1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

World Trade Center - The Movie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 19 jul 2006.

  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    [​IMG]
    Bizar. Ben beetje tv aan het kijken, de reclames starten en ineens een preview van World Trade Center The Movie. Mijn bek viel open. 5 jaar na dato hebben ze serieus een film gemaakt over 9/11 en de twin towers. En niet de minste mensen doen mee in deze film: Oliver Stone regisseerde deze film en Nicolas Cage heeft de hoofdrol. Kijk voor meer info hier: http://www.wtcmovie.com/
    De film opent op 9 augustus, waarom niet op 9/11? En is het niet bizar dat ze zo kort na dato een film maken over het WTC? Naar mijn mening is dit gewoon een ramp uitbuiten. Wat vinden jullie ervan?
     
  2. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Alles wordt wel uitgebuit. Als ze er maar geld mee kunnen verdienen.
    Maar over die datum dat de film uit komt hebben ze denk ik expres 1 maand eerder gedaan. Maar ik ga er denk ik wel heen.
     
  3. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    United 93 anyone?
    Er zullen nog wel meer films overgemaakt worden. Heeft met uitbuiting weinig te maken denkik... Meer met het uiten van meningen en emoties.
    Zat bands die cd's hebben uitgebracht naar aanleiding van wat er gebeurde, een film duurt nou eenmaal langer om te maken.
     
  4. M Leonhart

    M Leonhart PS4: Fingodox

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is hier zo verkeerd aan? Ik bedoel, in 1950 (tot en met nu) zijn er toch ook films over de 2de wereldoorlog gemaakt. Hoor ik ook niemand over klagen. Of black hawk down. De vroege verfilmingen van de Titanic.

    Is niets bizars aan, gewoon heel menselijk. Evengoed kunnen dit soort films je misschien toch een hoop leren.
     
  5. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Black hawk down was helemaal een lachertje.

    Neem een trosje halfdronken Somaliers, nog duizelig van het lijmsnuiven, met 3e hands Kalashnikovs en laat er een ultramodern Amerikaans leger op los met de modernste communicatiemiddelen, meer munitie dan brein, een hele kudde tactical computing power en een hele grote bek.

    Resultaat: Amerikaantjes druipen af met de staart tussen de benen, de Somaliers staan nu nog te kijken met een blik van "wat is hier in allahs naam gebeurt, hebben wij dat gedaan?", en de mooie film "Black hawk down".

    Amerikanen, je kan er eigenlijk maar 1 ding mee doen.
    Om lachen.
    En als je stil bent dan kun je ze dat nog steeds horen doen in Mogadishu.
     
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze film, ik heb de trailer gezien, lijkt me echt stom. Dit wordt zon verhaal van verheerlijking van Amerika en hoe dapper ze politie en brandweer wel was. Zo vond ik flight 93, let op NIET UNITED 93, wel een goede verfilming, op een paar punten na. Want die was gewoon spannend.
     
  7. Paolo®

    Paolo® Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet zo vreemd hoor!
    Toen de ramp was gebeurd had ik al zo'n idee dat er wel eens een film over gemaatk zal worden! Je hebt al zo veel rampen films dus ja...!
     
  8. smokehaze

    smokehaze Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    uitbuiting ????? en al die war games dan of speel je die niet
     

  9. De politie en brandweer hebben zich ook heel dapper gedragen en heel veel moeite gedaan om mensen te redden. Daar mag je wel wat respect voor hebben!
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Je precies, ik vergelijk de brandweer en de politie van new york echt niet meteen met de verheerlijking van amerika eigenlijk, en dan nog, de politie en brandweer verdienen echt wel wat respect, want wat je in de trailer al zag, de brandweermensen en politiemensen deden het echtt in hun broek omdat gebouw in de te gaan om mensen te evacueren. Doe het maar eens na....
     
  11. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis dapper.. maar tis ook hun werk dus.. ik doe toch ook dingen voor me werk die ik liever niet doe..
    Ik denk dat de amerikaanse brandweer mensjes echt niet beter zullen zijn dan die in elk ander land..O-)
    en er zijn wel meer mensen dapper.. er word niet over alles een film gemaakt dus waarom wel hierover =P
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  12. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat dit toch wel voor het verdere verloop van de wereld geschiedenis heeft gezorgd en een ommekeer was van de amerikaanse wererdmacht op politiek vlak misschien?
     
  13. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoef deze film niet zo nodig te zien, vond die uitzending op discovery van die twee broers wel indrukwekkend. Broer filmt andere broer die brandweerman is en besluit op 9/11 die film te schieten terwijl ze nog van niets weten.
    Aangekomen bij de twintowers raken ze elkaar kwijt en zie je brandweermannen naar boven lopen in de wetenschap dat ze niet meer terug zullen keren. Ook het te pletter vallen op de binnenplaats van naar beneden springende mensen laat wel een diepe indruk achter dat het niet echt een pretje was op die dag. Dat was echt, een film waar er weer een paar levend onder het puin vandaan komen kan mij gestolen worden eerlijk gezegd.
     
  14. Mastodon NL

    Mastodon NL Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Zulke offtopic opmerkingen aub achterwege laten volgende keer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2006
  15. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    & Bush die rustig in dat klasje bleef zitten...:{

    En dat ze daar een film van maken is vind ik best wel zielig & ziek...
    Een ramp met wat, 5000 doden? Of was dat alleen in 1 toren?
    Oke, van de 2e WO zijn ook teveel films uit gekomen & daar zijn miljoenen doden bij gevallen. Sommige films zijn dan ook weer goed(BoB, ook al is dat een serie, Saving Private Ryan vond ik daarentegen best meevallen met kwaliteit. Het enigste was DE scene van Omaha Beach toen ik 'm voor de 1e keer zag).

    Ik weet niet, maar volgens mij ging het in het WTC meer om "huh? Vliegtuig!? WTF!!!" - #boem#, mensen die andere hielpen te dragen e.d., via trap naar beneden gaan(waarvan een deel geblokkeerd was), sommige naar boven(helikopters die er niet konden landen). Het redden en buiten komen of proberen een held te zijn & meer mensen helpen... En om er dan een film van te maken die waarschijnlijk weer afloopt dat ie/ze het NET redden, ziekelijk & zielig.
    En dan proberen ze misschien nog een liefdesscene er in te plakken:{... Wauw... Please, Rest In Pieces...

    Respect voor die mensen op 9/11(in het echt), voor mijn part maak je er een documentaire over, een boek, whatever. Maar maak dan niet een film die even voorspelbaar is als de Teletubbies...


    Mijn mening er maar even over... Bite me if you don't like it.
     
  16. basovich

    basovich Guest

    lijkt me heftige film, vind het een beetje kort na de ramp..maar is het dan al 5 jaar geleden dat het was gebeurt:eek:..ik herriner me het als de dag van gister.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Laat dit alsjeblieft geen Amerikaanse propaganda film zijn. Van: Wij Amerikanen zijn zo dapper en zo geweldig en moslims zijn allemaal beesten blablabla.....Ik vind dit een beetje te vroeg komen. United 93 was een goede film, maar laat dit maar over 25 jaar komen ofzo voor de volgende generaties.
     
  18. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    :b: Daar drink ik op!(oke, 5 min geleden nog een liter pak ijsthee opgemaakt)
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Kreeg kippevel van de trailer toen ik die zag. Denk dat ik er wel heen ga zodra ie in Belgie draait.
     
  20. ganontoad

    ganontoad Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Het trieste is dat het gewoon een feit is dat de makers met deze film schaamteloos misbruik maken van al die media aandacht die er over 11 september is geweest.
    Ik ga deze film dus duidelijk niet kijken! Als je de trailer al ziet dan is het al een film over 'moed en overleven'. Er zal echt niet 1 klein stukje in de film te zien zijn dat iemand gewoon wegrent om zijn leven te redden, maar zal dan diegene die 'zijn veters niet heeft gestrikt' \o/ snel te hulp schieten.

    Want zo zijn Amerikanen. Het beste volk van de wereld. Het slimste volk van de wereld. Amerikanen zijn barmhartig en moedig. Ze deinzen voor niks terug en kunnen alles aan. Als iedereen nou maar zoals de Amerikanen was, dan was de wereld een wereld zonder oorlog en honger.

    Ok, ik overdrijf weer een klein beetje... laat me een beetje mee slepen..
    Moest wel een traantje weg pinken hoor bij het zien van die trailer :emo: ..

    Zou er ook een film komen over mensen die worden gemarteld in Irak en de talloze dode mensen die de Amerikanen op hun geweten hebben? =(
    Ik denk het niet...

    I rest my case :x
     

Deel Deze Pagina