1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

X-Bazaar nieuwe subfora.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TSquares, 16 dec 2008.

  1. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgorde fora

    Leuk, dat de Bazar is opverdeeld in meerdere subfora. Ik vind alleen de volgorde van de forums niet echt logisch. Dat valt nu pas echt op omdat ik nu zelfs moet het scrollen om het populairste forum te bereiken, namelijk het Xbox 360 games forum.

    Is het niet logischer om de Games categorie na het algemene gedeelte te laten komen, daarna de hardware, daarna de Bazar en daarna offtopic?
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij gaat wel iets omhoog want de oude bazaar gaat toch weg. Het is wel even wennen denk ik. :)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het populairste forum is veruit de Xbazar hoor. De Xbazar had bijna 60 000 post terwijl het Games en Hardware gedeelte te samen met moeite over de 25 000 geraken.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe we het ook indelen, er blijft altijd wel een groep mensen die een stukje verder moeten scrollen om zijn/haar favoriete forum te kunnen bereiken. :+

    Zodra de lopende deals in de originele X-Bazar zijn afgerond, verdwijnt dat forum. Dat scheelt ook weer een klein beetje. :)
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Waarom geen subforum IN een forum? Dus, er zou dan te komen staan; Xbox Bazaar, men klikt daarop en opent een nieuwe pagina met hierin de overzichtelijke nieuwe gedeelten.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Beetje onoverzichtelijk. Nu moet je meerdere sub-paginas bekijken als je iets zoekt. Verder moet je ook 2 threads aanmaken. 1 voor wat je zoekt en 1 voor wat je aan wil bieden....combineren wordt nog onoverzichtelijker en komt de vraag in welke sub-pagina je hem moet zetten.

    Als je het zo wil houden zou ik terug gaan naar 2 subs ipv 4 echter is mijn advies: houden zoals het is ;)
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, dat dacht ik ook gelijk.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dude alsof het wat uitmaakt, dan zet je je scrollwieltje wat gevoeliger en dan hoef je niets meer te scrollen als nu :+
    Hmm ik zie nu dat ik met mijn resolutie al meteen tot de non-xbox stuff kom; misschien moet je gewoon een 24" monitor kopen? :+
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  9. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt het niet overzichtelijker en ik denk nu al te weten welke leden beginnen te klagen dat er weer een extra pagina tussen zit.

    De mens is lui , liever iets minder overzicht dan 1 extra klik moeten geven

    Je mist de essentie van dit hele gebeuren.

    Het is niet zo dat als je iets post in te ruil je in die thread niet mag aangeven wat je er voor hebben wilt , dat mag wel namelijk.
    Wat niet mag is in te ruil iets aanbieden en in je titel aangeven wat je ervoor hebben wilt.

    Nu de opsplitsing een feit is ben je dus in het voordeel als verkoper , je mag 2 threads hebben die eigenlijk precies het zelfde zijn maar dan met heel verschillende titels

    Het enige wat echt veranderd en dus ook een regel is , is dat je in een te koop thread als koper dus geen games mag aanbieden aan de topicstarter.
    In te ruil mag geen geld geboden worden en in gez bied je aleen aan wat die gene zoekt , niets anders want anders vroeg hij/zij er wel om.

    Voordeel voor de kopers zijn als ze alleen geld hebben weten ze in welk gedeelte ze moeten zijn , als ze alleen games hebben....enz enz enz
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik vind de nieuwe indeling irritant .. kan het niet echte subforums zijn? of deze helemaal naar beneden laten plaatsen?
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    zijn dit nep subforums dan?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja dit is geen subforum .. maar een volledig forum gedeelte .. je kan beter zoiets hebben als bij xbox 360 games (waar het nieuwtjes forum een subforum is) Daarnaast zou ik het oude xbazar forum locken
     
  13. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies.

    Xbox 360 games alleen al heeft 621.000 posts, dus waar heb je het over?

    Bazaar heeft er inderdaad iets meer, maar dat neemt niet weg dat het raar is dat ik moet scrollen om bij het 2e populairste forum te komen ;)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Bazar is een spam forum .. heeft in mijn ogen niets met populair te maken.. Het is wel een belangrijk forum gedeelte .. maar hoeft niet zo prominent aanwezig te zijn... Men vind deze toch :)
     
  15. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Subforums ben ik geen voorstander van , dat verdiend de Xbazar ook niet , heeft wel bijna 4 x zoveel thread en ook nog eens bijna 50000 berichten meer , daarnaast is dit niet gedaan omdat er geen reet te doen was |:-

    Dit is ook niet bedoeld als sub forum maar als volledig forum met zijn subcategorieen , Xbox 360 Games is toch in feite het zelfde , gaat over games en aanverwante onderwerpen , Xbazar gaat over verkopen en aanverwante onderwerpen.

    Vergelijken met het nieuwtjes forum is onzin , das 1 pagina met threads , zoals de oude xbazar was...das dus opgeplitst en daardoor komt er een forum gedeelte bij...

    Als jij er nog threads kan aanmaken dan komt omdat je MVP bent , de rest van de leden kan niets meer aanmaken , alleen wij mods en admins nog.

    Spam forum of niet , het is hoogst gewaardeerd omdat de gemiddelde gamer hier een leuke deal kan maken in een relatief betrouwbare community , alleen daarom zou het al een prominente plek verdienen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Daar staat hij beter :) .. ik zou dan wel een soort link topic van het oude xbazar forum maken, zodat nieuwe members de nieuwe plek snel kunnen vinden :)
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De X-Bazar is nu verplaatst zodat ie boven de non Xbox hokken komt te staan.

    De originele X-Bazar kunnen we niet zomaar sluiten aangezien er nog steeds deals lopen. Wel hebben we ingesteld dat er geen nieuwe threads meer kunnen worden geopend. Uiteindelijk wordt de 'oude' Bazar vanzelf inactief, en dan doeken we 'm op. :)
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Netjes :) ... post in het oude xbazar nog een medeling met een verwijzing naar de nieuwe fora's ....

    Goed Bezig!
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben er tevreden mee. Persoonlijk heb ik nu meer overzicht.
     
  20. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja is beter , staat netter....
     

Deel Deze Pagina