x-box werkt niet! op mijn TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hopje123, 20 feb 2003.

1. hopje123

hopje123 -=Heretic=-

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een X-box gekocht maar deze werkt niet op mijn tv en wel op de nieuwe tv in de huiskamer.

Ik heb een philips tv met scart en is best wel oud. Me gamecube werkt ook met scart en die hoef ik maar aan te zetten en ik kan meteen spelen. Als ik me XBOX aanzet doet mijn tv helemaal niks. Ik kan nog gewoon tv kijken en als ik zender zoeken doe werkt niet. Ik heb wel een gratis afstandbediening omdat me oude kapot is. En daar zitten alleen maar aan uit, geluid en zenders op. Je kan er vrij weinig mee, nu hoorde ik net dat een vriend op AV3 moet kijken, maar ookal zap ik ik zie niks. Maar zou er misschien op de officle afstandbediening wel AV3 zitten? Of ligt het daar niet aan?

2. XxXKoRnDeViLXxX

XxXKoRnDeViLXxX The Vampire King

Leuk Bevonden:
    0
    of AV3 maar het kan ook EXT1 of EXT2 of EXT3 zijn op de afstands bediening maar het kan ook een leeg schermpje zijn met een pijl die in het scherm zit en eruit steeks aan de zijkant op de afstands bediening heb ja dat allemaal niet koop dan en advanced scart cabel dan kun je gewwon je xbox aanzettel en alles gaat vanzelf het ligt em dus niet aan je tv

3. hopje123

hopje123 -=Heretic=-

Leuk Bevonden:
    0
    ohja! Hoe duur is zo advanced scart kabel? Want ik hebn nu gewoon die standaard scart.

voor me cube gebruik ik een RGB kabel;

4. Eeks

Eeks see more

Leuk Bevonden:
    0
    kun je niet gewoon de zender zoeken met zoekoptie zoals je ook normale zenders zoekt en vastlegt? btw, ik mot 'm op av zetten.

5. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk dat je gamecube op av1 zit, en je xbox op av2... moet je op die knop drukken, dat vierkantje met dat pijltje erin die naar rechts wijst, 2 x op drukken en je zit op av2, volgens mij moet ie het dan doen hoor...

6. hopje123

hopje123 -=Heretic=-

Leuk Bevonden:
    0
    ohja maar ik heb me cube eruit gehaald. Heb maar 1 scartkabel ingang dus die is voor me xbox als die zou werken nu. Maar ik ga un advanced scartkabel kopen danmaar!

Of een afstandbediening kopen. Wat kan ik het beste eerst proberen?

Me cube heb ik ook geen afstandsbediening nodig die werkt zomaar.

7. MrSirius

MrSirius Gamertag: Mrsirius79

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk een keer of je GC wel werkt op de aansluiting waar je nu je xbox op hebt zitten met de kabel die daar standaard bij zat.

Ik zie nl. geen enkele reden waarom een NGC het wel zou moeten doen via een AV-kabel en een xbox niet. Als je NGC het ook niet doet op dezelfde aansluiting via dezelfde methode ligt het duidelijk aan je aansluiting. Je zou dan een RGB kabel moeten proberen als je NGC hier wel feilloos mee werkt.

Raar verhaal want een AV- aansluiting zou het gewoon moeten doen met een PAL xbox.

Probeer ook eens te experimenteren met 50 hz. en 60 hz. settings (desnoods door dat op te zoeken via de tv in de kamer). Misschien ligt het hier aan.

8. hopje123

hopje123 -=Heretic=-

Leuk Bevonden:
    0
    jah dat zei iemand anders ookal over die 50 60hz. maar ik ga nu even me cube aansluiten met die rood wit geel kabel en de scart die bij de xbox zit... en kijken of dat werkt
    ]

EDIT!

Ok ik heb me cube even getest net de rood wit geel kabel(naam?). Wat blijkt dan werkt me Cube dus ook niet! Met de scart einde van de xbox of cube werkt niet.

Dus ik sloot me Cube aan met de RGBkabel en ik zag me tv op EXT2 springen. Nu is het misschien wat duidelijker? Wat is het beste? Kabel kopen(en waar te koop gewoon in de winkels)? of afstands bediening kopen?

Mij lijkt het het makkelijkst om gewoon net als me cube gelijk beeld te hebben.

Laatst bewerkt: 20 feb 2003
  9. Godlike

Godlike Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    RGB heeft vaak het handige dat het gelijk naar de zender springt waar je console op zit als de console aan zet. Dat heb ik ook op mijn Philips tv.

SCART Kabel ;)

Ik zou een kabel kopen en vragen of je hem ook nog kan ruilen. ALs ie het dan niet doet ruil je die kabel en koop je een nieuwe afstandsbediening.

10. hopje123

hopje123 -=Heretic=-

Leuk Bevonden:
    0
    advanced scart kabel alla 29.95 euro gekocht! En hij werkt op mijn tv dus dik relaxed. Dank jullie voor de tip!

Deel Deze Pagina