1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Row1

    Row1 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Geen games kunnen joinen door het NAT probleem
    Welke provider?:
    OnsBrabantNet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Glasvezel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Down: 734.8 KByte/sec. Up:640.0 KByte/sec
    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Van OnsBrabantNet
    Modem type?:
    Dat weet ik niet.
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet.
    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Windows.

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Linksys
    Welk router type?:
    WRT160N
    Welke firmware?:
    Firmware Version: v2.0.01
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet
    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Door NAT problemen niet kunnen connecten bij games.
    Wat heb je geprobeerd?:
    Upnp aan, poorten open, statisch ip, zonder statisch ip.
    Waar stopt de test?:
    De test gaat goed, hij geeft de foutmelding alleen als ik een game wil joinen
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Geen.
    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Staat op Enabled.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je moet sowieso niet manueel poorten zitten forwarden als je UPnP gebruikt! Bij de vraag of je ICS gebruikt antwoord je '?', ICS betekent eenvoudig dat je xbox verbonden is met een PC die op zijn beurt verbonden is met je netwerk/het internet. Is dit bij jou zo het geval? Of is je xbox rechtstreeks met je router verbonden via ethernet kabel?

    Probeer eerst eens die manuele portforwards te verwijderen, UPnP aan te schakelen, je xbox automatisch een IP toe te laten wijzen en hem dan incl. je router te herstarten.
     
  3. Row1

    Row1 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok, heb upnp aanstaan, poortjes uit, en de xbox is via de ethernet kabel naar de router verbonden. Automatisch IP toewijzen staat ook aan, ga het nu allemaal ff proberen.

    EDIT: Probleem opgelost, had in me computer zelf wat instellingen verkeerd staan ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  4. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een totaal andere router en heb dit geprobeerd en het werkt.

    Thnx,

    Is dit dan de oplossing? zosimpel.
     
  5. BasPH

    BasPH Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat op strict, het is niet mogelijk om vrienden te joinen
    Welke provider?: Online
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20mbps/1mbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson Speedtouch 546 v6
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Thomson Speedtouch 546 v6
    Welke firmware?: 6.2.29.2
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: modem/router -> kabel naar switch -> kabel naar xbox

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT type is strict
    Wat heb je geprobeerd?: UPnP ingeschakeld in router configuratie, xbox 360 poorten toegewezen, statisch ip gebruikt, in de (windows) firewall UPnP aangezet, TCP 3390 en UDP 3776 bij de uitzonderingen gezet.
    Waar stopt de test?: tussen internet en xbox live krijg ik de melding dat NAT strict is
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Turn off router or modem and wait 30 seconds, turn on UPnP.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict
     
  6. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik mijn xbox kocht had ik NAT moderate.. 4 poorten open gegooit en NAT was open. na 2½ jaar is mijn xbox kapot gegaan opgestuurd en een nieuwe gekregen. NAT moderate dus dacht geen probleem verrander even naar de goeie ip adres en klaar is kees... maar steeds moderate dus ligt niet aan me poorten iemand ooit zelfde probleem?

    ook heb ik alle vindbare poorten toegevoegd maar nog steeds niets.. router gereset andere uitgangen... :mad:
    Mijn upnp staat uit zou dit een probleem kunnen veroorzaken?

    iemand voor 10nov anders benk radeloos en kan niet meedoen in party voor cod :eek:
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2009
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Probeer eerst nog eens gewoon automatisch een IP toe te laten wijzen, even te wachten & alles te herstarten.

    Eigenlijk idem hierboven even, verwijder even alle manueel geforwarde poorten en zet zeker de UPnP setting aan, herstart vervolgens je router en console eens.
     
  8. Thom!

    Thom! Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein probleempje met mijn XBOX en mijn NAT.

    Vorige week hebben wij een nieuwe Router + Modem gekregen. Van Hetnet, Internet en Bellen. Het is een Thompson. Een zwart / Blauwe.

    Die is dus geinstalleerd door een monteur, no problemo. Waarschijnlijk had ik het zelf ook wel kunnen doen, maar mijn ouders moesten zonodig iemand van Hetnet.

    Ik heb mijn xbox aangesloten op het draadloosnetwerk, maar ik kreeg een berichtje dat ik niet alles zou kunnen joinen ed. Dus ik zette mijn NAT poorten open en vulde het IP-adres van mijn Xboxje in.

    Alleen staat het IP adres van mijn Xbox op automatic. Hij veranderd dus steeds.

    Nu wil ik altijd hetzelfde IP adres hebben, anders staan die poorten open voor het verkeerde IP adres.

    Alleen als ik mijn XBOX een vast IP adres geef en de poorten voor dat IP adres open zet krijg ik dat mijn NAT niet goed staat?

    WTF. Nou kan ik het natuurlijk ook op mijn router instellen, maar dan moet ik een MAC adres aanklikken. In dat rijtje staan er 4. Eentje van mijn laptop, eentje van mijn iPod en die andere 2 weet ik niet van wat het is. (Staan in huis nog 2 laptops en een desktop)

    Maar hoe kom ik achter mijn MAC adress van de XBOX? Want dan klik ik die aan en zet de poorten open.
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ondersteunt je router niet gewoon UPnP zodat je je poorten niet manueel hoeft te forwarden?
    Met je IP op auto , je zou het MAC adres normaal moeten kunnen terugvinden bij system settings > network settings > configure network > additional settings > advanced settings.
     
  10. Thom!

    Thom! Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als ik UPnP aanzet krijg ik nog dat het niet goed is. Ik moet de poorten forwarden en dan pas kan ik goed party's joinen.

    Maar wat jij zegt, daar staat alleen mijn wired MAC.
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar dan lijkt het me dat UPnP gewoon niet werkt, heb je zeker gereboot? Want normaal zou die optie gewoon het manuele portforwarding proces voor jou moeten doen voor je netwerkapparaten...
    Maar in elk geval, staat daar bij adv. settings ook niet wireless/wired MAC bij? Nu sowieso zouden ze hetzelfde moeten zijn dus.. Probeer het dan zo eens.
     
  12. Thom!

    Thom! Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat wel een wired. Maar ik kijk morgen wel even.
     
  13. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Als je test connection doet en hij geeft geen melding bij NAT, neem ik aan dat die gewoon open staat? Want heb soms nog wel het probleem dat mensen mij niet horen/kunnen joinen.
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Bij het NXE dashboard zou je normaal gezien inderdaad een open NAT moeten hebben als er geen enkele melding is...
    Wel gek dat je dan nog problemen hebt, heb je het bij veel mensen? En ben je draadloos verbonden?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @doelie - andere mensen kunnen ook een strict of moderate NAT hebben dan kan je ook niet joinen of inderdaad een slechte connectie
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  16. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Eerst en vooral, heeft je router geen UPnP optie? Indien zo hoef je helemaal niet manueel poorten te forwarden/openen. Indien wel, schakel aan en herstart.
     
  18. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    waar staat die optie precies?
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar sowieso zou die optie gewoon ergens op je routerinstelling pagina moeten staan. Ga even de verschillende tabs af. Welke router heb je? Want kijk/zoek anders even je handleiding op.

    Edit: van de link die je gepost hebt neem ik aan dat je de Netgear WGR614v6 hebt? Die heeft zeker een UPnP optie blijkbaar. Aanzetten en herstarten. En mocht dat niet lukken zijn er blijkbaar ook mensen die met eenzelfde router ook dat probleem hadden met een oude firmware versie. Mocht je ook nog een oude versie hebben moet je die eens updaten, maar sowieso eerst eens met UPnP proberen.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2009
  20. PIREKE

    PIREKE Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    jah, w8 kben nu op de upnp pagina, wat nu?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina