1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

X-Box Clans Websites

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Farmir, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey mensen,

    Ik kwam op het idee om voor meerdere clans gewoon een site te maken en dan te kunnen onder verdelen in 5 stukken bijvoorbeeld met forum en alles.
    Dus heb je een grote site nodig van bijvoorbeeld 1 gigabyte (freewebs is 200 mb) dus heb je genoeg ruimte van iedereen en kans je alles net zo doen als je wil.

    Maar als het een grote site wil heb je een .nl of .com domein naam nodig. Ik heb wat research gedaan:
    Per maand 6 Euro, voor 1 GigaByte
    Per maand 12 Euro, voor 2 Gigabyte
    Als je dit met 3,4,5 of 6 clans doet hoef je niet veel te betalen en heb je genoeg mogelijk heden en ruimte.

    (Eerste rij voor 1 GigaByte, Tweede Rij voor 2 GigaByte)
    3 Clans: € 2,00 € 4,00
    4 Clans: € 1,50 € 3,00
    5 Clans: € 1,20 € 2,40
    6 Clans: € 1,00 € 2,00
    Hier bij gaat er nog geld vanaf van de sponsoren en de reclame waarmee je echt geld kan verdienen. Hoe meer clans; hoe meer bezoekers; hoe meer Reclame geld.

    Op het begin word dit wel een beetje lastig met al dat geld overmaken enzo. Maar later verdien je misschien wel genoeg geld mee om het gratis voor iedereen te houden.

    Misschien weet iemand met meer ervaring er nog wat aan teotevoegen of tips of wat ik verkeerd heb gedaan.
    En ik hoop dat iemand met ervaring dan zoiets in elkaar kan zetten zo'n sit. (ben er niet handig mee:eek: )

    Ik kwam op dit idee om dat alle sites met freewebs of iets anders is gemaakt en dat natuurlijk niet handig is. En geen goede kwaliteit is en er zijn helemaal niet veel mogelijk heden.

    Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2007
  2. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Je wil op 1 site meerdere clan zetten?

    Ik doe niet mee als ik een site maak (wat ik ga doen als ik tijd heb) maak ik er 1 voor allen mijn clan.

    Miss hebben andere mensen hier wel wat aan. Leuk bedacht.
     
  3. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: wat betaal je als je iemand een .nl site voor je laat maken?
    Heb het over de kosten van het scripten zelf.
     
  4. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    .nl kost +- 22,50 per jaar

    @ farmir: Mare heb je er rekening meegehouden dat je extra moet betalen voor supdomeinen? of heb ik het mis?
     
  5. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    @ 3 Kings

    Google Domeinnamen (ofzo) en je krijgt HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL veel info.

    Zelf wil ik .com en dat was iets van €30,00 en .nl was (denk) €24,00 per jaar (tataal paket)

    Owner was net 2 min. sneller
     
  6. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    2 uber minuten xD :) 8)
     
  7. fenomen4l

    fenomen4l Need a Target, Fast!

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    ehh.. .nl domein kost per jaar 6,50 en .eu 12,50

    hosting verschilt per aanbieder, kijk op webreus.nl, heel goed
     
  8. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey fenomen4l naar mijn idee zijn dit de prijzen van een subdomein. (dat is zo bij mij dan)
     
  9. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan het bij die ene ZOO goedkoop zijn en bij de andere rond de 20-30 euro.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Waarom een site voor alle clans? Dan krijg je toch in principe hetzelfde als het Xbox Live Clan Forum hier op Xboxworld? In mijn ogen is het een beetje overbodig om een site voor 'ons allen' te maken.
     
  11. Nemesis

    Nemesis Decerto.net

    Berichten:
    1.509
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij bedoelt dat iedereen toegang heeft tot de FTP, zodat iedereen z'n eigen site erop kan zetten. Zo heeft iedereen wel z'n EIGEN site, maar wel hetzelfde domein. Dan krijg je bijvoorbeeld: www.xboxclans.nl/dkl of www.xboxclans.nl/poa (Noem maar ff wat). Dit scheelt in kosten, alleen moet je een domeinnaam nemen waar iedereen wat aan heeft.

    www.one.com -> Prijs per maand: 1,25 euro. Oprichtkosten: 12 euro voor 1gb. Domeinkosten: 6 euro per jaar voor .nl, 12 euro per jaar voor .com, 11 euro per jaar voor .eu.

    @3 Kings: Varieert van 5 tot 300 euro.


    Subdomeinen zijn gratis. (Bijna altijd)
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2007
  12. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal het nog is checken nemesis. Maar hoorde het eergister van iemand die er volgens mij ook wel verstand van heeft 8)
     
  13. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar was ik al bang voor Nemesis. Toch ga ik zoeken naar iemand die het tegen betaling voor me wil doen.
    Ken niemand in m'n omgevind die er handig mee is...
     
  14. fenomen4l

    fenomen4l Need a Target, Fast!

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    webreus domeinprijzen
    .nl 6,49 per jaar
    .eu 7,99 per jaar
    .com 9,49 per jaar

    webhosting
    Starter 9,99 per jaar
    250mb discruimte, 5gig dataverkeer per maand
    Light 19,99 per jaar
    500mb discruimte, 7gig dataverkeer per maand
    Basis 29,99 per jaar
    750mb discruimte, 10gig dataverkeer per maand
     
  15. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik heel weinig medewerking van xbw krijg (komen beloftes niet na, reageren niet op e-mail. Moderators reageren niet op pm),
    zat ik te denken om het toernooi GoW live toernooi 3.0 gewoon op een basic .nl site te zetten.

    Het is dan ook makkelijker om een sponsor te vinden dan als je naar een forum moet verwijzen.

    Heel simpel opzetje: http://www.freewebs.com/3kingz/index.htm
    Als een (beginnende) webdesigner zo'n soort opzetje op een .nl site zet (tegen betaling). Wat me toch al niet al teveel werk lijkt.

    Denk ik dat het makkelijker werken is + omdat er dan met html gewerkt kan worden.
     
  16. fenomen4l

    fenomen4l Need a Target, Fast!

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kan toch wel iemand ff gratis doen?
    jij moet er geen kosten aan hebben
    zoveel werk is het niet

    en als een van de clans nog wat hosting ruimte overheeft kun je daar op hosten.. dan met een .co.nr domein heb je daar ook geen kosten aan.. anders 6 euro voor het domein
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2007
  17. 3Kings

    3Kings pG Beta

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    0
    Die paar euro's voor een gewone .nl domeinnaam betaal ik dan wel uit eigen zak. Dat is geen probleem.

    Enige is dat ik zelfs zo'n simpel opzetje niet zelf op kan zetten. Als het er is kan ik wel zelf de info erin verwerken.
     
  18. Shizzel

    Shizzel Guest

    www.hosting2go.nl

    1,5GB webruimte en 20GB!! verkeer per maand.
    En dat voor 30 euro voor een jaar.

    Heb het zelf ook een jaartje gehad, wordt gewerkt met Plesk, gratis subdomeinen, snelle reacties op vragen en mijn site is voor zover ik weet nooit down geweest.
     
  19. Farmir

    Farmir VIP User

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey,

    Een hoop positieve reacties. Kijk net zoals jij (Three Kings) een site wil maken voor je toernooi 3.0 kan je ook op zo'n soort site ook clan battles en toernooien organiseren.

    Ik vond het ook wel een goed idee, als ik er genoeg vanaf weet had ik het al opgezet ;)
     
  20. Nemesis

    Nemesis Decerto.net

    Berichten:
    1.509
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n teamevolution domein nog van 4gb. Als iemand intresse heeft kan ik daar wel een vBulletin site op maken. (Three Kings?)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina