOTE
    Deze topic is door mij gemaakt en getypt en zal waarschijnlijk :p nog wat
    foutjes hier en daar bevatten en die zullen in tijd allemaal verwijdert
    worden.
    Deze topic is nog steeds under construction en er zullen dingen bij getyped
    worden, ik hoop dat jullie deze topic waarderen en mogelijk het spel gaan
    kopen omdat jullie het spel zo leuk vinden.
    Als laatste note hoop ik dat we allemaal goed met elkaar overweg kunnen
    zonder te schelden of het spel systeem te beledigen. _0/


    Termen in world of warcraft (en MMORPG's in het algemeen)
    De termen komen van;
    http://wow.gamegate2k.com/viewwow/wowterms

    (klik op de spoiler om een lijst te voorschijn te halen van een flink aantal termen)
    AC - Armor Class or Defense.
    Add - An extra monster has joined an existing battle.
    Alt - A character on your account other than your main character.
    AoE - Area of Effect Damage. This is a spell that hurts a group of monsters
    in an area like Blizzard in Warcraft III.
    AE - Area Effect
    AFK - Away from Keyboard. This means the player is away from his computer.
    Aggro - This means the monsters are mad at you and you've "activated" them
    to attack you. They are now in the motion of trying to reach and attack you.
    "The Murloc aggroed on me!" or "The Murlocs will aggro if you get too
    close!"
    Aggro Radius - The radius around the monsters where they will "wake up" and
    attack you.
    AGI - Agility
    Avatar - Your character
    Buff - A beneficial spell cast on a monster or player. An example of a
    "buff" is the Priest's Inner Fire or Shaman's Bloodlust.
    Carebear - Player that prefers to help other players attack monsters rather
    than attack other players in player vs. player combat.
    Caster - A character that stays on the back row to heal or cast spells on
    the enemy, such as a Mage.
    Cheese - To exploit an imbalance in the game.
    Combat Pets - A NPC controlled by a player, aiding that player and his
    teammates in fights.
    CR - Corpse Retrevial
    Creep - Monster
    Creep Jacking - A term from Warcraft 3 where players attack other players
    while they are already engaged in combat with neutral monsters.
    Critters - Monsters that don't attack back, like a bunny or deer.
    DD - Direct Damage. This is a spell that does all of its damage in one hit
    rather than spreading its damage over time.
    DMG - Damage
    DOT - Damage over time
    DPS - Damage per second
    De-Buff - A negative spell cast on a unit that makes it less powerful. An
    example of a "de-buff" is Slow.
    FH - Full Health
    FM - Full Mana
    Gank - Player vs. Player: To attack another player while they're trying to
    fight a monster.
    GM - Game Master. Someone employed by Blizzard Entertainment to assist and
    help players.
    Griefer - A person who purposely tries to annoy or anger other players.
    Grinding - Staying in the same area fighting the same types of monsters for
    a very long time.
    GS - Goldshire
    HP - Hit points or Health
    IF - Ironforge
    Incoming (INC) - This means an attack is coming.
    Instancing - This is a dungeon where you will load into your OWN copy of the
    dungeon with your group. Only you and your group will be in your copy of the
    dungeon. Another group that enters the same area will enter their own copy
    of the dungeon.
    INT - Intelligence
    Kiting - A style of combat in which a player continually stays out of combat
    range of an enemy usually by running from it, while simultaneously causing
    damage to it.
    KOS - Killed on Sight. If an Orc approaches a Human Guard, the Guard would
    try to kill on sight (aggro).
    KS - Kill Steal. Try to steal another person's kill.
    LFG - Looking for a group.
    LFM - Looking for more.
    Log - When you log off; disconnect from the game.
    LOL - Lots of Laugh or Laughing Out Loud. This abbreviation indicates
    something is really funny. Unfortunately although very common, that term
    became uncool a long long long time ago. Other alternatives that you can use
    instead are "hehehehe" or "hahahaha" which aren't the best but are more hip.
    ROFL should also be avoided to appear cool.
    LOM - Low on Mana.
    LOS - Line of Sight
    LOOT - To take the treasure from a monster that has been killed or from a
    chest.
    LVL - Level
    Mez - Short for Mesmerize. Refers to spells, such as Sleep, that temporarily
    incapacitate a target.
    MMO - Massively Multiplayer Online.
    MMOG - Massively Multiplayer Online Game
    MMORPG - Massive Multiplayer Online Role Playing Game
    MOB - Abbreviation of the word "Mobile". Mobs are all computer controlled
    characters in the game. You should likely use some other term such as
    monster, creep, or bad guy.
    Nerf - To downgrade, to be made softer, or make less effective. "X has been
    nerfed."
    Newbie - A term that sometimes means new player but also is used to mean a
    player is not very good.
    Newb - Short for Newbie. See above.
    Ninja - To try to loot an item without other players knowing or paying
    attention. Basically, to take an item without permission.
    N00b - An incredibly uncool way to say newb. Don't use it.
    NPC - This is a non player-controlled character. The characters are
    controlled by the server or realm. A "computer" character.
    OOM - Out of Mana. People say this to let their party know they are out of
    mana and can't cast any spells, especially healing.
    PC - Player controlled character
    Pet - A NPC controlled by a player such as a Wolf, Infernal, and so on.
    PK - Player Kill or Player Killer.
    POP - Contraction of "Repopulation", often used as a shortened term for the
    re-spawn of monsters.
    Proc - Activate. Example: A weapon with a special effect will "proc" every
    so often.
    PST - Please Send Tell. Indicates that the person speaking wants to receive
    communication via a /t(ell) or /w(hisper) command.
    Puller - Person who pulls monsters for the party.
    Pulling - One of the players in a party heads out and leads one or more of
    the monsters back to the party so that the party can attack the monsters.
    The idea is to prevent too many monsters from attacking at once.
    PvE - Player vs. Environment. Combat between players and computer controlled
    opponents.
    PvP - Player vs. Player. This means for one player to attack another player.
    Raid - A raid is a large-scale attack on an area by a group of players.
    Res - Short for resurrect
    Re-Spawn - A monster that has been killed has spawned (been created) again.
    Rest (state) - An indicator of how tired a character is, which affects how
    much experience is gained from killing monsters.
    Roll - This means that you should roll a random number to determine who has
    the right to get an item.
    Root - To trap a target in place/stuck using a "root" type spell such as
    Entangling Roots, or Sleep.
    RR - Redridge Mountains
    Small Pets - An animal following the player around. While this does not
    directly influence the player or monsters, it is cool to have around,
    especially the rare ones.
    Spawns - The location or process of monsters appearing when they are created
    in the world.
    SPI - Spirit
    SS - Southshore
    STA - Stamina
    Stack - A number of identical items placed in a single inventory slot, to
    conserve space. Only certain items can be stacked.
    STR - Strength
    SW - Stormwind
    Tank - A melee character that can take a lot of damage like a Warrior.
    Tap - To do damage to a monster, making it "your" kill. Once you have
    damaged the monster, you are the only one able to get experience and loot
    from it. A monster with a greyed-out name bar has been tapped by another
    player and will not earn you experience or loot.
    Taunt - Related to Aggro. An ability that allows a player to pull the
    attention of a monster off of another player and onto him- or herself.
    Threat - Related to Aggro. This is what a character "gives off" to generate
    or draw monster aggro.
    Train - To lead monsters into another player. This is not a desired
    behavior.
    Twink - A low level character who has been made more powerful by higher
    level characters, usually by getting stronger armor and weapons than the
    character would normally have at such a low level.
    Über - German slang for 'super', originally meaning 'over'; exceptionally
    powerful
    UC - Undercity
    WF - Westfall
    Vendor Trash - An item that only a vendor/merchant would buy
    WoW - World of Warcraft
    WTB - Wanting to buy
    WTS - Wanting to sell
    XP or Exp - Experience Points
    Zerg - From StarCraft, to attack something with a lot of players/units
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    De 1e keer hakkar down met me ouwe guild. :cool: ftw

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    /cheer Nieuw draadje. :cool:

    Gaat toch hard he. :+

    Vnvd weer twins wipen, 58% nog steeds on record, mag van mij wel wat sneller gaan. -.-
     
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen de laatste is van me nieuwe guild, gisteren /gquit. Moest woensdag resto speccen, had ik geen zin in dus ben ik ze maar voor, jammer voor me oldguildies maar als blizzard me dwingt resto te speccen voor raids dan speel ik liever niet.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat weet je toch als je een shaman rollt >_>
    ALs je dmg wil doen ga je maar mage spelen, die kunnen niks anders.
     
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Bullsjit, ik kan prima damage dealen en beat genoeg mages in damage, dat ik kan healen zegt niet dat ik moet healen, ik moet zelf me keuze kunnen bepalen niet doordat resto manatide heeft en elemental/enhancement niks heeft (waar hopelijk 1.12 verandering in brengt)

    Dat zoveel shamans negatief zijn over de patch komt omdat geen van de echte problemen worden aangepakt.
    Zelfde als tegen een warrior zeggen dat die alleen maar mag tanken en niet damage dealen.
     
  7. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ik zit echt sterk te twijfellen om deze game te kopen dat je moet betale per maand (of per wat dan ook) houd mij gewoon tegen maar iedereen is zo positief dat k t echt niet meer weet
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan naar 5 mensen een 10 dagen trial sturen, wie er 1 wil post hier zodat ik dan denk ik over enkele dagen gewoon verstuur.
    Als je daarna lid wordt krijg ik 30 gratis dagen dus :)
     
  9. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Download gewoon de 10 day trial. Dan weet je het zo :)
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  11. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Jotun is 1 van de beste horde guilds op Haomarush. Ze zijn bij twin emperors, dan lijkt het me logisch dat ze zoveel mogelijk pve sletjes(:cool:) willen hebben.
     
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Agree, heb een hekel aan dat soort guilds. Zelfde met pallies, worden vaak ook gedwongen te healen. Gelukkig zit ik in een raid group die mensen lekker de build laten hebben die ze willen, en daar ook rekening mee houden. We hebben dus ook een imba dps pally die nog menigeen eruit dpsed. :)
     
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    @TCO je moet btw de beginpost nog aanpassen er staat nog dat ermaar 2 battlegrounds staan :p
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Probleem van een pala of Shaman die DPSed... is dat hij zijn aggro niet kan kwijtraken (pala kan bubblen tho). Een mage kan 10sec iceblock doen, waarin de MT weer genoeg tijd krijgt om aggro te nemen. Hunter FD'd, rogues Feinten en kunnen zelfsa vanishen als het nodig is. Mages krijgen ook nog eens aggroreductie met de gear die ze krijgen. Een shaman krijgt +healing, en grotere range op totems ofzo. Perfect om te healen :D
    Als je guild net begint aan MC of BWL, dan heb je gewoon mensen nodig in de meest nuttige vorm, en dat is voor een shaman of pala gewoon cleansen/healen.

    Als een pala mensen outdamaged is er echt iets mis :+
    Rang 14 pala in de guild die net iets meer dan de helft van mijn damage doet.
    Nog handiger is zijn 3k mana waardoor hij nutteloos is in raids. Woopidooo.
    Geef mij maar een resto shaman of semi holy pala mee hoor.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  15. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Warlocks kunnen ook geen aggro kwijt raken, dus die statement klopt niet helemaal.

    Ele shammies zijn leuk in raids, maar als zij OOM zijn hebben ''echte'' DPS classes nog een halve mana bar.
     
  16. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Lol Pim, die reduction is zo miniscuul dat als het niks uitmaakt. :D En Ice block moet je frost zijn wat niet iedere mage lekker ligt. (Ik dus)
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Warlocks zijn ook altijd de eerste bij ons die aggro krijgen in raids. En dan zeuren ze ook nog dat ze een shadowpriest mee willen hebben voor extra dmg...
    Daarna zijn het mages die iets te dmggeil zijn, en dan warriors die zich niet in kunnen houden (ik oa :+). Een warrior kan gelukkig de klappen nog enigszins opvangen. Elke andere class is meteen dood :mad:

    @ Mathé: De dmg reduction is er wel, wat ook meteen aangeeft dat een mage puur gemaakt is voor damage, terwijl de nieuwe shamansets shitloads +healing geven :+
     
  18. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Hij had het over mensen in een nuttige vorm, een Warlock kan niet healen dus nuttiger dan dmg kan je ze niet krijgen. :p
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Bah, geen Curse of Elements, Curse of Recklessness voor jou. :+
     
  20. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem is dat shamans in elemental prima damage kunnen dealen en lighting bolt 17% cheaper wordt in mana, buiten -10% mana costs van talents nog. Soort frostbolt dus om constant te damagen met minimaal 15-20% crit met talents en gear en makkelijk 25% te krijgen met goede gear en int.

    Manatide ook al scaled die niet (zou % based moeten zijn) benefit de raid wel maar gimped de shaman gelijk voor pvp, farmen en alles buiten een raid om, elemental/enhancement zou ook iets moeten geven dat de raid nodig heeft/fijn vind om te hebben, zoals shadowpriests, druids etc.

    Totems droppen stopt je manaregen en shamans hebben al geen manaregen behalve manatide. Totems moven niet en hebben gelimiteerde range.

    Genoeg problemen die allemaal niet aangepakt deze patch, nu uiteindelijk wel goede changes gelist maar die worden doorgezet naar 1.12 en dan is het nog maar te zien of ze er daar wel in komen.

    Als ze dit zouden doorbrengen zou je een geweldige shamans class hebben goed in pvp/pve/raids zonder dat die overpowered zou zijn, gewoon een class zoals die bedoeld was een hybrid, niet beter dan een warrior/mage/priest maar een class die ze taak tot behoren kan uitvoeren.
    We have been reading and gathering quite a lot of feedback from you in the Shaman class concerns thread(http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-shaman-en&t=94165&p=1&tmp=1#post94165), and here is a summary of what we have been forwarding to the developers so far:

    Note: The player feedback that has been forwarded to the developers has been gathered from all three European Shaman class forums


    Positive feedback

    The general talent tree changes are fairly well received. The trees are less cluttered now and some of the previously talents that have either been removed or integrated into other talents are also popular, since this frees up some talent points for other things. In general there are more attractive opportunities for talent build variation.

    The new elemental tree is well received

    The reduced totem mana cost and their improved duration times as well as +Heal and +Spelldamage effects is also well received, although many Shaman players feel that it is far from good enough.

    The Healing Way talent is appreciated and many shamans feel that it gives something unique to the Shaman class

    Implementation of the talents “Nature’s Guidance” and “Weapon Mastery” is considered positive

    Threat reduction in the restoration tree is well received

    Totemic focus talent now seems worthy to put talent points in for many Shaman players.

    Tier 3 armor set graphics are well appreciated.

    Negative feedback

    The general concensus among Shaman players is that the revamp focuses on the wrong issues with the Shaman class. Its PvP issues got addresses well enough in this revamp, but the PvE issues are virtually unchanged since before the revamp. The Shaman is still pretty much forced to be a restoration healing specced shaman in raids.

    Many Shaman players feel that the enhancement tree was the talent tree that needed the most attention, yet was the tree that was mostly left alone.

    Most of the raiding shaman players feel that they are forced to spend 31 talent points in the restoration tree in order to get the relatively weak mana tide. This highly prevents variation in gameplay in end-game raiding.

    Most Shaman players see low or no possibilities to aid their raid when focusing on the enhancement or elemental tree, this means no real raid appealing skills in the elemental/enhancement trees. The reason for this opinion from the players is that they consider the shaman as a class who should provide offensive enhancement to their fellow players.

    Totems are considered useless when fighting mobile targets, so the players would like to see more flexibility when it comes to handling totems.

    Totems only benefits members in your group and not the raidgroup.

    Totems got buffed yes, but there are still many totems that are too situational and thus rarely used. In addition the health and mana regenerating totems are still too weak due to their very slow regeneration rates.

    Several totems are fairly used and have not received any update: Sentry Totem, Windwall Totem, Stoneskin Totem, Stoneclaw Totem and Healing Stream Totem.

    Still no real aggro management skills.

    Need better mana regeneration options in combat

    Many Shaman players feel like Windfury was nerfed without giving anything in return.

    Many Shaman players are disappointed by the fact that they have to spend talent points in order to use two handed weapons.

    Itemization seems to primarily favor the healing specced Shaman.

    Chain Heal cannot be improved.

    Lightning Shield still cannot cause critical hits.

    The “Anticipation” and “Toughness” talents are by many shamans seen as talents which would be useful for warriors (tanks) instead of shamans. (Suggestions below on how to improve these abilities).

    Enhancement skills are still hard to control and rely extremely on procs.

    Suggestions

    Make manatide trainable and replace it with another talent (suggestion for another talent below)

    Grace of the Earthmother
    1/1
    Requires 30 points in restoration talents

    300 mana
    Instant cast 3 minute cooldown
    Imbues the target with the Grace of the Earthmother. The next 3 sources of damage dealt to the target have its damage reduced by 50%. Lasts 30 seconds.


    Make new totems available at level 60 that can benefit an entire raidgroup instead of just a 5 man group, but in return limit the Shaman so he can only cast one raid totem.

    Make some totems removable/movable in order to allow for better agro control and maybe even add more options when fighting mobile enemies. In addition there could be a talent that allows the totems to stay after the death of the Shaman.

    Increase range of effect of totems

    Improve the user interface to make totem management easier.

    Create a fire totem which reduces any damage done to the group by X%

    Create a fire totem which increases aggro done by group by X%

    Create a fire totem which increases spelldamage by X

    Create a fire totem which increases defense skill/armor by X

    Make a Talent which allows 100% mana regeneration during placing totems

    Redo the enhancement tree. Give the Shaman the bloodlust ability(stick to the lore) or make a new 31 point talent in this tree that gives the Shaman improved melee abilities and maybe even melee buffs for group members, thus making the enhancement tree an alternative option for raiding talent build options.

    Allow the Shaman to train 2 handed weapons at the weapons trainer like other classes.

    Parry as 11 points talent

    Effect of Strength of Earth and Grace of Air totems should be related to shaman’s strength and agility. A similar popular idea is to make these totems relate to others player’s stats as well. An Example is to provide percentage bonuses instead of fixed stats. Ex: 15 % agility bonus or 15 % strength bonus in order to follow damage and itemization scaling.

    The totems of the different races all look the same. Player would like diversity here, so please make different looks for totems depending on what race you play.

    Increasing Ancestral Knowledge to 10%

    Toughness as 3/3 talent granting armor bonus by 5/10/15%

    Change anticipation to increase hitpoints by 2/4/6/8/10%: Many players would like adding increased hit points on the resistance talent.

    +Hit/Spellhit talent should be placed in enhancement tree

    Create talent to increase proc chance of Windfury by 2/5% or giving rockbiter weapon a 2/5% chance to stun target

    Create talent which allows mana regeneration while casting
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina