1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    De Livebox heeft geen UPNP. De enige manier is om je Xbox een statisch ip te geven en alle poorten handmatig naar dat ip te forwarden. En nee, daardoor ben je niet slechter beveiligd :+.
     
  2. Nick_nijenhuis

    Nick_nijenhuis Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT probleem

    Oke, mooi dat ik nu weet dat een livebox UPnP niet ondersteunt.

    Maar moet ik gewoon mijn NAT poorten openen die in de eerste reactie staat?
    En hoe gooi ik die NAT poorten open? Moet ik dan bij www.portforward.com zijn?

    En hoe maak ik een statisch IP op mijn Xbox360?

    Ik heb trouwens ook nog een Routerhub tussen mijn xbox en livebox zitten, maakt dit verschil?

    mvg,

    Nick Nijenhuis
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja daar vind je normaal wel je routertype en een routerspecifieke beschrijving. Maar eigenlijk is het ook zo niet zo moeilijk. Je moet enkel de juiste poorten invullen bij de virtual server of portforward sectie van je routerinstellingen.
    De gemakkelijkste weg om je xbox een statisch IP te geven is de instellingen op auto te laten staan op je xbox en d.m.v. DHCP/IP adres reservering het ip van je xbox (a.h.v. zijn MAC adres).
    Anders gewoon op auto zetten, ip adres, subnet mask en gateway opschrijven, en het dan gewoon veranderen naar manuele invoer. Mocht je dan een duplicate IP krijgen kan je gewoon wat bij het laatste cijfer toevoegen van je IP. Bv. .26 i.p.v. .7
     
  4. Nick_nijenhuis

    Nick_nijenhuis Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke! ik heb mijn xbox een statisch IP gegeven,

    Het enige wat ik nu nog moet doen is de NAT poorten open gooien,

    Maar Dial,

    Waarom verschillen jou NAT poorten met die van de eerste reactie?
    En ik heb jou poorten opgezocht bij Portforward.com, maar ik kom er niet uit wat de poort 3330 is.

    Jullie hebben mij al een heel eind op weg geholpen, nog een klein stukje te gaan voor een open NAT,

    Mvg,

    Nick Nijenhuis
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2009
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    My bad, die hoort er denk ik niet tussen. Deze zouden voldoende moeten zijn;
    De poorten van de startpost bevatten dacht ik ook optionele poorten ofzo voor media streaming (toen nog met media connect), etc.

    Als je deze poorten correct forward en je router (lang genoeg) uitzet, of hem kan herstarten via een 'save and apply new settings' optie zou je xbox geen probleem met z'n NAT meer mogen hebben.
     
  6. Nick_nijenhuis

    Nick_nijenhuis Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar hoe moet ik deze poorten nu gaan openzetten?

    In het configuratiemenu van mijn livebox (Sagem livebox fast 3202) kan ik niks veranderen qua poorten. Zijn er ook gratis programma's waarmee je dit kan doen?

    gr,

    Nick Nijenhuis
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dit is normaal een router specifieke guide voor jouw router, vreemd dat de instellingen daar in het Frans staan, maar goed normaal zouden ze het dus hetzelfde moeten zijn als bij jou.

    Edit: Hm blijkbaar staat er een 2de router specifieke guide voor je Sagem Livebox fast 3202, de instellingspagina ziet er op het eerste zicht anders uit, dus check ze even allebei, ik neem aan dat een van beide overeenkomt met hoe het er bij jou uitziet?
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2009
  8. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: laat maar, al gevonden:+
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2009
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Laatst bewerkt: 8 dec 2009
  10. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik mijn xbox een statisch IP geven?
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    De gemakkelijkste weg om je xbox een statisch IP te geven is de instellingen op auto te laten staan op je xbox en d.m.v. DHCP/IP adres reservering het ip van je xbox (a.h.v. zijn MAC adres).
    Anders gewoon op auto zetten, ip adres, subnet mask en gateway opschrijven, en het dan gewoon veranderen naar manuele invoer. Mocht je dan een duplicate IP krijgen kan je gewoon wat bij het laatste cijfer toevoegen van je IP. Bv. .26 i.p.v. .7
     
  12. Nick_nijenhuis

    Nick_nijenhuis Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt hoor! het NAT systeem was diep verborgen in het webadres van mijn router.

    Ik heb heel veel info van www.portforward af kunnen halen.

    Hier kun je ook vinden hoe je je xbox een statisch IP geeft, Het is gewoon de manuele invoer
     
  13. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    OK en nu in het nederlands aub :p sorry :D

    Anyways ik denk dat t manueel instellen wel gelukt is. Maar nu is mn xbox gedisconnected. Ik begrijp dat ik ook mijn Primary en Secondary DNS server in moet stellen maar ik heb geen idee wat die zijn... hoe kom ik daar achter?

    En dan nog wat: bij "Additional Settings" in mijn xbox netwerk menu staat vanalles "not set". Zit daar nog wat belangrijks tussen?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    de DNS voor je Xbox kan hetzelfde zijn als voor je computer. Open een command prompt, typ ipconfig /all en druk op enter. De DNS server die daar staan aangegeven kun je ook bij je xbox invullen.
     
  15. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dat doe zapt er een soort DOS window door mijn scherm en binnen 0,1 seconde is ie weer weg 8)
     
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    typ cmd in het uitvoervenster, in het venster wat dan opent (een commandprompt) typ je ipconfig /all. Of je pakt gewoon de openDNS servers ofzo.
     
  17. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ten einde raad, ik heb alle adviezen van Portforward.com gevolgd, maar het lukt me maar niet om mijn Nat op open te krijgen. Ik heb mijn PC en mijn Xbox 360 allebei een vast IP Adres gegeven, en vervolgens de guide van Portforward.com gevolgd, maar mijn nat blijft op Moderate staan.

    Wat er misschien mee te maken heeft is dat ik als ik op de xbox wil, ik eerst het stekkertje uit de PC trek en die dan in de Xbox 360 doe. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

    Hoe ik mijn poorten heb opengezet:

    [​IMG]

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:kan verschillende vrienden niet joinen
    Welke provider?:Tiscali
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:geen idee, snel genoeg iig

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Zyxel
    Modem type?: P-2602HW-D1A
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:AVG (is dit uberhaupt wel firewall?)

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:Nat is moderate
    Wat heb je geprobeerd?:alles wat een stukje hierboven beschreven staat
    Waar stopt de test?:NAT.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Router opnieuw opstarten

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Moderate
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Twee dingen die me opvallen. Zijn die poorten TCP, UDP of allebei? En heb je ook de firewall regels aangepast? (dat heeft dat type modem ook nodig).
     
  19. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou hier gaan we maar weer... wat eerst een probleem was waarbij ik met een OPEN NAT niet bij vrienden kon joinen, is mijn eigen NAT ineens na een KPN update geheel op STRICT komen te staan. Ik heb alles al geprobeerd...

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Nadat een tijd de telefoon en internet raar deed hadden we KPN gebeld. Ze zeiden dat een van hun netwerkkaarten vervangen moesten worden. Nu ze dit gedaan hebben, werkt het internet en bellen wel. Maar mijn xbox NAT staat op strict.

    Welke provider?:
    KPN/Het Net (Bel + Internet in één)

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    8 MBPS download en 2 MBPS upload

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Thomson

    Modem type?:
    KPN Experia Box, TG787v

    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Nee mijn xbox staat in direct contact met de router (wel via twee splitters)

    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Zone Alarm

    Router


    Welk merk router heb je?:
    Thomson

    Welk router type?:
    KPN Experia Box, TG787v (volgens mij is dit router en modem in 1)

    Welke firmware?:
    Softwareversie: 8.2.2.1

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet. Er zitten twee splitters tussen de xbox en de router/modem

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    NAT type staat op strict in Modern Warfare 2. Xbox test geeft idd NAT problemen aan.

    Wat heb je geprobeerd?:
    - UPNP aan, router gereset, geen resultaat

    - Poorten 53,80,88 en 3074 open gezet naar de hele range IP adressen die mijn router de xbox zou kunnen geven (bij auto settings op de xbox) UPNP uit zoals hier geadviseerd wordt als je poorten opent. Router gereset, geen resultaat

    - Xbox een statisch IP adres gegeven, poorten 53,80,88 en 3074 open gezet naar dat IP adres. UPNP uit. Router gereset, geen resultaat

    Bij het open zetten van de poorten heb ik voor alles UDP/DCP beide gedaan zoals portforward.com me vertelde te doen.

    Waar stopt de test?:
    Bij NAT

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Router resetten
    alle standaard zooi

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Strict

    Het gekke is... mijn Router herkent één of ander apparaat en noemt hem "unknown" en geeft hem een IP. Ik heb geen idee of het de xbox of een computer is. Het heeft iig niet de IP adres die ik nu mijn xbox gegeven heb. Poorten openen voor dat apparaat hielp in ieder geval ook niet.

    Ik ben echt ten einde raad. Ben al van plan een nieuwe PC te kopen en over te gaan op pc gamen als dit niet te fixen is.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2009
  20. OT Edge

    OT Edge On The Edge

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT OPEN aub :)

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Sinds het begin van xbox live altijd moderate gespeeld, maar zou toch graag mijn NAT open willen hebben

    Welke provider?:
    Telfort

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    15 MBPS download en 1 MBPS upload
    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Zyxel

    Modem type?:
    P-2602R-D1A

    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Nope

    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Nee alles staat uit

    Router


    Welk merk router heb je?:
    US Robotics

    Welk router type?:
    USR5461

    Welke firmware?:
    3.93.35.0.9

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet.

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    NAT type staat op moderate in Modern Warfare 2. Xbox test geeft idd NAT problemen aan.

    Wat heb je geprobeerd?:

    Xbox direct op modem aangesloten met UnPnP aan.

    Portforward, DMZ, maar heb altijd het idee dat ik het ongeveer goed doe. :)

    Waar stopt de test?:
    Bij NAT

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Router resetten
    alle standaard zooi

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate

    Zodra ik mijn XBOX direct op mijn router aanlsuit heb ik NAT OPEN. Mijn router is al ietwat gedateerd, maar het moet toch modelijk zijn?

    --------------------------------------------------------------------------------
    Laatst gewijzigd door Therapy? : Vandaag om 14:29.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina