1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey bedankt dat ga ik dan ook maar eens eisen bij k*t KPN. Ik heb inderdaad, na een hoop forums gelezen te hebben, gezien dat deze router ontzettend ruk is. Veel mensen kopen/eisen bij de KPN dan ook een ST780WL als vervanging en dan zou het ook moeten werken. Maar ik weet niet of ik zomaar een nieuwe modem kan plaatsen als ik een Bellen+Internetten abonnement heb. Maar ik ga eerst maar eens jouw tip proberen!

    Versie 8.2.T.4 dus he... ik wist niet dat er ook letters bestonden in firmware versies :p of is het een typo en is het toevallig 8.2.2.4 ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hoeft niet een nieuwe modem, je kan ook gewoon je firmware up laten daten.
     
  3. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is geen typo, het is echt versie 8.2.T.4 (volgens mij zelf 8.2.T.4. bca)

    Een ander modem zou ook kunnen, voor zover ik begrepen heb heeft KPN echter geen ST780WL's meer. Ik heb getest met een geleende Siemens SX551 en dat werkte perfect, maar ben nu weer terug gegaan naar mijn eigen 787.

    Verder heb ik ook begrepen dat KPN deze maand zou beginnen met het leveren van de opvolger van de 787v, het zou hierbij gaan om de 789. Je zou kunnen vragen of KPN deze op kan sturen.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2009
  4. coddeest

    coddeest Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde probleem, graag zou ik ook een update willen hebben naar 8.2.T.4 maar wat kan ik het beste allemaal zeggen om het voor elkaar te krijgen bij kpn.

    Had het vorige week zelf een keer geprobeerd en toen zeiden ze aan de telefoon dat het automatisch moest gebeuren (dus ik dacht, misschien kunnen ze het zelf wel niet).

    Maar nu ik dit forum lees weet ik dat ze het dus wel zelf gewoon kunnen alleen geen idee wat ik moet zeggen behalve dan dat ik graag een firmware upgrade wilt zodat ik call of duty mw2 kan spelen met nat open.
     
  5. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je zegt dat je call of duty wil spelen zullen ze je zeker niet helpen, het antwoord zal zijn dat ze dat niet ondersteunen.
    Je moet melden dat de software van de 787 geen hardware op de LAN poorten ziet, dat je daarom geen port forwarding kunt gebruiken en het belangrijkste dat je moet melden is dat je geen VPN kunt gebruiken. Zeg dat je dit nodig hebt voor school of werk en dat je van het abbo af wil als ze het niet kunnen fixen.

    De oplossing voor VPN problemen is namelijk de nieuwe firmware, zeg dat je dit op verschillende fora's hebt gelezen. De firmware moet er inderdaad remote (door KPN) opgezet worden, dit kan de 1e lijns helpdesk niet zelf. Ze moeten een ticket aanmaken die naar de 2e lijns gaat die vervolgens de firmware er remote op zet.
     
  6. coddeest

    coddeest Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor u reactie, heb net met ze gebeld en toen zei de medewerker nadat ik alles had verteld dat die ging kijken of hij hem kon updaten. na ong. 5 tot 10 minuten kwam die terug en had die overlegd met een collega over het updaten, en die had hem verteld dat die hem niet zomaar kan updaten.

    Ik moest ik de systeembeheerder van me school een telefoon laten plegen naar kpn zodat hij kan overleggen i.v.m. de vpn verbinding om het toch te laten updaten. Dus kan ik verder niks mee.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer de firmware wordt geupdate dat betekend dit ook vaak een nieuwe ip-adress.
    Als de school werkt met een statisch ip-adress , dan zijn de gevolgen namelijk heel groot.
     
  8. coddeest

    coddeest Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen vpn nodig hoor voor school maar dat was een punt die ik maakte bij kpn om zo me firmware upgegrade te krijgen. Alleen toen zeiden ze dat de systeembeheerder van school moest overleggen met kpn.

    dus geen firmware wat upgegrade wordt :'-(
     
  9. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet af laten poeieren door de eerste de beste KPN *kuch* expert, grote onzin dat de systeembeheerder van school moet bellen om een probleem met jouw modem/router op te lossen. De school heeft toch geen KPN verbinding?

    Gewoon weer bellen :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel scholen hebben "nog" een gratis verbinding (School Online) van KPN.
     
  11. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem
    Moderate NAT

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Kan sommige mensen niet joinen / horen

    Welke provider?:
    Telfort

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Kabel, adsl

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    ZyXEL P-2602HW-D1A
    Modem type?:
    ZyXEL P-2602HW-D1A
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?:
    ZyXEL P-2602HW-D1A

    Welk router type?:
    ZyXEL P-2602HW-D1A

    Welke firmware?:

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:

    Wat heb je geprobeerd?:

    veel, Xbox360 static ip gegeven (en gateway en subnetmask overgenomen van router en ingevoerd op de xbox360) daarna poorten forwarden volgens portforward.com en ook de poorten hier in het begintopic.
    Upnp aangezet.

    Waar stopt de test?:
    bij xbox live connectie

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Nat openen, modem/router resetten.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate

    Kan iemand me helpen heb al zoveel gedaan.
    Veel gegoogled en kom er echt niet uit.

    Suggesties?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al een keer geprobeerd door de firewall in de ZyXEL uit te schakelen ??
     
  13. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, al geprobeerd.

    Maar het is gelukt!!!

    YEUH na lang klooien. \o/

    Je moet alles van de xbox360 op automatisch zetten, en dan upnp aan samen met het selectievakje daaronder.

    Dan werkt het en geeft hij geen foutmelding meer bij de xbox live connectie :D

    Waar kun je nu precies zien op je xbox of je NAT OPEN is?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je geen melding krijgt is de NAT OPEN !!!
    Veel game plezier op XBL :thumbs:
     
  15. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    YES!!!

    Na anderhalf jaar...:emo:
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik lees heel veel klachten voor het XBL gebeuren via Telfort en KPN (Experia).
    De ZyXEL nu met rust laten ;)
     
  17. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar iemand zegt dat mijn Nat de volgende keer niet meer open is omdat upnp ip gerelateerd is.

    Heb nou mijn settings op auto met upnp en het selectievakje daaronder aan.

    Wat zeg jij daarvan Melbuun?

    Dit heb ik zeg maar gedaan:

    Xbox Live NAT should give status Open: (Moderate or Strict is not enough)

    Router Telfort Zyxel P-2602H-D3A (ISDN version)
    Firmware: V3.40(AOA.2)

    Port forwarding: configuring not needed..

    Security - Firewall:
    (V) Active Firewall

    Advanced - UPnP:
    (V) Active the Universal Plug and Play(UPnP)
    (V) FeatureAllow users to make configuration changes through UPnP

    On the Xbox select for a AUTOMATIC IP-adres and DNS setting !!!
    Do not select a manual IP adres, this will not activate the UPnP settings on the Zyxel router and
    will result in a Moderate status and not the Open status, what is wanted.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2009
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb met de UPnP (Linksys) nooit geen problemen gehad , zelfs niet met 2 Xbox360 tegelijk op XBL.
     
  19. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net gebeld en als eerste reden gegeven dat VPN niet werkt (ook al heb ik dat niet getest) en als tweede reden het portforward/ netwerkapparaten herkenen probleem. De medewerker had het genoteerd en me even in de wacht gezet, toen zei hij dat hij de technische dienst opdracht heeft gegeven om mijn firmware te updaten naar 8.2.T.4 en hij vroeg om mijn 06 nummer voor het geval dat.

    Ik hoop dat ze het nu snel zullen regelen :)

    Dus als ik jou was zou ik idd gewoon nog een keer bellen tot er iemand is die je wel degelijk helpt.


    en @ CrispyMule
    Hoe heb jij nu je setup precies in je router en xbox?
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2009
  20. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    De firmware zal er waarschijnlijk morgen wel opgezet worden (duurde bij mij ook een dagje)

    Ik heb de Xbox gewoon automatisch een IP adres aan laten maken, als de Xbox eenmaal verbinding heeft met de router kun je het betreffende IP adres statisch maken en zal de Xbox deze in het vervolg altijd krijgen.

    Ik stuur je wel ff een documentje met screenshots via PM.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina