1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X-Bazar] Ik mis een optie in de poll

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door twi, 7 jul 2002.

  1. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Zoals de topictitel zegt, ik vind de poll over de toekomst van X-Bazar niet compleet.

    Het is misschien bekend dat ik al enkele succesvolle transacties via X-Bazar achter de rug heb en van plan ben X-Bazar te blijven gebruiken. Ik vind 't een prima en absoluut direct medium voor Xbox-verkoop/ruilhandel.

    Ik zie inderdaad dat er soms onzinreacties worden gepost en wat mij betreft mogen die gewoon stuk voor stuk een waarschuwing krijgen (afhankelijk van het type...een beetje humor is i.m.o. welkom). Maar er staan soms ook nuttige tips tussen. Wanneer ik bijvoorbeeld iemand zie die een 2de hands game aanbiedt die ik ergens NIEUW voor ongeveer dezelfde prijs heb gezien, lijkt het me best nuttig dat te posten in het betreffende topic. Ik heb een heel topic vol in X-Bazar gehad waar semi-offtopic reacties waren alwaar ik OXM4 zocht, maar ook daar heb ik geen hinder van ondervonden.

    Dat is juist de charme van de community denk ik. Je kunt met elkaar kletsen over de te verkopen waar, of de prijzen reeël zijn en tips krijgen over wat je wel en niet moet doen. Veel reacties die als off-topic worden bestempeld zijn dat in mijn ogen dan ook totaal niet. Wanneer je de reactiemanier uitsluit dan kunnen de verkopers net zo goed naar marktplaats of ricardo of ebay gaan. Daar hebben ze veel meer bezoekers en dus veel meer potentiele kopers.

    Jullie hebben het als forum ingericht en niet als advertentiebord. Een forum wordt gemodereerd en ik zie geen enkele reden waarom het voor dit forum moeilijk moet zijn om dergelijke reacties uit te bannen. Wanneer iemand het verkloot in elk willekeurig ander forum, krijgen ze een ban. Voor X-Bazar geldt naar mijn idee precies hetzelfde. Eén off-topic reactie...oké. Een aantal off-topic reacties = een waarschuwing. Blijf je kloten, dan heb je pech en ben je hier gewoon niet welkom.

    Ik stem dus niet op 1, 2 of 3, maar op 4:

    Gewoon houden zoals het nu is.

    [offtopic]

    PS: Wanneer komt de uitslag voor Fifa 2002 WC nou es ;) :+

    [/offtopic]
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2002
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Reacties als "Dat is een zuigspel" worden als offtopic bestempeld. Andere reacties niet.. iig zo modereer ik.. Ehm tsja, ik vind he took jammer dat een aantal mensen het xbazar forum verpesten, maar ik vind het onnodig verneukte tijd om een paar mensen constant op dat forum te zetten, we zijn liever met content bezig.
     
  3. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Daar heb je in principe gelijk aan. Maar de vragen die betrekking hebben tot het aangeboden waar bijvoorbeeld, kunnen wat mij betreft best gesteld worden. Waarom iemand iets verkoopt, of het inclusief of exclusief verzendkosten zijn, wat de betalingsmethoden zijn, of het spel in een goede staat is, etc. etc. etc.

    Wanneer deze reacties niet mogelijk zijn moet de verkoper deze stuk voor stuk toelichten. Bovendien kunnen bijvoorbeeld afgezakte topics niet meer 'omhoog gekicked' worden. Wanneer je vorige week een "Gezocht"-post hebt geplaatst en je wilt 'm vandaag meer aandacht geven omdat je nog niks gevonden hebt, moet je wederom een nieuw topic openen om 'm in de spotlight te krijgen, of een moderator vragen of deze 'm omhoog wil schoppen.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    1. Je hebt gelijk, wij vinden het ook heel erg jammer.

    2. Je kan replyen op je eigen topic :)

    3. WIE WIL MODEREREN???
     
  5. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    1. Oké :)
    2. Ah, da's mooi
    3. Ik denk dat er genoeg vrijwilligers hier te vinden zijn.
     
  6. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen enkele offtopic opmerking anders moejje steeds weer gaan nadenken...is het pas z'n 2e x, in hoelang, hoe nuttig was het, hoe leuk was zijn offtopicopmerking enz.
    Ik ben wel een lobroek en moet me vaker dan eens inhouden maar een forum minder kan ik wel aan.:+
    Terug naar het oude en gewoon gelijk waarschuwing, als je het daarna nog een x doet ben je gewoon dom.
    Over een nieuwsprijs eronder zetten vind ik ook niks, is echt irri, mensen moeten zelf maar beter zoeken.
    Je kan die lage prijs ook evt. ergens anders posten op het forum.
    Maja, is mijn mening. Ik vind dat het zoals nu niet te modden is.
    (Met reacties bedoel ik uiteraard, zonder reacties is het goed te modden daar:+)
     
  7. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5

    Daar heb je op zich wel gelijk in, maar dan moet je in mijn ogen een reactie van iemand die niet wil kopen of niet de verkoper is NIET per definitie afstempelen als off-topic. Wanneer je dat doet kun je inderdaad gewoon de reactiemanier weghalen, want dan heeft dat toch geen nut.
    Ik vind dat een lolletje hier en daar moet kunnen. Zolang er niet in de drie posts erna over wordt doorgegaan, waardoor de thread volledig ontspoort.
    Persoonlijk vind ik dat ik af en toe een reactie van een crewlid tegenkom waarin direct over bans wordt gesproken/gedreigd die ik niet op zijn plaats vind. Op andere fora ben ik gewend om gewoon een edit te geven en via mail die waarschuwingen te behandelen. Gaat iemand over de schreef, dan stuur je die persoon een mailtje met een waarschuwing en de bijbehorende consequenties. Een aantal waarschuwingen is dan een ban, die eventueel op het forum wordt aangekondigd (mededelingenforum?), maar de persoon in kwestie krijgt ook een mooie mail met officiele mededeling dat 'ie gebanned is. Dit is mijn persoonlijke mening, gezien ik 't ongepast en onefficient vind dat er publiekelijk wordt gedreigd met waarschuwingen en bans.
    Daar heb je in principe wel gelijk in, en het was ook maar een voorbeeldje. Maar er zitten nogal wat mensen die ingaan op prijzen die vrij onredelijk zijn. Dan vind ik het voordeel van een community als XboxWorld dat de medeposters de potentiele koper hierop kunnen wijzen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2002
  8. Xenior

    Xenior Serious Xenior

    Berichten:
    3.054
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk zijn we het dus nergens over eens...:)
     
  9. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Haha, tsja dat kan gebeuren :)
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Onze bans heb je pas na 2 waarschuwingen, en de 1e ban is voor een duur van 7 dagen. Niet permanent dus. Ik denk dat je juist WEL moet zwaaien met waarschuwingen / bans. Op die manier houd je de mensen scherp, dat het niet lijkt alsof alles wel mag, maar dat iedereen stiekem per email een waarschuwing krijgen als ze iets fout doen.. Dat werkt dus niet.
     
  11. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Als dat de filosofie is, dan dien ik me daarbij te schikken :)

    Wat mij betreft kan dit topic wel op slot, mits er notie is genomen van mijn post scriptum in de openingspost ;)
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat we nu dus hebben besloten :

    Meer moderators tot de volgende (nog geheime) oplossing. Strak beleid.

    Komt dus wel goed..
     

Deel Deze Pagina