X-Bazar foute deal

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door ErroX, 30 aug 2003.

1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Iemand op X-Bazar, (of nee Marktplaats(??)) heeft een foute deal gehad. hij plaatst hierom een thread in X-bazar wat opzich fout is want je zou het met een mod moeten regelen.
    hoe dan ook hij plaatst em:

Link 1

Daarna word deze gesloten door MR.blond. wat duidelijk niet geaccepteerd word door de leden en nu sluit iemandanders een nieuwe thread aan namenlijk deze:

Link 2

Hier moet echt iets aan gebeuren want anders begint iedereen straks threads te beginnen over niks wat ook per e-mail/PM kan ....

2. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft jouw bijdrage dan nu wel een nuttige functie? Zo krijgen we weer een thread over een thread over een thread over.....

je snapt wat ik bedoel..

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hoe triest hoe triest. Het is dat ik net wakker ben :{

Ik heb beide topics niet doorgelezen maar het is simpelweg niet de bedoeling direct al mensen te veroordelen. 'Deals' zijn immers gevoelig voor fouten van 'buiten af' (bv de TPG).

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb beide topics overigens verplaatst naar een niet-publiekelijk forum. De volgende die dergelijke topics opent heeft echt een heel groot probleem.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Jup. Ik had al het een en ander gecensureerd (adresgegevens enzo), verplaatsen of verwijderen is misschien nog wel beter ja.

Ik heb er ook al voor gewaarschuwd in de betreffende topics: de volgende die hier een topic opent met de bedoeling om een razzia te organiseren is echt ontzettend aan de beurt.

In- en intriest, zulke praktijken :{

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, Als ik zie dat er 2 moderators door het X-bazar Forum surfen zonder maar iets te doen, tja nu is de boodschap ten minsten bij de Forum crew gekomen.. Misschien kunnen zij iets doen met de gedupeerde zonder de xbw knokploeg.

En dat hij zelf een topic opent stoort me zelf niet echt.
    het feit dat mensen zich aanbieden voor een knokpartij dat is dus idd erg zielig, en dan ook nog eens het feit dat MR.Blond de 1ste thread sluit, en dat dan een een of andere idioot (niet de gedupeerde dus) zelf maar ''zieltjes'' begint te winnen:{ :{ .

Laatst bewerkt: 30 aug 2003
  7. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

Leuk Bevonden:
    0
    Een "knokploeg" is gewoon dom en gaat toch niet lukken .
    Maar is er echt niks te doen tegen mensen die andere leden afzetten ?
    Ik weet wel dat het ook aan de post (ptt) kan liggen , maar zoals met Fuzzle , die geeft het gewoon toe (door gewoon weg niet te reageren op pm's) .
    Maarja , het kan natuurlijk ook uitlopen op een welles , niettes "spelletje" tussen de leden .

Laatst bewerkt: 31 aug 2003
  8. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb die eerste thread gesloten:
    1. omdat er wat stoere praat werd verteld...In de stijl van 'we geven die jongen is flink wat klappen'...XBW is geen plaats om wat militia te ronselen.
    2. er werd duidelijk geen rekening gehouden dat er misschien onvrijwillig iets is musgegaan, waar de andere partij niets aan kon doen
    3. die gegevens horen niet publiekleijk vrijgegeven te worden

Ik ga vervolgens naar de lokale schuim- met modder party om de volgende dag ( vandaag ter verduidelijking) te zien dat er weer eentje idioot ziet te doen.
    Sorry hoor, maar ik vind niet dat de moderators hier schuld treffen, ik denk dat als een mod ( ik in dit geval) een thread sluit het niet de bedoeling is er vervolgens weer ( krakdezelfde) te openen...Dat vind ik laag.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt, ik geef jouw zeker niet de schuld, en ook niet de andere moderators/crew, ik meld het alleen ff omdat het gisteren al een tijdje duurde voordat ie dicht ging, en vandaag weer..

Nu is de booschap wel duidelijk...

10. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, maar hier moet ik 't ff opnemen voor de threadstarter (van die topics die zo bekritiseerd wordt) ook al gaan alle mods over me heen vallen :|

Maar het is gewoon supernaaiend, dat je zo opgelicht wordt. Vind je het heel gek dat iemand, die net 50 euro kwijt is geraakt (dat is echt verdomd veel geld....) er alles aan wil doen om dat terug te krijgen? En wat is nu DE manier voor wraak? Juist, iemand publeikelijk ten shcande zetten op zo'n forum. Want wat heeft het nu voor nut om naar een MOD te PM'en hierover :confused: alsof die er echt wat aan kunnen doen.
    En inderdaad, op een gegeven moment begonnen er mensen een knokploeg op te zetten maar volgens mij was dat echt voor de gein (voor mij iig), bijvoorbeeld op het laatst maakte er iemand een XBW-knokploeg logo, ik kon er zelf zeker wel om lachen :) Het WAS ook best grappig gedaan, lol.

Maar goed, nu zit iedere mod hier te zeggen dat het uber-triestheid is van de threadstarter, maar daar ben ik het niet mee eens...
    Het was overigens wel terecht dat Mr. Blond hem gewoon op slot deed, het topic was gewoon al 7 pagina's lang ofzo en het ging toch al nergens meer over. Dat ze dan opnieuw het thread openen is gewoon overtreding van de regels, maar die gast die het in de eerste instantie opende treft in mijn ogen geen blaam...

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    oke, misschien is het grappig, tot er straks echt ieman voor jouw duur staat, dan slik je wel ff...

12. LeoGeo

LeoGeo Commodore

Leuk Bevonden:
    1
    Het logo zelf was n grappig idee, en als er straks inderdaad iemand aan MIJN deur staat, dan is dat omdat ik niet heb betaald en dan betaal ik dan onmiddelijk, op dat moment waarschijnlijk nog trillend van angst. Het wérkt gewoon wel....

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    We hebben een mooi systeem op gezet dat dit soort dingen opvangt LeoGeo. Dat vereist echter vaak wat 'bemiddeling' en informatie-winning (kost ons dus ook veel tijd en moeite) en als mensen dan direct agressief dat systeem gaan omzeilen en direct mensen op een schandpaal gaat plaatsen ben je fout en triest bezig. Het is immers helemaal nog niet bewezen of onderzocht dat er daadwerkelijk wat mis bij de 2 personen.

Deel Deze Pagina