1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ingevuld zoals een paar posts hierboven. Enige wat ik niet snapte is dat op die site alles op both staat terwijl er meerdere malen is aangegeven dat je de 1 op TCP moet zetten en ander op UDP.

    En ja mijn opstelling?? Router staat beneden, me pc op zolder met sitecom usb en achter in me pc een draad richting me Xbox. Xbox Live doet het ook gewoon alleen met flinke haperingen vooral na een paar potjes en hij gaat ook steeds naar 1 geel blokje.

    Enige wat ik niet weet is of ik het goeie Lokal IP heb ingevuld bij port fw. omdat me xbox ip en pc ip verschillen van eindcijfer + bestaat er nog standaardgateway. (Port fw. is overigens nu verwijderd voor de duidelijkheid!)
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Wacht even, bedoel je dat je modem beneden staat en je sitecom (router) boven? Of staat er beneden een modem EN router, en boven nog een router? En waarom gaat er een draad van je pc naar je xbox? Is je xbox dan niet rechtstreeks aangesloten op je router?

    En als je met je pc via ICS werkt, is dat uit noodzaak omdat er anders teveel kabels liggen ofzo? Anders is een directe verbinding beter!
     
  3. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb aan de muur beneden een kastje hangen met lampjes of alles werkt. Heb nog een apparaat daar staan met attenes erop. En boven in mijn pc zit een usb stick. Dat is alles zover ik het weet! (Namelijk niet mijn zooi). En dat draad richting me xbox is die erbij geleverd werd volgens mij noemen ze dat een ehternet kabel zoals ik ergens las. Dacht dat ik dit wel goed had gedaan :confused:

    Internet van me PC is niks mis mee trouwens. perfecte snelheid en verbinding
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hah ja zo zit je opstelling via je pc dus, ja maar dan kan je best van netwerk bridging gebruik maken (beter dan ICS). Heb je windows XP of vista (of 7)?

    Heb je dit op je pc gedaan?

    Bij Windows XP:
    [yt]NAEkphv5F5Y[/yt]

    Bij Windows Vista:
    [yt]_EaHUS8NGO4[/yt]

    Bij Windows 7:
    [yt]ZwvUcXUXfk8[/yt]
     
  5. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb XP en zo brug had ik al gemaakt, maar dan met Wireless en LAN. In dat filmpje staat 1394 en LAN verbinden in een brug. Maar als ik dat doe kom ik helemaal niet meer op Live. Doe ik Wireless en LAN dan wel (met het probleem van mij dan).

    Dus dan zie ik nog 2 oplossingen. En dat is of LAN+1394 en dan port fw. met de juiste IP cijfers en TCP/UDP... of een kabel kopen vanaf me router in me xbox? als dat mogelijk is

    1 ding is zeker dit moet echt veranderd worden op 1 of andere manier door microsoft anders gaat dit ze zeker nog wel geld kosten.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Jamaar als je met bridging werkt, staat je firewall op je pc dan ook uit? Of zijn er daar uitzonderingsregels gemaakt?

    Is dat praktisch voor je mogelijk? Is de afstand niet te lang ofzo, want dat is sowieso een betere oplossing.
     
  7. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:De ene xbox staat op strict en de andere op moderate
    Welke provider?: Tele2
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:423 down 83 up

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Davoling
    Modem type?:Dv 2020
    USB/ Ethernet?: Bellen en internet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows met nod32

    Router

    Welk merk router heb je?: Sitecom
    Welk router type?:Wl122
    Welke firmware?: geen idee
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Internet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:-
    Wat heb je geprobeerd?: Virtuale server setup
    Waar stopt de test?:niet aan het eind een melding
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): dat je Pnpn moet aanzetten (maar die volgens mij niet op een davolink)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict en moderate
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  8. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0

    Me firewall blijft aanstaan heb wel UPnP aangevinkt daar.

    En ja praktisch mogelijk, eigenlijk niet. En wat nou als je een draadloze xbox neemt met dat kastje achterop ben je dan van alles af of blijf dat NAT ook zo probleem dan?

    In ieder geval bedankt voor de moeite!! :)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het probleem is dat als je met 2 xboxen op 1 netwerk werkt je eigenlijk sowieso UPnP moet hebben aanstaan om bij beide een open NAT te verkrijgen. En zelfs dan lukt het niet altijd omdat het UPnP protocol 'helemaal correct' moet geimplementeerd zijn in de router firmware om problemen uit te sluiten met 2 xboxen wat niet bij alle routers het geval is. Sowieso wel bij de xbox live compatible approved routers.
    Hoe zit het nu, je werkt tot nu met portforwarding naar de interne IP addressen van beide xboxen? Probeer een van beide anders eens even in DMZ te zetten, geen garantie maar misschien kan dat wel voor moderate/moderate zorgen.
    Ondersteunt je router verder porttriggering?

    Je kan dat niet met 100% zekerheid zeggen maar normaal gezien zou je dan geen/minder problemen moeten hebben! Het punt blijft wel de signaalsterkte, als dit met je pc echter al geen probleem is zou het bij je xbox ook wel moeten gaan aangezien de adapter wel deftig werkt t.o.v. andere wnetwerkkaarten.
    Je zou eventueel ook wel met homeplugs kunnen werken. Kijk even in het [Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3].
     
  10. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    zo staat mijn porttriggering :
    [​IMG]
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    En die andere xbox IP forwards heb je bij virtual server (portfwding) staan?
     
  12. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik weet wat fout heb gedaan. Ik heb het standaard IP gebruikt(192.168.1.1)

    Zal morgen eens xbox IP`s erin knallen
     
  13. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik heb een andere oplossing gevonden, ik weet niet of deze al vermeld is maar dit is voor de Experia box van kpn een geweldige oplossing en misschien nog voor meer routers.

    Doe het volgende:

    1:
    Ga naar je xbox 360 met internet erin.
    ga naar system settings dan network en kijk wat je vaste IP van jou xbox 360 is.
    schrijf deze op.

    2:
    Zet je computer met interneet aan

    3:
    Ga naar je router instellingen door bij internet in de adres balk te typen: 192.168.2.1

    4:
    Type bij wachtwoord: admin

    5:
    Als je ingelogt bent klik je op advenced settings.

    6:
    Dan klik je op internet.

    7:
    Ga naar firewall

    8:
    Klik dan op attack detection en zet deze op medium.

    9:
    Dan ga je weg bij firewall en ga je naaradress translation(NAT)

    10:
    Je zet eerts je NAT off.

    11:
    Dan ga je naar port fowarding, daar staan waarschijnlijk een aantal ports die je volgens Microsoft moest openen of mensen hier op het forum, delete alle ports die er staan.

    12:
    Dan ga je naar exposed host, dit moet je invullen wat je in beeld krijg.
    je typt bij locol IP het IP adress van je xbox360 (zie stap1), als comment type je: xbox360 dan klik je op add, en vervolgens als hij weer geladen is op OK.

    13:
    Ga terug naar Adress Translation(NAT). vervolgens zet je deze weer op on.

    14:
    Dan meot je helemaal terug naar firewall.
    controleer of de Attack Detection nog op medium staan als dit het geval is, zet je, je hele firewall uit.

    15:
    Dan ga je naar de plek waar jij jou KPN Experiabox hebt staan en zet je de box uit wacht 5 sec. en zet hem vervolgens weer aan.

    16:
    Wacht 30sec. en da gan terug naar je xbox360 doe je kabel erin en start het network testen. Als het goed is geeft je xbox geen problemen je NATS staan open!

    17:
    Ga terug naar jou pc en zet je firewall weer terug aan(wel op medium laten staan natuurlijk)


    Hopelijk werk dit voor iedereen, het is ongeveer 5 à 10 minuutjes werk en je heb er heel vel plezier van.
    Groetjes Michel
     
  14. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:NAT type van moderate naar open
    Welke provider?:Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:volgens mij ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:20 mbit

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Standaard Ziggo modem
    Modem type?: Syandaard ziggo modem
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:??
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:uitgeschakeld

    Router

    Welk merk router heb je?:Linkys
    Welk router type?:WRT160N
    Welke firmware?:Geen idee
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:niet kunnen connecten met vrienden
    Wat heb je geprobeerd?:Poorten forwarden lukte me niet helemaal
    Waar stopt de test?:??
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):Router resettem

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:Moderate

    Ik heb geprobeerd poorten te fowaren weet alleen niet wat er bij naar IP adres moet worden ingevlud, er staat al 192.168.1.(iets invullen). Ik weet alleen niet wat ik hier moet invullen, om mijn NAT type op Open te krijgen!

    [​IMG]
    Dit als toelage, bij de rode cirkel weet ik niet wat ik moet invullen en wanneer.

    wie kan me helpen??
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het interne IP adres dat je xbox 360 heeft toegewezen gekregen van je router. (tenminste als DHCP aanstaat)
    Ga naar je dashboard settings, zet daar eerst de instellingen op automatisch en kijk dan bij netwerk settings bij advanced of edit, daar staat het IP adres van je xbox.
     
  16. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu zit ik met het volgende probleem:
    Ik heb mijn xbox een statisch IP gegeven en ook een gatewy nr. is 192.168.0.1 en dat werkt te, als ik i.p.v die 0 een 1 zette niet. Nou als ikt IP nr van de gateway in de adrebalk typ krijg ik niks als ik die 1 zet op de plek van die 0 (wat op de xbox niet werkte) krijg ik die routerinstellingen pagina die ik moest hebben o poorten te openen.

    Voor degene die het nog kunnen volgen:

    Wat moet ik doen??
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  17. Nofear

    Nofear Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    DiaL, ik heb een beetje zelf lopen kloten met me router en er is beweging in gekomen eindelijk. Alleen hij is van Moderate naar Strict gegaan. zal het even hieronder aangeven:

    1 192.168.0.106 TCP+UDP 3074 xboxlive
    2 192.168.0.106 TCP+UDP 53 xboxlive
    3 192.168.0.106 TCP 80 xboxlive
    4 192.168.0.106 UDP 88 xboxlive

    MODERATE
    ---------------
    1 192.168.0.106 TCP+UDP 3074 xboxlive
    2 192.168.0.106 TCP+UDP 53 xboxlive
    3 192.168.0.106 TCP+UDP 80 xboxlive
    4 192.168.0.106 TCP+UDP 88 xboxlive

    STRICT
    ---------------
    verschil zit hem dus in TCP en UDP, dus zal er nog een kleine aanpassing moeten nodig zijn voor OPEN neem ik aan? Hopelijk kan je met deze uitleg iets meer :)

    Is het trouwens normaal dat je xbox IP veranderd, want nu staat het op 101 en geen 106 meer?
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
  18. CL-1N-7

    CL-1N-7 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:NAT Strict, kan vrienden niet joinen en matchmaking duurt lang.
    Welke provider?:KPN (Internet + Bellen)
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:1.029 / 11.216

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Thomson KPN Experiabox
    Modem type?:Speedtouch 780
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:nvt

    Router

    Welk merk router heb je?:zie modem
    Welk router type?:zie modem
    Welke firmware?: 7.4.5.1
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet (homeplugs)[

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAt Strict
    Wat heb je geprobeerd?: UPnP aan, ports forwarden
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    UPnP aan.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:NAT Strict
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jij hebt dus een Experia onding van KPN ;)
    Experia Box en xbox live

    Verwijder alle gemaakt instellingen en start de 780 opnieuw op.
    Vervolgens ga je naar Toolbox>Games en Applicaties en activeer daar de UPnP.
    Het beste kan je de 780 daarna weer opnieuw opstarten.
     
  20. CL-1N-7

    CL-1N-7 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus eigenlijk gewoon herstellen naar fabrieksinstellingen, en dan aan/uit, dan UPnP aan, en dan weer aan/uit?
    Of kan ik ook gewoon de Reset knop induwen? :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina