1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Maak deze dan aan in je modem.

    Errst even de Mac adres opzoeken van je console.
     
  2. Thefoxy80

    Thefoxy80 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn nat type staat nu open volgens xbox start ik call of duty aw op staat r nat type strict

    mijn ip adres in modem is t zelfde ip nr dat mijn xbox aangeeft dat is dan toch goed ? Nat typ staat op t spel nog op district maar kan nu opeens af en toe wel games joinen op mijn xbox staat nat typ ook op open
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2015
  3. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    COD AW en Destiny op de One , COD BO2 op de 360

    360 staat nu op OPEN nat , One op Moderate maar de games Destiny en COD AW zeggen dus strict

    modem heeft nu dus geen poorten in de lijst staan en UPnP staat uit , als ik de welbekende poorten ( via portforward.com ) handmatig toevoegd dan
    gaat alles op strict ... poort 1200 was mij nog niet bekend trouwens.
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Kun je UPnP is aanzetten? En als je direct op je modem ziet kun je nog proberen alle forwardings weg te halen. Ik heb namelijk Ziggo ( en dat is nu samen met UPC ) en ik heb niks ingesteld staan. NAT is altijd open bij mij. nog nooit op moderate of strict gegaan.
     
  5. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    @Dagger , zo was het bij mij ook altijd , niets ingesteld en dan altijd op moderate en soms op open

    UPnP aanzetten met en zonder forwarding heb ik ook al geprobeerd

    Het gekke is dat vd week COD opeens MODERATE nat zei , paar uur later was het weer strict
    en de Xbox geeft elke keer Moderate aan
     
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Da's inderdaad vreemd. Maar bij mij is het altijd open. Bij mij wisseld hij nooit en heb toch niks ingesteld.

    Je Xbox heeft neem ik aan een static IP i.p.v Dynamic?
     
  7. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    ja klopt static IP gegeven en DNS naar google veranderd maar dit alles pas gedaan nadat het gezeik begon
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    vraagje heren, is het zo dat als ik een downloadable code heb en ik die ga downloaden dat het uitmaakt waar mijn xbox op staat welk land? En ik bedoel dit i.v.m download snelheid. Zal mijn xbox sneller downloaden als hij op NL staat of maakt dit niks uit? Want de games zelf zijn niet regio gebonden. Maar ik vind dat het downloaden en installeren echt rete lang duurt. Halo Master Chief Collection 16 uur ongeveer.


    Had hem nog ergens gepost maar was het verkeerde topic zag ik excuus.

    EDIT: bovenstaand is niet meer relevant. Voor mensen die last hebben van strict NAT op COD Black Ops 3: Even bovenop de Xbox One / Xbox 360 poorten de 3075 poort forwarden. zowel UDP als TCP. Dit is een extra poort die activision gebruikt.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
  9. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Goedemorgen Allen,

    Ook ik heb een NAT probleem. Mn Xbox One Console geeft bij netwerk gewoon aan dat mn NAT Open is, maar op CoD BO3 krijg ik de melding dat de NAT Strict is. En hier houdt het dan voor mij echt op. Heb mezelf redelijk verdiept in het open zetten van poorten om een NAT open te krijgen, wat dus gelukt is voor mn console, maar gaan spellen weer apart ofzo?

    Daarnaast had ik vroeger altijd een Sitecom router aan mn internet hangen, die dingen begreep ik inmiddels wel. Maar sinds een half jaar hebben we nu een Devolo thuis, en hier heb ik een stuk minder verstand van..

    Iemand wel?
     
  10. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Thanks! Zoiets las ik ergens al inderdaad.
    Maar ik weet dus niet hoe ik in de instellingen van de Devolo kom.

    Met de sitecom was het altijd via 192.168.0.1 of iets dergelijks. Maar dat lukt bij deze niet.

    En hoe kan ik m'n xbox in de router een vast IP geven?
     
  12. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ik heb even gezocht op internet maar zijn dat geen wifi versterkers van Devolo die jij hebt? Zit er verder geen modem/router tussen?
     
  13. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Jaa dat klopt volgens mij wat je zegt. Heb er 1 vlakbij mn modem/router in het stopcontact zitten, en 1 boven op zolder zodat daar ook een wifi signaal is. Volgens mij is het kastje van Ziggo de modem/router, van Ubee. Moet ik hier dan in rommelen?
     
  14. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Jaa dat klopt volgens mij wat je zegt. Heb er 1 vlakbij mn modem/router in het stopcontact zitten, en 1 boven op zolder zodat daar ook een wifi signaal is. Volgens mij is het kastje van Ziggo de modem/router, van Ubee. Moet ik hier dan in rommelen?
     
  15. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ja die moet je hebben inderdaad. Je moet even kijken welke versie van het Ubee modem je hebt. Wellicht staat hij hier namelijk tussen:

    http://portforward.com/english/appl...l_of_Duty_-_Black_Ops_III_-_Xbox_One/Ubee.htm

    Op deze site staat stap voor stap hoe je de poorten openzet. Vergeet niet je Xbox eerst een statisch IP adres te geven in de router. Dit IP adres moet je vervolgens koppelen aan de poorten die je openzet.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  16. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Thanks man. Moet wel lukken denk ik. Alleen het laatste gedeelte begrijp ik niet, dat van mn xbox een statisch IP adres geven?
     
    Santino vindt dit leuk.
  17. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Geen dank man! Simpel gezegd: je moet de XBOX een vast IP adres geven zodat de router weet voor welke apparaat de poorten geopend moeten worden. Als je dat niet doet zul je iedere keer het IP adres moeten aanpassen, omdat de kans groot is dat je router de XBOX een ander IP adres heeft gegeven.

    Ik weet niet hoe het Ubee modem er van binnen uitziet, dus het is lastig te zeggen waar je precies moet zijn. Als je er niet uitkomt moet je even wat screenshots plaatsen.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  18. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Top man, ga vanavond of morgen even rommelen als ik thuis ben.:)
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Vast ip adres >
    1. Ga naar xbox > settings > internet
    2. Maak met je telefoon een foto van de ip adres en de MAC adres (dit heb je straks nodig)
    3. Tik op je tablet of pc de ip adres van je modem/router. Check het internet voor de login en wachtwoord (is meestal standaard)
    4. In je modem ga naar de juiste settings om de xbox (met behulp van je foto) de ip adres en de MAC adres in te voeren.
    5. Bewaar je settings en reboot eerst je modem en dan eigenlijk tegelijk je xbox.

    6. Ga naar xbox settings internet en check of je ip adres gelijk is aan de reeds eerder genomen foto.

    7. Wijs de poorten aan volgens de link van Santino aan de ip adres van de xbox
    8. Klaar. (hopelijk)
     
    Saaslijer en Santino vinden dit leuk.
  20. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ben er even mee bezig, maar als ik poorten wil openen op mn UBEE router, heb ik de keuze uit Local IP, Start Port, End Port en External IP, Start Port, End Port. Welke moet ik gebruiken? mn gevoel zegt Local, maar das puur mn gevoel.. wil even zekerheid hebben :p
     

Deel Deze Pagina