1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Waar kan ik op mn xbox zien of mn NAT open of gesloten is?

    K heb test connection gedaan, en volgens xbox zelf zou je dan kunnen zien of je NAT moderate of strict is, maar alles werkt bij mijn gewoon ok, maar hij zegt nix over mn NAT..

    Heb er nooit problemen mee gehad ook, maar k besloot net na 1,5 jaar weer eens halo3 multiplayer te doen en kreeg opeens een warning over mn NAT, wat ik al erg raar vond.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2009
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal krijg je ook geen bericht bij de xbox live connectie test als je NAT gewoon open is, bij moderate of strict wordt dit weergegeven in een waarschuwing.

    Vreemd dat Halo het anders aangeeft, maar normaal zou er toch niets aan de hand mogen zijn als je connectie test niets van probleem geeft. Je hebt verder ook niets opgemerkt van problemen bij het joinen van sommige matches ofzo?
     
  3. Therapy?

    Therapy? Headbanger

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks man!

    Zo, net ff wakker geworden :p begon mn pa meteen te mompelen dat het internet het vanochtend weer eens niet deed, maar na een resetje weer wel. Ik dus gauw mn router in gedoken en jawel: nieuwe firmware >:)

    Wat ik ook meteen zag: alle apparaten worden in één klap herkend!! Alle PC's én mijn xbox!! Zelfs mijn HDtv via draadloos herkent hij!

    Ik heb dus meteen mijn xbox een naam gegeven, vast IP aangevinkt en ben daarna de poorten gaan instellen.
    Gek genoeg werkte dat niet na enkele tests.
    Dus daarna heb ik die poorten er weer uitgegooid, en UPnP aangezet.

    Logboek gecheckt: UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.2 (Success) (dit is de IP van mijn xbox)

    Test gedaan: NAT OPEN :D
    MW2 erin gestopt: NAT OPEN :D

    Ik ben blij !!!

    DUS VOOR IEDEREEN MET EEN THOMSON TG787v (SIP):
    KPN bellen, firmware 8.2.T.4 eisen, UPnP aanvinken, en genieten maar!!!
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  4. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:Mijn NAT poort stond eerst open, en de volgende dag opeens niet meer? Niks verandert, geen storing or whatever.
    Welke provider?: UPC
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL ?
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:60MB download 6MB upload

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Motorola
    Modem type?: Dno? SBV6120E-CN
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: AVG

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys Cisco
    Welk router type?: WRT320N
    Welke firmware?: 1.0.03
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Nat type is Moderate
    Wat heb je geprobeerd?: Poorten opnieuw geopend, helpt niet.
    Waar stopt de test?: Op het einde
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Router hard reset geven, al gedaan

    Als je iemand niet kan zien of horen Couldn't connect to Xbox Live party ?

    Wat staat er bij NAT?: Moderate

    Het rare is dus, dat hij OPEENS naar Moderate is gegaan. Nooit geen problemen mee gehad. Het IP staat op Automatic, want bij strict had het nooit gewerkt

    Alvast bedankt ;)
     
  5. joepiek

    joepiek Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    speedtouch en strict nat

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: xbox live verbindingstest geeft aan dat de nat strict is, verbinding is heel langzaam, veel lag
    Welke provider?:xs4all
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:download 20Mb/s ik haal meestal een snelheid van 11-12 Mb/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?:routermodem
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:nvt xbox zit rechtstreeks op de router, firewall van router is uitgeschakeld

    Router

    Welk merk router heb je?:speedtouch
    Welk router type?:546
    Welke firmware?:6.1.0.5
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:verbindingstest geeft aan dat de nat strict is
    Wat heb je geprobeerd?: de poorten die genoemd zijn geopend voor de xbox op de router, ip van statisch naar dynamisch (en toen weer teruggezet), ethernetkabel naar de computer uit de router verwijderd
    Waar stopt de test?:maakt de test helemaal af maar komt dan met de foutmelding
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): router resetten, kijken op de site van microsoft


    Wat staat er bij NAT?:strict
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heeft je xbox een dynamisch of statisch IP? Indien het eerste zou daar eventueel de fout kunnen liggen bij verandering aangezien het met portforwarding blijkbaar vroeger wel gewoon ging. Nu je Linksys heeft normaal gezien UPnP, probeer anders gewoon eens de manuele portforwards te verwijderen en dit te activeren, dat zou normaal de gemakkelijkste weg moeten zijn om je NAT probleem op te lossen.

    Je hebt dus wel verbinding met je netwerk, maar de problemen doen zich voor bij Xbox live verbinding? Waarschijnlijk zit er iets fout bij je portforwarding, ben je zeker van het IP adres? Wat bedoel je met wisselen van statisch naar dynamisch en terug? Je router ondersteunt normaal ook UPnP, dit zou een gemakkelijkere oplossing moeten zijn. Deze optie is terug te vinden bij je routerinstellingspagina. Probeer het even zonder portforwards met UPnP en dynamische IP toewijzing.
    Hier vind je trouwens wat meer info omtrent UPnP instellingen specifiek voor o.a. jouw Thomson Speedtouch 546.
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij heeft een dynamisch IP. Dus jij zegt dat ik het een statisch IP moet geven en dan die portforwarden uitzetten en UPNP aanzetten of?
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ah nee op zich is een dynamisch IP just fine, zeker in combinatie met UPnP. Maar aangezien er aan je instellingen of routerfirmware niets is veranderd, en alles voordien gewoon werkte, lijkt me het meest logische dat je xbox gewoon een ander IP heeft toegewezen gekregen waardoor je manuele portforwards nietmeer kloppen en je NAT status is gewijzigd.

    Laat het eerst maar gewoon op dynamisch staan, en probeer inderdaad eerst even zonder portforwards maar met UPnP! Je kan het nadien altijd nog statisch proberen (en eventueel terug opnieuw forwarden).
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij staat al op Dynamisch en UPNP staat ook aan. Moet ik die poorten weghalen of?
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, poorten weghalen en herstarten met UPnP enabled. En dan zou het normaal gezien terug open moeten staan.
     
  11. joepiek

    joepiek Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Verbinding met het netwerk is geen probleem, het ip adres klopt, de portforwarding volgens mij ook; ik heb precies de poorten aangegeven die in het begin van deze draad genoemd worden, die zijn gekoppeld aan de xbox.

    UPnP heeft altijd aangestaan, toen waren er dezelfde problemen. Daarna heb ik pas de portforwarding toegepast; de problemen bleven nog steeds hetzelfde.

    Omdat er aan de computer verschillende computers hangen met daartussen nog een draadloze router, heb ik bij alle computers (en de xbox) een vast IP-adres.(de Xbox zit rechtstreeks op de router waarop het ADSL-signaal binnen komt)
    Op de Xbox heb ik dat vanmiddag even veranderd in een dynamisch adres, maar ook dat loste niets op dus toen heb ik het statische IP-adres weer ingesteld.

    Al met al heb ik alle mogelijke instellingen geprobeerd die ik hier heb kunnen vinden maar ik mis alleen nog de gouden tip waarmee het goed gaat werken :D
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dan gaan we je proberen die gouden tip zo snel mogelijk aan de hand te doen:)

    Pc's die aan andere computers hangen en dan aan router? ICS dus? Nu goed, op zich maakt dat niet uit zolang je xbox maar rechtstreeks met je router is verbonden.
    Even om te controleren, deze poorten staan bij je open?
    En je hebt zei je een statisch IP adres ingevuld, dus dan zou je ze moeten forwarden zoals beschreven staat in deze guide voor je router. Normaal zou het toch echt moeten werken met UPnP alhoewel sommige routers niet helemaal UPnP ondersteunen zoals moet. In elk geval, probeer het eerst (nog) eens zoals vermeld in bovenstaande guide, zonder UPnP te enablen.
     
  13. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Doet t niet..

    Wat zou ik moeten doen?
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is echt vreemd want normaal zou het UPnP protocol bij je Linksys WRT320N echt wel tegoei moeten ondersteund zijn en werken.. Ben je zeker dat je je instellingen hebt gesaved, en dan via je instellingspagina je router hebt herstart?
    Best even je router gewoon uittrekken voor enkele minuutjes en dan gewoon terug opstarten.
    (Ps; je manuele portforwards heb je wel even weggehaald? En je xbox staat toch ook niet in router DMZ?)

    Indien dit toch niet blijkt te werken kunnen we het nog eens proberen met statisch IP en portforwarding, of DMZ.
     
  15. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik kan niks resetten op de instellingspagina?
    Bizar dit gewoon.

    Maar hoe kan het zo zijn dat hij nu opeens op Open staat? Want ik bedoel, niks gedaan, niks geklooid en geen reset gegeven ofzo.
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoe, hij staat nu opeens gewoon terug op open zonder iets aan te passen?

    Dan zou het kunnen geweest zijn dat je router je xbox gewoon tijdelijk een ander intern IP heeft aangewezen waarvoor je portforward settings nietmeer gelden. Misschien heb je een ander (wireless) (of wired) apparaat tijdelijk verbonden terwijl je xbox afstond en heeft die even dat IP toebedeeld gekregen..
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb ook een probleem met Strict NAT. Gisteren heeft mijn vader de Xbox 360 van mijn broertje aan het netwerk gehangen (MAC adres ingevoerd) zodat hij ook op Xbox Live kan en sindsdien heb ik Strict NAT.

    Hij heeft wel een Open NAT maar ik nu ineens niet, hoe komt dit en hoe kan ik nu zorgen dat we allebei Open NAT hebben?
    M'n pa zegt dat hij verder niets heeft gedaan qua instellingen veranderen, alleen de Xbox 360 van mijn broertje aan de apparaten toegevoegd zeg maar.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ai, dat kan een probleem worden/blijven. Bij niet specifieke xbox compatibele routers kan het zijn dat je het niet beter krijgt dan 1 open en 1 moderate omdat er meestal een probleem is met hoe ze omgaan met UPnP.
    Sowieso moet je UPnP inschakelen nu en niet manueel poorten forwarden. Je kan ook een xbox proberen in DMZ te zetten.
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik zal het straks eens aan m'n pa laten zien, want van termen zoals UPnP heb ik nog nooit gehoord. :9

    Toch bedankt alvast!
     
  20. CrispyMule

    CrispyMule -No Guts No Glory-

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina