1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Lang verhaal, handigste is om even teamviewer te downloaden en me toe te voegen op msn, dan zal ik even kijken voor je.
     
  2. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    op het moment dat ik je wil toevoegen en ik teamviewer heb geinstaleerd heb ik toch nog een keer port forward gedaan.. en waarempel... NAT is OPEN 8)

    ik voeg je overigens alsnog toe voor het geval hij binnen een paar uur/dagen toch weer moderated gaat


    toch bedankt!
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Soms duurt het inderdaad een tijdje vooraleer de settings effect hebben, soms herstarten en even wachten, en terug opstarten. In elk geval, gelukkig dat het nu werkt!
     
  4. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft helaas niets geholpen. Een collega van me, die er redelijk wat verstand van heeft, heeft op afstand nog zitten klooien met de poorten. Zonder resultaat.

    Net wel nog online FM3 gespeeld en dat werkte weer prima. Kortom EA =(
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik vrees het inderdaad. Probeer misschien eens even als het mogelijk is om je xbox rechtstreeks aan je modem aan te sluiten i.p.v. via je router... Als dit het probleem zou oplossen moet het alvast een probleem zijn met EA games dat zich bij de router(instellingen) bevindt.
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo moeilijk is het niet hoor. Ik vraag me af waarom het wel altijd lukt als ik bij iemand thuis kom kijken. Is m'n aanwezigheid soms genoeg? Of dynamisch IP, UPNP, en verder niks. Of statisch IP, en handmatig forwarden.
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar z'n probleem ligt dacht ik enkel bij EA server games. Hij heeft normaal neem ik aan(?) volgens z'n probleempost een open NAT en geen problemen bij andere games. Er zijn er nog al heel wat gepasseerd die eenzelfde probleem hadden met EA games, daar is toch precies wel iets fout mee. Geen enkele oplossing lijkt echt zaligmakend...
    Misschien heeft dat probleem inderdaad wel gewoon je magic touch nodig :).
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    EA is een bitch inderdaad. In principe is het "open nat? het probleem ligt bij iemand anders".
     
  9. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent welkom ;)

    Dynamisch IP, met UPnP. Het werkt ook prima voor de servers van Microsoft zelf. Demo's downloaden, updates van games, online FM3.
     
  10. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 xboxen in hetzelde netwerk. Toch heb ik 1 op Moderate staan en de ander op open :confused:. Iemand een idee hoe dit zou kunnen?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet gebruik maken van de UPnP in de router !!!

    Wel eerst de wijzigingen die je voor de XBOx360 hebt gemaakt weer ongedaan maken.
    Want poorten open en UPnP werken elkaar tegen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    met 2 xboxén kan je en mag je alleen upnp gebruiken .. of beide xboxén in de dmz zetten.. anders werkt het niet
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de meeste routers kan je maar 1 ip-adress in de DMZ zetten.
     
  14. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: nat staat op strict
    Welke provider?: XMS
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:glasvezel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:50 up 50 down

    Modem

    Welk merk modem heb je?: zon kastje van glasvezel in me kelderkast
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: heb een imac

    Router: sitecom 300n wireless

    Welk merk router heb je?: sitecom
    Welk router type?:300n
    Welke firmware?: kan niet vinden
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: internet kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: bij call of duty xbox live scherm zie ik nat type : strict
    Wat heb je geprobeerd?: heb in me router upnp aan staan en de volgende poorten open staan, zie foto bijlage
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict

    het is mijn pas opgevallen bij call of duty mw2 daar zie je in de linker balk bij multiplayer nat type op strict staan.

    ik hoop dat iemand me ff kan helpen, gr robert.

    [​IMG]
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Probeer eerst eens even terug die manuele portforwards te verwijderen en gewoon UPnP aan te zetten, tijdje te wachten, router terug op te starten en je connectie test terug uit te voeren.
     
  16. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel hier mijn vraag ook maar even omdat dit topic populairder is dan het andere topic.
    Heb het geprobeerd met UPnP aan en uit, heb het ook nog is via de normale port forwarding manier geprobeert (alleen 3074 en 88 poorten etc openen), vervolgens met zo'n port checker gecheckt en die zegt dat hij het óf niet kan aflezen óf ze niet open staan..
    Maarja, iemand enig idee hoe ik dit probleem fix? DMZ is prima... maar dan moet 't wel lukken.
     
  17. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen ik heb een probleem. Ik zal het proberen uit te leggen adhv de gegevens van de eerste post:

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Het probleem is dat ik bij Modern Warfare 2 niet goed kan spelen met een aantal van mijn vrienden. Als ik met hen in een party zit en een game ga zoeken, wordt ik er vaak uitgegooid (waiting for host krijg ik dan) terwijl zij dan in een game zitten. Als ze zonder mij spelen hebben ze nooit een probleem zeggen ze. Als ik met een andere groep vrienden in een party zit heb ik dit bijna nooit, maar van deze groep vrienden is de NAT ook in orde en zij hebben met elkaar dus geen probleem, alleen als ik er bij ben. Ik heb in mijn router mijn poorten voor XBOX live al open staan, mijn NAT type staat op open, maar ik blijf problemen ondervinden met hun.

    Welke provider?:
    KPN/Het Net (Bel + Internet in één)

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    8 MBPS download en 2 MBPS upload

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Thomson

    Modem type?:
    KPN Experia Box, TG787v

    USB/ Ethernet?:
    Euh, ethernet lijkt me

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Nee mijn xbox staat in direct contact met de router (wel via twee splitters)

    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Zone Alarm

    Router


    Welk merk router heb je?:
    Thomson

    Welk router type?:
    KPN Experia Box, TG787v (volgens mij is dit router en modem in 1)

    Welke firmware?:
    Softwareversie: 8.2.2.1

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet. Er zitten twee splitters tussen de xbox en de router/modem

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    Er is niet echt een foutmelding. Ik wordt gewoon de game uit gegooid als ik in een party zit met vrienden in Modern Warfare 2. Ik krijg vaak "waiting for host" te zien terwijl zij in een spel komen en ik dus niet. Het duurt vaak ook ellenlang voor er uberhaupt geconnected wordt bij een game.

    Wat heb je geprobeerd?:
    Hiervoor had ik al NAT problemen (stond ook in de XBL test) maar dat had ik opgelost door de poorten voor XBL open te zetten en "UPnP" aan te zetten.

    Waar stopt de test?:
    Niet, hij werkt ok volgens mijn xbox

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    NVT want volgens dat kreng moet het gewoon werken

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Open

    Ik hoop dat iemand mij een goede suggestie kan bieden, want het is nogal naar om uitgesloten te worden om een vaag probleem dat ik niet kan oplossen.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2009
  18. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je de xbox wel een vast IP gegeven en bij DMZ het goede IP-adres van je xbox ingevuld?


    @ hierboven; Ik denk dat het aan MW2 ligt, als de xbox zegt dat je poorten openstaan is er ook geen reden om aan te nemen dat het aan je NAT ligt, het kan ook liggen dat zij hun NAT op strict/moderate hebben staan natuurlijk.
     
  19. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja da's het probleem helaas. Zij zeggen ook allemaal hun NAT open te hebben staan. Aangezien ik de enige ben die er telkens uitgekickt wordt vinden ze dat het aan mij ligt en niet aan MW2. Ik heb trouwens ergens hierboven gelezen dat UPnP aan + poorten open hebben tegenstrijdig kan werken dus ik heb mijn open poorten er weer uitgegooid. Ik hoop dat dat werkt. Even testen als ik die pipo's weer tegen kom :)
     
  20. gogetastyle

    gogetastyle Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey! ik ben er achtergekomen na wat onderzoek op dit forum dat ik me poorten moet gaan open zetten.. alleen ik heb echt helemaal geen verstand ervan.. en wordt de heletijd naar engelse site's verwezen, en daar kan ik al helemaal geen wijs uit.. kan iemand mij helpen met een duidelijke beschrijving hoe ik de poortjes moet open zetten. alvast bedankt! groetjes
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina