1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. santolman

    santolman Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, lang al lopen zoeken en gemaild met xbox support maar ik kom er niet uit, dus hier even vragen :)

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Nat op moderate, games zoeken duurt lang, Xbox ip naar 192.168.137.6 ipc 192.168.0.6, Manual ip lukt ook niet
    Welke provider?: UPC
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: bridged met computer
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 1.5mb/s

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomson
    Modem type?: TWG850-4U
    USB/ Ethernet?: USB

    Internet Delen / ICS bridging? ja.

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: :confused:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Kaspersky, zonder firewall nog zelfde probleem..

    Router

    Welk merk router heb je?:Thomson
    Welk router type?: TWG850-4U
    Welke firmware?: ST9D.01.04
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Bridged met mijn computer

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Your nat type is moderate
    Wat heb je geprobeerd?: poorten openen, xbox ip manual, upnp aanzetten, gemaild met xbox support
    Waar stopt de test?: Bij connecting to xbox
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    poorten openen, upnp openen, firewall settings etc.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:

    Moderate
    :thumbs:
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hoe is je pc verbonden met de router?
     
  3. santolman

    santolman Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Draadloos, bereik helemaal vol en hier eigenlijk nooit problemen mee gehad, heb trouwens wel de poorten van mijn pc geopend in de router
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus je maakt gebruik van de officiele wireless xbox adapter? Kan je eens de manuele portforwards verwijderen en enkel UPnP aanvinken/laten aanstaan. Doe vervolgens een harde restart van je router(/modem combo) door hem enkele minuten op z'n minst van het electriciteitsnet te halen. Start vervolgens opnieuw op en doe je dashboard test eens opnieuw.
     
  5. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is hard restart? Bij mij staat DMZ server niet aangevinkt en ik heb al meerdere malen stroom eraf gehad van zowel router, modem en Xbox. Ik snap er nu ook geen donder meer van hoe dit komt. Iphone heb ik trouwens ook de wifi uitstaan.
     
  6. Laconiek

    Laconiek Lock and Load !

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Xbox eens rechtsstreek aangesloten via de kabel. Dan staat ie wel op Open. Nu alles terug gezet en modem en router gerestart. Wat denk.....
    Nu staat hij nog steeds op Open...???????? Dont ask me how, but its fixed!! Lekker vaag he...
     
  7. santolman

    santolman Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een homeplug setje aangeschaft, goedkoper dan de xbox draadloze adapter en werkt nog beter ook \o/ Alles werkt perfect nu :thumbs:
     
  8. ricardov200

    ricardov200 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi, ik ben nieuw hier. So ik weet nog niet echt hoe het gaat, mr toch proberen :9.

    Het Probleem
    NAT issue krijg ik niet weg.

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Nou ik heb dus een NAT issue. Ik kan andere niet altijd horen met m'n headset en ik kan mijn party's van m'n vrienden niet joinen. Ik heb alles wat jij geschreven hebt al geprobeerd. Miss doe ik iets fout. zou goed kunnen want ik snap het niet zo goed. hoe met je bijvoorbeeld portforwards? Ik weet wel waar enzo en daar kom ik ook, mr hoe verder?:'-( Trouwens we hebben wel redelijk wat pc's op het netwerk. (ik las dat je dat bijna als eerste vroeg :) )
    Welke provider?: volgens mij solcon
    Ik heb een router van NETGEAR en ik gebruik een Sitecom als switch voor m'n pc en Xbox 360
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    -
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    eeh volgens mij 408.7 KByte/sec download en 87.2 KByte/sec upload.

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    een NETGEAR WNR834Bv2 Zo krijgen wij internet. ik weet niet of dit ook als modem telt.
    Modem type?:
    WNR834Bv2?
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet
    Internet Delen / ICS
    geloof het niet. Ik heb net een sitecom gekocht als switch.
    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    avira antivir
    Router
    een NETGEAR dus, maar ik heb ook een Sitecom,
    Welk merk router heb je?:
    Sitecom
    Welk router type?:
    ADSL/kabel router switch DC-210 150N
    Welke firmware?:
    WNR834Bv2 of van de Sitecom DC-210?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Ik kan wel Xbox live, maar moderated
    Wat heb je geprobeerd?:
    UPnP, maar dat werkte niet en ik weet niet hoe ik hem moet upgraden. Portforwarden ook, mr dat lukte ook niet, miss omdat ik niet wist heo het moest :mad:. en DMZ, mr wss hetzelfde als met portforwarden
    Waar stopt de test?:
    hij wordt helemaal afgemaakt
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    hetzelfde als wat jij hebt gezegt: turn router off and back on. use UPnP.
    Als je iemand niet kan zien of horen
    ik kan niet altijd andere mensen horen
    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate.

    Richard.

    Ik hoop dat je me kunt helpen. Ben er niet zo goed mee, duss :mad:
     
  9. AnthraX

    AnthraX We're oscar mike!

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je eerst eens kijkt wat je IP is. Doe dit door op je computer naar start te gaan > uitvoeren > cmd > ipconfig /all. Vervolgens zoek je je IP op. Bijvoorbeeld: 192.168.0.10 als je eenmaal je IP weet ga je de IP van je xbox statisch maken. Doe dit door in het xbox menu naar de settings te gaan en daar handmatig een IP in te vullen. Het moet 192.168.0 en dan een cijfer van 10 t/m 19. Gewoon een cijfer daartussen. Dan heeft je xbox in ieder geval een statisch IP. Wat je dan gaat doen is op je computer in je browser je gateway invullen om in je router te komen. Dus bij ipconfig /al je gateway opzoeken en vervolgens invullen in je browser. Eenmaal in je router zoek je ergens bij advanced naar port forwarding. Vervolgens zet je de vereiste ports open naar het IP van je xbox. De juiste ports zijn game afhankelijk. www.portforward.com is een handige site bij het vinden van de juiste ports. Succes!
     
  10. ricardov200

    ricardov200 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ga ik doen

    Bedankt trouwens voor je snelle reactie. Helaas zal het moeten w8 tot morgen als dat niet erg is.....
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Volgens mij is die netgear ook een modem/(wireless)router combo i.p.v. enkel modem niet?
    En daarachter heb je dus nog een router hangen (en switch) voor je xbox? Is het praktisch gezien mogelijk om je xbox rechtstreeks aan je netgear aan te sluiten? En indien niet voor altijd, kan je dit toch even proberen om te testen of je nog steeds NAT problemen ondervindt zo.
     
  12. ricardov200

    ricardov200 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar het werkt een beetje ingewikkeld. De NETGEAR staat ergens in een gang :9. en die stuurt het internet signaal via de stroom het huis rond. Ik heb een aparaatje. weet ff niet wat. en die pikt dat signaal op en zo heb ik internet. ik heb al geprobeerd met dat kabeltje direct in mijn xbox, maar dat maakt niet uit. en ik heb die sitecom gekocht om te dienen als switch, omdat er maar 1 ethernet kabel in het apparaatje kan die het internet signaal op pikt
     
  13. ricardov200

    ricardov200 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb net opnieuw mijn xbox live connectie getest en hij doet het weer. er staat geen moderate meer. \o/\o/\o/ Ik heb nu bij mijn sitecom UPnP aan gezet en dat was het blijkbaar :p:p:p8)8)8). Maar evengoed bedankt voor je snelle en hulpvaardige bijdrage Antrax en DiaL. Jullie zijn top:thumbs:
     
  14. AnthraX

    AnthraX We're oscar mike!

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens als je alsnog gaat doen wat ik voorstelde (dus die poorten forwarden) dan krijg je bij spellen zoals MW2 een Open Nat en dus een betere verbinding. Misschien handig?
     
  15. Reaon

    Reaon Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    //EDIT: excuses, laat maar. Vind net de gouden combinatie, nat staat eindelijk op open, hoera!
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  16. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    even in het kort mijn probleem: esperia box Thomson TG787v SIP Software Release: 8.2.2.1

    nat strict... als ik upnp aandoe dns problemen... het is een bekend probleem maar misschien weet iemand toch iets te doen???

    kut kpn "we ondersteunen geen online gamen..."
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik wil mijn NAT ook open zetten (staat nu op moderate) alleen als ik mijn default gateway adres in vul dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Probleempje is dus dat niemand hier in huis nog enig idee heeft wat die zijn, hoe kan ik dit omzeilen? :+
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Probeer is:

    gebruikersnaam: administrator of admin
    wachtwoord: administrator of admin

    of anders, even het reset knopje van je router indrukken. :)
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als het wachtwoord nooit veranderd is dan kan je deze terug vinden in de gebruiksaanwijzing !
    Heb de gebruiksaanwijzing niet meer ijk dan even op de site van de fabrikant.

    Is het wachtwoord wel veranderd dan zit er maar één ding op en dat is een hard-reset.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Heb het al, gebruikersnaam was admin en wachtwoord een aantal nummertjes. Stond gewoon in het schermpje die ik kreeg 8). Nu even kijken of het me lukt. :+

    Gelukt, jemig zo simpel. Altijd dacht ik van ; 'Ik ga mijn NAT eens open zetten, maar lees veel verhalen dat het moeilijk is enzovoort.' Het is zo gedaan 8).
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2010

Deel Deze Pagina